Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 20.4.
Marcela
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Rušná ulice
Autor: benkroft (Občasný) - publikováno 10.1.2013 (00:26:08)

Tma už byla dvě hodiny. Sedl si k oprýskanému stolu se čtyřmi šuplíky a začal do notesu psát. Na gramofonu si pustil vypalovačky z vydavatelství Blue Note. Napil se z napodobediny středověké číše španělského vína. Konkrétně Cepa Lebrel ročník 2011. Ne, že by mu etiketa říkala něco víc než vám. Přesto se napil jako znalec. To byla, ale jen předváděčka pro jeho čtyři holé stěny. Narodila se mu sice dnes dcera. Karolínka! Nádherná. Růžovoučká. Bezbranná. Plná Boha. Stříkala z něj sice gejzíry šílená energie radosti, odlupovala se z něj leprovitá spokojenost, srdcem třískala mu o zem pýcha. Ale neměl je s kým sdílet. Internet nevlastnil. Ani televizi. Ani telefon. Ani mikrovlnku. Ani životní pojištění. Ani zaměstnání, kde platí: za hodně málo peněz, muziky do konce života. Vlastnil jen gramofon a kupu desek. Možná si říkáte, co to bylo za idiota. Že nezobal jako my ostatní. Možná si říkáte, že na to měl kurva právo! Možná si říkáte, že vás to nezajímá. Možná taky slavíte narození dítěte. Možná taky pochováváte blízkého. Možná se taky léčíte z rakoviny. Možná taky cvičíte jógu. Možná...


23:39, 23:40, 23:41, 00:14... 2013, 2014, 2020... čas... plyne jinak pro vás než pro něj. Plyne jinak i pro vaší sousedku. Co vás děsně sere, ale stejně jí chcete vojet ve výtahu. Plyne jinak i v domově důchodců i na kojeneckém oddělení. I v jádru atomu. I V JÁDRU PUDLA.


V Mnichově. V kavárně, poblíž městské brány, sedí dívka. Pije presso. Sleduje cvrkot na promenádě. Ve sluchátkách má puštěné vypalovačky z vydavatelství Blue Note. Tak nějak na ní číšník může nechat oči. Jmenuje se Karolína...





P.S. Všimněte si, že se v textu nezjevilo ani slovo rušná ani ulice.



Poznámky k tomuto příspěvku
PetrSuk-Zbraslavský (Občasný) - 10.1.2013 >
Body: 5
<reagovat 
Zazo (Občasný) - 10.1.2013 > dobrýýý..
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Mbonita (Občasný) - 11.1.2013 > :-) dobrý až na tu řvavou podkladovku a to červenou miluju:-)
Doporučil 
<reagovat 
 benkroft (Občasný) - 11.1.2013 > Mbonita> promin... priste si dam na rev barev pozor ;o)... diky
<reagovat 
František Vyrut (Stálý) - 11.1.2013 > co ty nedovedeš!
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 benkroft (Občasný) - 11.1.2013 > František Vyrut> jeste umim usmazit vajicka ;o)... diky

<reagovat 
maria keis (Občasný) - 13.1.2013 > pobavilo i potěšilo.
Body: 5
<reagovat 
Quotidiana (Občasný) - 13.1.2013 >

Má to něco do sebe a líbí se mi i jak je to vypointované,  takže zařazuju do lednového výběru:

http://www.totem.cz/kniha/?cat=3

 

bez červeného podkladu... ;)


Body: 5
<reagovat 
 benkroft (Občasný) - 15.1.2013 > Quotidiana> díky moc... podklad, jak tak koukám, je opravdu trnem v oku
<reagovat 
sibyla (Občasný) - 16.1.2013 > Pěkný, ale opravdu to červený pozadí není nejšikovnější. :-)
Doporučil 
<reagovat 
kranad=fernet (Občasný) - 15.1.2013 > kdyby byl víc do ruda, líbil by se Zemanovi. Doporučuji IzaBell, která je stejně rozená.

(jen prosím objasnit, zda zobeme my osatní nebo mi zobou ostatní, Tak ňák tuším...)
Doporučil 
<reagovat 
 benkroft (Občasný) - 16.1.2013 > Kranad> jestli tusis my, tak tusis spravne, diky... opravil jsem
<reagovat 
Rina (Občasný) - 17.1.2013 >
Body: 5
<reagovat 
lada34 (Stálý) - 27.2.2013 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
mystikus (Stálý) - 17.1.2015 > proč mrhat svým talentem...
Body: 1
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter