Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 20.4.
Marcela
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí ve sbírce A jehně pravilo z kolekce Pansofie občas bolí
Autor: holger (Občasný) - publikováno 12.2.2013 (15:00:00)
další ve sbírce>

Dnes ani zítra neprojdeš

Jsem třicáté třetí

z pastýřových adoptivních dětí

v čele žluklé skvrny

chodívám od nepaměti

jsem mobilní lodna skopového

hrnec loje

pytel vlny

 

Mít oči satelitu

viděl by ses v epicentru zmaru

- za námi holé světadíly  

na pahýly ohryzané stromy

step krytá vrstvou plsti

hnoje

 

Neprojedeš nepřeletíš

i tobě zakrněly letky

Kdysi jsme spolu zjara

stoupali skrz mraky

my hladové

ty se psem mošnou

bílou holí

cítili jsme pach černé hmoty

bahnicím ze struků

vytékaly mlhoviny

supernovy v galaxiích

měly příchuť medoviny

 

Ukrať si chvíli počítáním

S nocí skončíš

ráno začneš znovu

Naše stádo zatím

doputuje k oceánu

skrz příboj a zemskou kůru

propase se odkud přišlo

Do nebytí

Domů



Poznámky k tomuto příspěvku
lada34 (Stálý) - 12.2.2013 >
Body: 5
<reagovat 
kranad=fernet (Občasný) - 13.2.2013 > pořádná věc! nebudu se v tom piplat, to umíš lépe, otvírám šampáňo. Na zdar takových textů!
Doporučil 
<reagovat 
Claire (Občasný) - 14.2.2013 > jak říká Kranad, tohle je dobrá "věc". Můžu si přinést taky skleničku?
Doporučil 
<reagovat 
medea (Občasný) - 16.2.2013 >
Doporučil 
<reagovat 
holger (Občasný) - 16.2.2013 > Danke šén za přízeň! A přineste si skleničky flétničky, aby nám to šampáňo pěkně řetízkovalo, když už teda budeme slavit! ÷)
<reagovat 
 fernet=kranad (Občasný) - 16.2.2013 > holger> A Tebe pošlu i pro jahody, neboť jsem přesvědčen, že to zvládneš i v únoru a podáš veršované svědectví. K tomu šampáňu.
Totiž Ty a medea jste momentálně těžké váhy Totemu, tak je co zapíjet. Minimálně do té doby, než přikvačí další borci. A borkyně.
(a mezi námi: je tady jedna věc, kterou mne rmoutíš. Někde jsem zachyt´ Tvá slova, že po vlastní sbírce netoužíš, ach ano, ta moudrost, ale moudrost se má předávat dalším generacím. Tak se moc neupejpej až bude příležitost, mé děti se po Tobě ptají.)
<reagovat 
 holger (Občasný) - 17.2.2013 > fernet> Těžká váha Totemu, to si asi děláš pr...srandu. Od toho jsou tady jiní borci: namátkou Egelit, zenový necit, Matouš...

A upřímně: poézie je dneska opravdu marginální záležitost pro pár stovek upřímně zapálených, pak pro pár stovek snobíků, pro párset hobíků... I ty tkzv. těžké váhy, jak je vnímám já, rajtují po zatraceně krátkém a úzkém kolbišti, na kterém si s velkým zaujetím a velkou chutí navzájem otloukají mnohdy lehce zbytnělá ega (viz nedávno jedna roztomilá přestřelka některých výše zmíněných kolegů pod jedním egilovým dílem zde÷). Do toho mne naprosto iritující mladí a progresivní Těsnohlídci, uřvaní a prázdní. ÷))

Dneska mi v poezii chybí hlavně hloubka, taková ta ála Holan, Skácel, V. Fišerová, ale to tady a teď těžko nějak vyřešíme. Tak se raději radujme, že jsme, že venku sněží a že se máme, jak se máme. P.S. Já a sbírka... nikam se necpu, takže asi smůla. Píšu, protože mušim, je to někde uvnitř a chce to ven (ale to Ty určitě taky), vidět se někde na papíře, to asi fajně polechtá ego, ale já si takovýhle cíle opravdu nedávám. Takhle virtuálně mám aspoň určitou interakci s nemnohými čtenáři, což pro mne má dostatečnou hodnotu. Ostatně, něco malinko mi vyšlo ve Welesu a v Hostu, a ani při spatření svých "výtvorů" na papíře se žádný blaženě-lechtivý pocit nedostavil... asi mám nějak porušené sebeoslavné perceptory. ÷))
<reagovat 
 fernet=kranad (Občasný) - 17.2.2013 > holger> 

Nebude to s Tebou až tak špatné, když odpověď zabrala tolik prostoru.

 

No a zapomněls na leviathana, či chmelaře, či archalouse. Anebo šachistu. Jejda! Jeden z nich, nebo druhý či další, nechce mít dle svých slov, s těmi ostatními nic společného. Ale jsou to těžké váhy!

 

Jo a díky moc za nápovědu!!


<reagovat 
Mima (Občasný) - 17.2.2013 > ..."s dovolením" jsem si to taky přečetla, ač komentář nezvládnu....
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Michelle (Občasný) - 16.2.2013 > Co piješ, když píšeš? ;))
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 holger (Občasný) - 17.2.2013 > Michelle> A co by sis tipla? Dám Ti na výběr: skotská jednosladová, víno červené, víno bílé, rosé, pivo od Vildy I. ze Šťáhlav... ÷)
<reagovat 
 Michelle (Občasný) - 21.2.2013 > holger> Tipuji, že to prostě střídáš ;)
<reagovat 
frency (Občasný) - 12.3.2013 >
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 2 (3) 4 5
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter