Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 20.4.
Marcela
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Úvaha o běhu času. z kolekce Úvahy
Autor: lada34 (Stálý) - publikováno 21.2.2013 (16:46:11)
další>

        Když jsem byl mladý, těšíval jsem se na věci, které byly poprvé.

Vždy je něco poprvé, již od narození, aniž si to uvědomujeme, ale první věci, na které jsem se těšil, byly první alkoholický mejdan, první polibek, první jeansy, první motorka a první sex. Ne vždy je to poprvé nejlepší. Po prvním alkoholu mi nebylo moc dobře, po prvním sexu ještě hůř. Časem si člověk získává určité dovednosti a již ho to první tolik nevzrušuje. Jak jsem přicházel do let, měnily se zážitky na sice první, ale ne vždy příjemné. První úmrtí v rodině, první dítě, první rozvod a první alimenty.

A najednou jsem si uvědomil, ač nerad, že přicházím do věku, kdy začíná být všechno poslední. Poslední den v práci, poslední řízek (než přijdu o zuby), poslední sex, poslední polibek, poslední nadýchnutí. I první věci jsou již jen tragické, první infarkt, první mrtvice a první pohřeb.

Hlubším bádáním, člověk zjistí, že není se na co těšit. Je důležité, žít přítomností a těšit se na všední věci. Třeba 2685. řízek, 29845. polibek, 3184. sex a 32451. pivo. Je tolik věcí, na které se lze těšit, a nejsou poprvé. Tak já jdu měnit statistiku do restaurace Sportbar. Je třeba vyřešit důležité problémy kolem vlády, zdražení, testu jaderné bomby v Korey a problémy Ivety Bartošové.

Prostě všední pracovní den.

P.S.  Myslím, že to změním na 32456. pivo.



Poznámky k tomuto příspěvku
Hajdalák (Občasný) - 21.2.2013 > Perfektní zamyšlení, dlouho jsem se nemohl o nic opřít, co se týče užívání si všedních věcí, trochu mi to pomohlo, díky moc:-))
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
František Vyrut (Stálý) - 21.2.2013 > perfektní úvaha, přirozené, všechno mě zaujalo.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
sadaf (Občasný) - 21.2.2013 > Tak to smekám...tohle je tak lehce napsané a přitom tak přirozeně....No a přiznám se, sedím v restauraci a právě jsem se rozhodl svoje osobní statistiky změnit nejen v počtu vypitých piv...Lado34, skvělá práce!!!
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
vilma999 (Občasný) - 21.2.2013 > Moc hezky napsané. Také jsem někdy takto přemýšlela.Je to inspirativní.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
SDRNEF (Občasný) - 21.2.2013 > Tak tohle je dokonalý!!! Někdy už jsem na to pivo chodil i otrávenej z toho počítání, kdy bude co naposled. Ale teď jdu s velikánskou chutí na to svoje kolikatisící pivo a možná začnu po letech i uvažovat o tom sexu :-)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
splaf (Občasný) - 21.2.2013 > No...teď mě mrzí, že jsem si to nepočítal tak pečliv jako ty, ale co nebylo, může být i v mékm věku poprvé. Takže...dnes sice nejdu do hospody poprvé, ale poprvé si budu počítat, kolik jsem vypil piv :-)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
PetrSuk-Zbraslavský (Občasný) - 21.2.2013 > jj, dobrý
Body: 5
<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 21.2.2013 > PetrSuk-Zbraslavský> Děkuji moc.
<reagovat 
Zazo (Občasný) - 21.2.2013 > jojo, tak už to je...není co dodat
Doporučil 
<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 21.2.2013 > Zazo> Děkuji za bodíky.
<reagovat 
Světlonoška (Občasný) - 21.2.2013 > Děkuji. Za povzbuzení :-)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 21.2.2013 > Světlonoška> Já děkuji za bodíky.
<reagovat 
EmptyRoom (Občasný) - 21.2.2013 > snad se dočkám svého posledního piva ..... v klidu
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 22.2.2013 > EmptyRoom> Děkuji moc.
<reagovat 
Mima (Občasný) - 22.2.2013 >

Statisticky vzato, pouze něco je vyčíslitelno přesně...Jednoznačně jen to, co bylo, je, nebo bude poprvé, a jinak to být ani nemůže....Statistika, jak všeobecně známo, je o přesném sčítání nepřesných čísel...Piva nepočítám, ani řízky, ani mnohé z dalšího zde právě vyjmenovaného. Jen těch cigaret!!! To je mi mě "upřímně líto"....zásadně NEPOČÍTAT!!!...Ale okolnosti donutí, začínám s elektronickou...Není nad to, upřímně se nad sebou občas zadumat. Ale dokud je co dodat, neklesejme na mysli....

Dobře napsaný je to, nejen o životě......Poslední nadýchnutí je poprvé a naposled...Být "u Toho" a neumět pomoct...., neznám nic horšího...

Lépe je nedumat, ale konat...., dokud jsou síly a Čas.......

 

 


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 jaxxana (Občasný) - 22.2.2013 > Mima> 

" To je mi mě "upřímně líto"....zásadně NEPOČÍTAT!!!...Ale okolnosti donutí, začínám s elektronickou..."

 

a úvaha o běhu času

 

obé mě dostalo


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 22.2.2013 > Mima> Děkuji.
<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 22.2.2013 > Mima> Děkuji moc.
<reagovat 
čtenář lacko na placku atd. - 22.2.2013 > Podle mě si z nich děláš prdel. Nasázíš body komukoliv za cokoliv a pak se bavíš, jak "kvetou" u podobné volovinky.
<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 22.2.2013 > čtenář> To ne. O této uvaze jsme v hospodě fakt mluvili. Je to totiž pravda.
<reagovat 
Věza (Občasný) - 22.2.2013 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 22.2.2013 > Věza> Děkuji moc.
<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 22.2.2013 > Věza> Děkuji moc.
<reagovat 
bestie (Občasný) - 22.2.2013 > lol ta hrubka :D
<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 23.2.2013 > bestie> Omlouvám se. Díky za upozornění.
<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 23.2.2013 > bestie> Omlouvám se. Díky za upozornění.
<reagovat 
veršoun (Občasný) - 26.2.2013 > vícekrát sex než řízek, nepřeháníš trochu ? ;)
<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 26.2.2013 > veršoun> Je to nadsazka. Mela to byt jako legrace. Je ale fakt ze pravy rizek jsem od vanoc nemel.
<reagovat 
maxima gali (Občasný) - 26.2.2013 >

to je sila taká blbosť a tolko bodov

 

inak fakt je že tvoje prvé veci, velmi pekný štýl, nepotrebujem klamať, páčil sa mi tvoj štýl

 

obsah pre mna o ničom, ale štýl áno

 

toto nemá ani štýl ani obsah

 


<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 26.2.2013 > maxima gali> když mi bylo třicet, čtyřicet, padesát tak to byla pro mne také blbost. Jsme parta starších a měla to být legrace. Tak že se omlouvám. Opravdu to byla jen sranda. Díky.
<reagovat 
Hajdalák (Občasný) - 27.2.2013 > Nene Lado, narážel jsem na poznámku maxima gali, nedává to smysl..
<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 27.2.2013 > Hajdalák> Díky. Znáš to. Sedíme v hospodě a kecáme o blbostech. Jinak díky.
<reagovat 
benkroft (Občasný) - 27.2.2013 > jooooooooooo
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 27.2.2013 > benkroft> Děkuji moc.
<reagovat 
sartre2 (Stálý) - 27.2.2013 > ..tohle má určitě něco do sebe..:-))..aale v podstatě..když se to povede na poprvé..tak se na to člověk teší pořád..:-)..a co se nepovede..stejně se nepoučíme..:-)..a co nepoznáme..stejně to budeme chtít zkusit..:-)..jsme zacykleny.., zachyceni..v našich světech..
Body: 5
<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 28.2.2013 > sartre2> Děkuji moc.
<reagovat 
Bohumil Vědronecky (Občasný) - 28.2.2013 > Dobrá úvaha, první alkoholový mejdan bych také neopakoval, na první polibek stále čekám (to je pěkně trapné to tady vyzvonit, ale je to pravda, tak se snad jednou dočkám), a zítra půjdu poprvé do kasína, tak se těším, ale jestli to nevyjde, tak to bude asi i naposled.
Doporučil 
<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 28.2.2013 > Toník Zvoník> Moc děkuji. Já jsem už ve věku, kdy to začíná platit. Ale je to jen taková legrace.
<reagovat 
le.papillon (Občasný) - 28.2.2013 > V tom je životní moudrost...
Celý život prožijeme každý den minimálně jedno poprvé - když se ráno probudíme, tak je ten nový den pro nás poprvé... poprvé i naposled, je to neopakovatelné a je to tak možná dobře, protože se můžeme zase těšit na to, co nového nám přinese zítřek. :o)
Doporučil 
<reagovat 
Hajdalák (Občasný) - 27.2.2013 > Tak to si trochu odporujete, nie? "Obsah pre mňa o ničom, ale štýl áno." - a v další větě - "toto nemá ani štýl ani obsah"
<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 27.2.2013 > Hajdalák> Myslim tim ten namet. Preci nidko nepocita sex nebo rizky. I kdyz na druhou stranu nekteri starsi podobne mysli. Delame si z toho legraci a ono by to mohlo nakonec byt vazne tema.
<reagovat 
 maxima gali (Občasný) - 28.2.2013 > Hajdalák> 

prečítaj si moju poznámku poriadne

 

učí sa to v prvej triede ZŠ

 


<reagovat 
 maxima gali (Občasný) - 28.2.2013 > Hajdalák> 

určite ani na desiaty krát si nezvládol tak prezradím fintu

"tvoje prvé veci" nemyslím prvé vety tohto plátku

ale to čo tu uverejňoval zo začiatku

 

to bola finta na zabitie, však


<reagovat 
sartre2 (Stálý) - 28.2.2013 > ..ve finále je to povedené..protože nás to nutí zamyslet se..co jsme poprvé zažili a co by jsme ještě chtěli zažít..tak doopravdy..já to později asi v nějaké povídce trošku rozvinu (jestli ti to lada nebude vadit :-))..něco mě totiž dnes napadlo..:-)
<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 20.3.2013 > sartre2> Budu rad kdyz nekdo toto tema rozpracuje. Diky.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Stálý)  
 
(1) 3 4 5
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter