Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 20.4.
Marcela
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Podal ruku
Autor: František Vyrut (Stálý) - publikováno 22.3.2013 (17:53:32)
Od malička jej zajímalo podávání ruky, při projevech státníků si všímal i detailů, které zdánlivě s podáním ruky nesouvisely.
Začal studovat mimiku, lehké úklony, pohyby hlavy směrem doleva, doprava, posunutí brady,...hlavně jej však zajímaly oči, ty dravý pohledy, dravý a zároveň zlý, trhající vše živé,...ve zprávách jsem četl, že se politici dohodli, obchodní partneři se dohodli, smlouvy se podepsaly,...
Všímal si intenzity stisku u sebe, u známých, zkoušel je a zároveň jim pomáhal, oni jemu...
Kupoval si příručky o společenském chování, o společnosti, lidech, pořád se pídil po vydání příručky jak se chovat na recepcích, při diplomatických oslavách, na ambasádách, jak jednat s lidmi na pracovišti, kdo podává ruku první, jestli ředitel, dělník, žena, muž, prezident,...
Levá nebo pravá? Začal stále více o tomto tématu přemýšlet, stále intenzívněji, navečer před spaním, zkoušel si ruce, které před zrcadlem podával, první jde levá, pak pravá ,...srovnal je obě jakoby do pravé, zkoušel toto zpočátku pětkrát, později desetkrát,...z těch cvičení přestal spát.
Začal podávat ruku rohům stolu, židličkám, ozdobné hůlce na věšáku, deštníku,... Na WC se držel štětky, příjemně se přitom usmíval, najednou vytřeštil oči, polohlasně vykřikl, pustil štětku a ještě půl hodiny mu v uších zněla věta: LEVÁ, OD SRDCE!...potichu, nábožně vyšel a znovu si tichounce šeptal... Sešel se schodů, vyšel na ulici a nesměle se rozhlížel,..., lidé jej míjeli, on byl opět ponořen do svých snů, vybral si nesměle jednu ženu,...,připomínala mu jeho ideál chůzí, vzpomněl si na texty, které se týkaly jevištního pohybu, jevištní řeči, protože byl přesvědčen, že život je jedno velké divadlo,...,zvláště jej zaujal lehký pohyb hlavy, vzpomněl si na fotografie a texty z knih o vznosném pohybu... Zeptal se, jestli mu může věnovat několik vteřinek, ona přikývla,..., víte, já jsem pozoroval, studoval, viděl,...a začal jí líčit svá pozorování, svý študia, jak říkal. Po chvilce se dostali k otázce, která se nádherným obloukem přenesla od něho k ní a on k tomu vykřikl. Odpověděla za něho jemným stiskem LEVÉ ruky,..., přiznám se vám, že bych byl raději, kdyby se lidé objímali.TAKHLE? a hřejivě jej objala.K té ruce dodávám, že by to podle mě měla být LEVÁODSRDCEPODLEMĚTAKY! vykřikli, aniž si to smíšení hlasů, citů, pohledů uvědomili,..., po několika stiscích mu pošeptala: dneska se budeme jenom tak procházet, ano...? ...a tak se drželi za ruce, občas se objali, povídali si, bloumali městem a příští den přišli na schůzku oba na vteřinku přesně.

Poznámky k tomuto příspěvku
žaža (Občasný) - 22.3.2013 > :) -bravúrne
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 František Vyrut (Stálý) - 25.3.2013 > žaža> ahoj žažo, "hrál" jsem si s textem, přidával, škrtal, díky moc, zdraví Franta
<reagovat 
lada34 (Stálý) - 22.3.2013 > Perfektni. Opravdu mod super.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 František Vyrut (Stálý) - 25.3.2013 > lada34> ahoj láďo, díky moc, zdraví Franta
<reagovat 
Marten (Občasný) - 23.3.2013 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 František Vyrut (Stálý) - 25.3.2013 > Marten> ahoj Martene, díky moc, zdraví Franta
<reagovat 
vilma999 (Občasný) - 24.3.2013 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 František Vyrut (Stálý) - 25.3.2013 > vilma999> ahoj vilmo, díky moc, zdraví Franta
<reagovat 
Mima (Občasný) - 27.3.2013 > ....dojídám utopence, tak jsem zapomněla přidat hodnocení....
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Mima (Občasný) - 27.3.2013 >

...to mě moc pobavilo!...." ... z těch cvičení přestal spát..."...Ty státnické předepsané protokoly..., protodokoladodržované, nebo trapně nesplněné, porušené, skandální!!!..., a od srdce!..., naprosté scifi a fiasko předem dané....

Bývám šťastna a rozveselena, když se nepovede "předpis" a vstoupí do hry nečekanosti a následné improvizace....

P.S. ...,připomnělo mi to...Na stole narozeninový dort, už třetí den na něj nikdo neměl hned poránu zrovna chuť, až se dostavil vzpurný dotaz: " A proč ho mám teď zrovna jíst ?.."..." Protože aby byl snědenej...!!!..."


<reagovat 
 František Vyrut (Stálý) - 29.3.2013 > Mima> ahoj Mimo, moc děkuji za  napsání, sám jsem ve škrtání koukal, co z toho..., zdraví Franta
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Stálý)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter