Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 26.4.
Oto
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
VINCENTE
Autor: aaa (Občasný) - publikováno 21.4.2013 (00:30:31)
V žízni po životě
spojil jsi bolest svou
s bolestí druhých

V Borinage
V bídě a uhlí

Sám s černým uhlem
čekal jsi na barvy

Pak žhnoucí Provence
kde raněn
sám ses zranil

Málo tě hřála
ve vůni cypřišů
jež byla slabá na rány

Vychladly barvy
když přál sis už jen ticho

Výstřelem v polích přehlušit hlas vran

Už navždy jiné budou všechny slunečnice

Vzpomínám


Poznámky k tomuto příspěvku
Světlonoška (Občasný) - 21.4.2013 >
Body: 5
<reagovat 
jaši2 (Občasný) - 21.4.2013 > krasne. hlavne tie slnecnice.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Path Adamski (Občasný) - 21.4.2013 > uhlie, uhlie, barvy , barvy.- na minimálnej ploche až príliš duplicitné použitie bez druhotného významu,- v podstate u teba mi možno prekáža tá "technická umelosť " textu, vždy mám pocit, akoby to nebolo dotiahnuté, dobrúsené, myšlienkový obsah ostáva udupaný nejakou skicou...fixuješ sa na "velké obrazy" a ako lahko by to možno šlo bez nich.na môj vkus strašne stereotypná výstavba, stereotypné prostriedky s výnimkou predposledných dvoch riadkov. motivačne
Body: 3
<reagovat 
kranad=fernet (Občasný) - 21.4.2013 >

Žízeň po životě jsem četl. Báseň to zpracovala velmi dobře, čtverky nedávám, děkuji za připomenutí (mimochodem: kniha je i o tom, že Vincent nebyl žádný "Bohem nadaný..." - např. jako Picasso, byl prostě vizionář a dříč a .....umanutý umělec. Dobrá kniha, dobrá báseň. Netřeba brát autorskou licenci "Žízně..." doslova.).

Jdu vařit.


<reagovat 
aaa (Občasný) - 21.4.2013 > Děkuji všem za váš čas a pozornost. Potěší, když reagují ti, kdo nevnímají uhel jako brikety na topení, tedy duplicitu s uhlím. Je to už dávno, kdy jsem tu knihu četl, ale pamatuji si, že V.v.G. s horníky i fáral a čekal na barvy - na peníze na ně (od bratra Thea). Tedy ani opakování slova -barvy- není docela duplicita.
<reagovat 
 Path Adamski (Občasný) - 21.4.2013 > aaa> hovorím o "fonetickej " duplicite, ktorá mi tam prekáža, a ktorá nie je tak spracovaná naformátovaním-aby vyznela- proste uhlie za uhlím- aj ked obsahovo iné, zlieva sa to a brzdí...proste technicky suché a nijako neosviežené.práve keby si si dal váčšiu námahu s vycibrením rozdielnosti, dosiahol by si ovela hutnejší význam-ktorý by nebol v polohe, v ktorej je. Pretože práve kvoli tvojej istej "lajdáckosti" a tomu, čo som spomínala v tom prvotnom komente to vyznieva práve takto ! presvedčuješ ma čím dalej tým viac, že mi nechceš rozumieť a tvrdošijne si budeš brániť porcelánové jazierko. inak, predsa len bolo trochu hlúpe podozrievať ma z toho, že som si nevšimla rozdiel medzi materiálom a materiálom----ale ak dôjdu argumenty, aj trápny humor padne vhod. Upozornujem ťa, že v týchto veciach povrchná nie som. Ale ospravedlnuj sa dalej, aj ked v prvom rade- Autor nemá robiť svojmu dielu dojku. Dielo sa má ubrániť samé !!- *** a keby si podal aspon 80% výkon, tak si odpustíš kopec vysvetlovacích drístov v komentári...škoda, že komentármi hovoríš to, čo má povedať tvoj text. odo mna vsjo. nedakuj.
<reagovat 
 aaa (Občasný) - 21.4.2013 > Path Adamski> Šálí mne zrak? Nikoli. Vskutku uhlí, uhlí - uhlí, uhlem - fonetická duplicita. Ty teda válíš. Ne, že bych ti nechtěl rozumět. Jen se obávám, že ti rozumím.
<reagovat 
Čtenář - 22.4.2013 > Dobrá báseň. A paralelismus uhlí - uhel vidím jako jeden z jejích půvabů.Vždyť je na něm celá báseň vystavěna! Pro lovce ekskluzivit a efemerních novot to ovšem nic není.
<reagovat 
mystik (Občasný) - 23.4.2013 > je to pohlednice Vzpomínám s podpisem a pozdravem, fajn
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter