Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 26.4.
Oto
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Kouzlo lesa
Autor: Mia... (Občasný) - publikováno 21.4.2013 (10:43:32)

Začínal podzim a listy opět dostávaly ty nejkrásnější barvy, i když zelená zatím stále převažovala a udržovala nám tak v podvědomí předcházející léto.

Ale ne, já to cítila. Podzimní vzduch voní jinak. Má silnou kořeněnou vůni mokrého jehličí, kouře z posledních opékaček a básni, protože koho by ty oranžové a nažloutlé barevné tóny neinspirovaly k tvorbě a interpretaci vlastních pocitů. Podzim je velmi emotivní a čarovné období.

 

Jako by mne dokázal ovládat, mátl mé myšlenky, vše mi vířilo v hlavě. Rojily se mi spousty otázek a neznala jsem odpovědi. Byla jsem naprosto zmatená. Možná osobnostně ztracená. Toužila jsem najít své odpovědi, toužila jsem rozumět a chápat. Prahla a hladověla jsem po vědění.

Opravdu tu jsme jen proto, abychom chodili do školy, do práce, jedli, spali, zamilovávali se a rozcházeli? To je veškerý smysl života? Tomu já nevěřím. Možná jen věřit nechci. Musí v tom být víc. Daleko víc. Snad nějaký vyšší význam, kdo ví. Kdo mi na to odpoví?

 

Hlava mi z celé té zmatenosti třeštila. Venku byl nádherný slunečný den plný barev. Chtěla jsem být sama, chtěla jsem přemýšlet, a tak jsem na sebe natáhla starší černý kabát a holinky, popadla jsem svůj oblíbený rozpadající se proutěný košík a vyrazila do lesa za vůní posledních hub.

 

Vzala jsem to přímo přes pole a cestou si užívala slunce v tváři. Ještě pořád mělo dost síly a dokázalo zahřát, i když z posledních sil. Snad to bylo tím, že v tom našlo smysl, snad i tím, že se vlastně nikdy nevzdávalo a nikdy nepřestávalo svítit. Vždyť i za mraky se pořád snaží a snaží a nakonec vždy vyhraje, oblaka ustoupí a slunko se stane vítězem. Nikdy se neunaví a vytrvale jde za svým cílem rozsvítit svět. Ani v noci si klidu nedopřeje a přináší radost zase na straně druhé. Obdivuji ho, jak je vytrvalé a trpělivé.

 

A tak jsem dumala nad otázkami bytí a šla jsem polem dál a dál. Jehličnatý les se přibližoval, jeho typické aroma sílilo a můj úsměv z té radosti rostl. Došla jsem až na okraj a zastavila jsem se. Zavřela jsem oči a zhluboka se nadechla, abych nasála do plic veškerou tu krásu a vkročila jsem dovnitř. Nádhera! Žasla jsem jak překrásné toto místo muže být, když se člověk umí správně dívat a napadlo mě, že vlastně asi vše je krásné, když víte, do jakého úhlu sklopit pohled.

 

Světelné paprsky nesměle a skromně pronikaly skrze jehličnaté vzdušné stropy a tvořily magické zařící pásy protínající zahradu plnou modřínů, smrků a borovic. Vůně pryskyřice visela ve vzduchu a neodmyslitelně k tomu místu patřila. Ta energie ze všech těch krásných stromů s mohutnými kořeny, které sváděly ke stavění domečků z mechu, byla tak velká, že bylo možné ji i spatřit očima. Především ji ale bylo možné cítit a vstřebávat celým tělem.

 

Přepadlo mě z toho všeho tak velké nadšení, až jsem se i s košíkem začala točit dokola. Smála jsem se a dívala se vzhůru, ruce jsem měla rozpažené a kabát i mé dlouhé černé vlasy tančily se mnou. Potom jsem se rozeběhla hlouběji. Běžela jsem rychle a užívala si každou sekundu této dokonalé chvíle. Když najednou se ozvala rána a něco mě štíplo pod lopatkou. Nebolelo to, jen to hřálo a já si toho nevšímala.

 

 Únavou a zadýcháním jsem se svalila do čerstvě načechraného mechového lože, zhluboka jsem dýchala a úsměv mě neopouštěl. Byla jsem šťastná a plná mentální energie, přestože tělo jsem vyčerpala.

 

Ještě pořád jsem měla otázky, i když na nějaké jsem už odpovědět dokázala. Teď už například vím, že když budu žít každý okamžik a každou sekundu tak, jako jsem si užívala návštěvu lesa, tak budu vždy šťastná. Vždyť pokaždé se něco děje a nikdy se neděje vůbec nic. Poslouchejte! Slyšíte, jak roste tráva? Jak krásnou píseň nám vítr zpívá? Jak mu k tomu borovice pomáhají? Není to ticho, není to ani obyčejný šum. Je to ta nejkrásnější píseň, protože je to píseň našeho života.

Rozumíte slovům? Jsou prostá. Notují nám o tom, abychom naslouchali jeden druhému, abychom se naučili dívat i se sklopenými víčky a především zpívají  o tom, že odpovědí na vše je láska. Abychom milovali všechny a všechno. Vždyť to je přece smyslem bytí. Láska je vším.

 

Je mi teplo a krásně. Cítím se, jako bych zcela splývala s přírodou. Dokonce se ke mně pomalu začal přibližovat maličký ježek. Byl ode mne jen kousek a upřeně se mi díval do očí. Byl tak krásný a křehký. Je to spravedlivé, že něco tak malého a roztomilého žije jen tři roky a z toho polovinu prospí zimním spánkem?

Určitě je. Věřím, že ano. Vypadá, jako by se na mne usmíval a rozuměl mé otázce. Je spokojený a oddaný přítomnosti. Žije sice krátce, ale žije naplno. Myslím, že se od něho máme hodně, co učit.

 

A ve vzduchu jsem najednou zacítila příchuť soucitu. Stála nade mnou srna a upírala na mne svůj oddaný pohled. Jako by mne litovala. Ale proč?

Bylo to neskutečné být jí tak nablízku a cítit její náklonnost.

 

Začínala mi být zima. Teplo ustupovalo a já byla unavená. Chtělo se mi spát.

Jakoby zdálky jsem slyšela dupot a lidské hlasy. Blížily se ke mně, myslím, že dokonce běžely. Cítila jsem, jak má mechová postel se otřásá a duní nárazy lidského běhu.

Srna se vyděsila a utekla.

 

Byla jsem spokojená a naplněná, protože teď už jsem znala své odpovědi a věděla jsem, že musím především odpouštět. Vždyť je to vlastně tak prosté. Zloba a zášť škodí majiteli a zbaví se jí jedině tak, že odpustí. Nechávat v sobě takovéto pocity a ještě k tomu dobrovolně, to může přeci jen hlupák. A tak jsem odpustila všem, co mi kdy ublížili a hlavně sobe, že jsem i já nechtěně ubližovala.

 

Přiběhly ke mně ty lidské zvuky, ale už bylo pozdě. Teď jsem viděla jasně i se zavřenýma očima.

 

Rty mi fialověly a já přestávala cítit zimu, přestávala jsem cítit cokoli. Byla jsem ale šťastná, měla jsem své odpovědi.

 

A pak jsem vydechla naposledy a zcela splynula se svým lesem.



Poznámky k tomuto příspěvku
lada34 (Stálý) - 22.4.2013 > Perfektni. Jenbych zmenil ten konec. Moc smutne. Ale i tak popis nadherny.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Mia... (Občasný) - 22.4.2013 > lada34> Je to můj jediný příběh se smutným koncem, jinak se mi nikdy nic takového nepovedlo napsat, protože na to jsem až moc pozitivní člověk :-D Ale tady jsem chtěla tou smrtí umocnit to "pochopení" ... Díky moc, jsem ráda, že se líbí, tuhle mám ze svých asi nejradši :)
<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 23.4.2013 > Mia...> Nekdy je tezke popsat pocity tak aby kazdy pochopil co citis. Tobe se to ale opravdu povedlo.
<reagovat 
 Mia... (Občasný) - 23.4.2013 > lada34> Děkuju Ti opravdu moc, cením si toho a jsem hodně potěšená, že se Ti to líbí a že tu povídku chápeš. :)
<reagovat 
mystik (Občasný) - 23.4.2013 > skoro mi to evokuje kdysi povídky od "Nilgiri"...
Body: 5
<reagovat 
mystikus (Stálý) - 11.5.2013 > je to rozšafné jak comics a beztíže jak cosmic, řeč je o přírodě Tvými smysly...
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter