Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 26.4.
Oto
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
V jilmech tě vidím stát
Autor: aaa (Občasný) - publikováno 23.4.2013 (11:52:07)
Kde naše zahrady se svahem k řece kloní
Kde brodem končí staré stromořadí
Na koni plavém zas viděli jezdce
Jak cvalem projel vodou
A břehem vyhoupl se do slunce
Než stíny jilmů skryly jej

Neznámého cizince

Tvou růži našla jsem
V besídce pod střemchami

Dnes jinak zní mi ržání koní
A jinak už mi střemcha voní
Tvá smělost ruší mne a děsí

Příště tě vydám

Zradím

Bojím se plavých koní



Poznámky k tomuto příspěvku
fernet=kranad (Občasný) - 23.4.2013 > je to hezké, ale víc si cením "Hostiny". Kdybych neměl jistou potíž s gramatikou v jejím posledním verši, dal bych kouli.
<reagovat 
aaa (Občasný) - 23.4.2013 > Díky. S tím posledním veršem jsem trochu váhal, vědom si, že by to mohlo být nejasné. Ono to může vypadat, jako
míra ve špatném pádě, ale je to množné číslo. Ve smyslu - nad míry mnoha lidí.
<reagovat 
 fernet=kranad (Občasný) - 23.4.2013 > aaa> (no vona pak by asi bylo lépe mít tu předložku zvlášť, i když já jako lesák vím, co je nadmíra. Nadměrek. Na pilařské kulatině kvůli prořezu na katru. Držím palce.)
<reagovat 
 aaa (Občasný) - 24.4.2013 > fernet> Zviklal jsi mě :-) Možná je to opravdu lepší - 2 slova s předložkou. Možná, že -nadmíry- je zbytečně matoucí novotvar.
<reagovat 
Path Adamski (Občasný) - 23.4.2013 > vidíš, keby som ťa od začiatku poťapkávala po pleci, ešte si furt v ornej brázde. Toto tu aspon konečne "dýcha "- sugestívnym videním a istou lyričnou atmosférou bez tej velkohubej strnulosti. nie je to síce moja šálka, / úvod na mna osobne až inverzný, takisto možno až príliš tradične spoje v texte v rámci výrazu/ ale v tvojom štýle určite to lepšie čo som čítala. na štyri to ešte zatial nie je
<reagovat 
 aaa (Občasný) - 23.4.2013 > Path Adamski> Je jaro a já už nemám tolik času na psaní, tak jsem vybral tento text, který byl napsán dřív, než jsem se seznámil s tvým způsobem komentování. Tedy: chválíš-li mne nebo ne, vyjde to pro mne nastejno, protože na moje psaní zatím nemůžeš mít žádný vliv. Tím ale neříkám, že na mne nemá nikdo vliv. Jednomu autorovi - zkušenému i erudovanému se to podařilo nedávno a jsem mu vděčen. Získal si moji důvěru. Pravdivostí ve svých dílech i v jiných projevech.
<reagovat 
 Path Adamski (Občasný) - 23.4.2013 > aaa> ale mna takisto absolútne neserie, či mám na teba vplyv alebo nie. Som tu v úlohe čitatela a z diela si môžem odniesť akurát tolko, kolko dielo svojou hodnotou dovolí. Toť že negatívna kritika posúva / a nielen v umení " je všeobecne známe, taká sociol.konklúzia- myslela, že to postrehneš.Vsjo
<reagovat 
 aaa (Občasný) - 24.4.2013 > Path Adamski> Pokud tě něco "neserie", pak nepiš, že "takisto", protože já jsem nic takového nenapsal. Jen jsem konstatoval, že ten vliv nemáš. To podotýkám jen proto, že způsob formulování může být zavádějící, až manipulativní. Nepřesná je i věta - z diela si môžem odniesť akurát tolko, kolko dielo svojou hodnotou dovolí.
Protože dílo samo není vždy tím, co omezuje možnost si
"odniesť." Nepřesná formulace je i: "Toť že negatívna kritika posúva / a nielen v umení / je všeobecne známe."
Kvalitní kritika ano. Bez ohledu, jestli negativní nebo pozitivní.
<reagovat 
 Path Adamski (Občasný) - 24.4.2013 > aaa> kvalitnú kritiku si treba zaslúžiť. Už sme sa raz o tom bavili. nemôžem zabíjať čas vypisovaním siahodlhých statí o hodnote diela, ked vidím istú stagnáciu. Úplne stačí základné gro. to si tuším dostal vždy. To, že máš neustále potrebu obhajovať sa, svedčí iba o tom, že dielo to ešte nedokáže. ja si nedokážem predstaviť básnika, ktorý má v knihe pri každej básni napísané ? vysvetlenie- a kopec drístov, ktorými popisuje a vysvetluje prečo a takto. To robíš ty. Mne je fakt egal, ako ty nakladáš s mojou " kritikou. " už som pár krát avízovala, že prezentujem svoj názor. tým, že vysvetluješ " gramatiku " prípadne si z celého komentu vycucneš iba jedno slovo, ktoré zoberieš do svojej argumentácie za prioritné-mi ho nijako neovplyvnuješ.


* Na margo predch. komentu musím priznať, že " tebou spomínaný človek " asi nemal ten vplyv na teba až taký pozitívny- tie staršie veci dýchajú človekom, tie novšie sú iba technické sústružky a spojenia slov.
<reagovat 
 aaa (Občasný) - 24.4.2013 > Path Adamski> Že se dílo má obhájit samo, to je jistě pravda. To, že se někomu nelíbí, ale ještě neznamená, že není schopno se obhájit nebo že je to důkaz o jeho nízké hodnotě.
Spousta děl propadlo i s jejich autory z jiných důvodů!
Některé kritiky například urážela témata. V časech Husákových i Goebbelsových. Tebe dnes "zaujalo" téma -koně-. Pozoruhodné.


To se prostě stává, že si někdo myslí(ve své zbytnělé sebedůvěře), že je schopen posoudit kvalitu umění, aniž jsou jeho soudy a argumenty přesvědčivé a podložené. Někdy lidem chybí pokora. Já například nerozumím spoustě hudebních nebo i výtvarných děl, ale ti autoři mne přesvědčili jinými svými díly nebo jsem schopen věřit, že jim prostě nerozumím a že ti, kdo jsou jimi nadšeni už desítky let po celém světě, asi pro ně mají to správné vnímání. A protože sám někdy něčemu nejsem schopen porozumět nebo si nejsem jist, nestydím se zeptat, jak to autor myslel, i když jsem si vědom legitimního postoje, že básně se nevysvětlují. Já obyčejně jsem ochoten odpovědět na slušný dotaz, aniž bych to vnímal tak, že kdo nepochopil, je méně chápavý.
Je mi to rozhodně milejší, než podbízivé pokyvování v bezvědomí. Vážím si tvého postoje -egál-, protože se mnou opravdu marníš čas. Kvalitní kritiku je možné si zasloužit jen od toho, kdo je jí schopen.

Pár komentářů k tvým textům jsem četl - podle tvé teorie tvé texty zřejmě také ne vždy byly schopny se samy obhájit.
PS: K tvé závěrečné větě - nesnaž se prezentovat se tu jako vědma, která ví, co jsem kdy napsal. Z novějších textů tu ještě nic nemám.

Tedy- nezabíjej svůj čas. Já k tobě nemám důvěru. A nejen jako k autorce a komentátorce.
<reagovat 
 Path Adamski (Občasný) - 24.4.2013 > aaa> v živote som sa neprezentovala ako vedma, takže z týmto si starosti nerob,- vychádzala som iba z toho, čo si ponúkol ty / spomínaný text je "starší "- takže nabudúce odporúčam byť predsa len viac "exaktný " -ked už máš zálubu hrania so slovíčkami. tvoja dôvera- nedôvera ma nezasahuje. Už som ti raz povedala, mne je egal, ako sa k tomu postavíš...
A svoje texty som neobhajovala nikdy
<reagovat 
 aaa (Občasný) - 24.4.2013 > Path Adamski> Že ses nikdy dřív neprezentovala jako vědma, to je asi dobře. Tak s tím raději ani nezačínej. Já jsem ti nenapsal, že ostatní texty jsou nové. Nebudu "exaktní" jen proto, abys neměla možnost vytvářet domněnky, které ti nevyjdou. Že jsi nikdy své texty neobhajovala, to ještě neznamená, že se obhájily samy.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter