Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 26.4.
Oto
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Moc víry
Autor: Mia... (Občasný) - publikováno 26.4.2013 (23:26:36)

Setmělo se a den polapila noc. Seděla na lavičce v zámecké aleji už desítky minut, celá v černém, myslela na ten smutný obřad a neustále plakala. Ze skřipce se jí uvolnilo několik rudých pramenů z jejích dlouhých hustých vlasů a spadaly jí do tváře. Nevšímala si toho, jen tam dál seděla a z jejích obrovských azurových očí se kutálela jedna slza za druhou.

Nezvedla se ani když se spustil silný déšť. Vlasy měla mokré, dešťové kapky jí stékaly po tváři a ona dále propadala svému zoufalství. Teď už nemá nikoho.

Nejen, že většinu života prožila jen se svou matkou, ale osud dal, aby přišla i o ni a zůstala dočista sama.

 

Svět jí připadal neskutečně nespravedlivý. Neměla v něj už žádnou víru. Neměla práci ani směr.

 

Na radnici zrovna odbíjela půlnoc a zvuk mohutných zvonů doletěl až k ní.

 

"Neplač, všechno se děje z nějakého důvodu. Uvidíš, že díky tomu, co jsi prožila, zažiješ něco nepřekonatelně krásného." Ozval se krásný zvučný hluboký hlas.

Hrkla sebou a zvedla hlavu. S pootevřenými ústy si ho prohlížela. Byl krásný. Měl dokonale černé vlasy, které mu spadaly do čela a po kterých kapala dešťová voda a dopadala na jeho jemnou a přesto mužnou tvář. Jeho oči byly úzké a přitom široké, jako by byly lehce zšikmené. Měly temně černou barvu a rámovaly je dlouhé tmavé řasy.

"Nejkrásnější oči na světě." Pomyslela si.

 

Asi by měla mít strach, sedí uprostřed noci sama na lavičce a náhle se před ní někdo takhle vynoří. Ale ona se nebála. Naopak, takhle v bezpečí se snad nikdy necítila. Byl vysoký a i přes jeho prošívanou zimní bundu bylo poznat, že má pevnou vypracovanou postavu.

"Vážně si to myslíš?" Odpověděla mu otázkou a prahla po tom, aby opět zaslechla ten dokonalý zvuk jeho hlasu.

"Nemyslím si to, pevně tomu věřím." A posadil se vedle ni na mokrou lavičku.

Pořád se na něho upřeně dívala a pozorovala jeho tvář. Jak zářila, vypadalo to téměř jako by mohla spatřit jeho auru, jako by se jí mohla dotknout.

Chvíli mlčeli a jen vstřebávali svou přítomnost.

 

"Nemám žádný směr, nevím, co dál." Prolomila ticho a dívala se před sebe do dálky.

"Co ráda děláš?"

"Nevím, ráda čtu, ráda vařím.."

"Píšeš?"

"Možná trochu, jen tak pro sebe."

"Napiš knihu."

"To ne, nejsem v tom dobrá, vážně."

"Jsi dobrá ve všem, čemu oddaně věříš. Začni věřit."

 

Zazvonil telefon a s omluvou se začala prohrabovat zpřeházenou kabelkou.

"Musím to vzít, promiň." A poodešla kousek stranou. Rychle ukončila hovor a vrátila se k lavičce, ale on byl pryč. Prostě zmizel.

 

Sklopila oči, vzala si kabelku a zamířila domů. Prošla celou álejí, seběhla kamenné schody  a promítala si v hlavě celý rozhovor znovu a znovu.

Srdce jí nepřestávalo tlouct jako o závod ani když ležela ve své posteli a objímala peřinu. Oči měla zavřené a na rteh lehký úsměv. 

 

Jeho charisma ji neustále požíralo, ikdyž už vedle ni dávno neseděl. Hřálo ji to u srdce a nemohla na něho přestat myslet.

A ta jeho slova, stále se jí v hlavě omývala dokola a dokola. Měla váhu a měla by jim začít naslouchat. Věděla to.

 

Ležela na posteli, vlasy měla všemožně poházené kolem sebe a sluneční paprsky pronikající oknem do místnosti jí rozsvítily její rudou hřívu jako podzimní listí při západu slunce. Koutky jejích rtů mířily nahoru, probouzela se svěží a s dobrou náladou. Vstala a její bílá noční košilka se jí natáhla ke kotníkům. Na ramenou ji držela jen dvě úzká ramínka, saténová látka dokonale kopírovala její pevné tělo.

 

Protáhla se a vykročila do kuchyně. Postavila vodu na čaj, do šálku nasypala čerstvé mátové lístky a přistoupila k oknu. Dívala se skrze sklo přímo do slunce a říkala si, že přesně takhle včera zářily jeho oči. Nalila téměř vařící se vodu do hrnku a usadila se.

Rozmýšlela, co dnes musí udělat a začala plánovat den.

Veškeré své povinnosti zvládla rychleji než očekávala a zbylo jí volné celé odpoledne. Rozhodla se, že ho poslechne a zkusí opět něco napsat. Možná ne přímo knihu, ale určitě se o něco pokusí. Vzala blok, bombičkové pero a vydala se opět do aleje. Zamířila na to stejné místo jako v noci a možná i tajně doufala, že ho zase spatří.

 

Chtěla zkusit nějaký příběh, povídku nebo něco podobného, ale nedařilo se jí , protože v hlavě se jí rodily neustále verše. Snad to bylo tím prostředím, kdo ví.

Byl to vskutku krásný pohled. Velké statné listnaté stromy, vysázené jeden vedle druhého, na nich i  pod nimi, zkrátka všude, přenádherně zbarvené listí do žlutých, oranžových, hnědých i červených barev a za nimi obrovské slunce, které svými paprsky dodávalo všemu ještě krásnější barvu. 

Vzdala se a poddala se svým veršům. Psala o všem, co ji napadlo. O krásné přírodě, kterou viděla. O smutku, který prožívala i o tajemném nočním přeludu. Její verše se draly na povrh zcela samy a ona se jimi nechávala ovládnout.

Psala až do půlnoci, protože tajně doufala, že se opět ukáže. Ale nepřišel.

Začala tam chodit psát a čekat na něho každý večer. Básniček stále přibývalo a jedna byla krásnější než druhá. Čas letěl neustále kupředu, podzim přešel v zimu a zima pomalu začala střídat jaro. Pořád tam chodila, nevzdávala se. Dobře si uvědomovala váhu jeho slov a byla odhodlána pevně věřit, že jednou přijde. 

 

Její sbírka poezie už byla téměř gigantická a rozhodla se, že zkusí své štěstí v nakladatelství. Za ten čas strávený psaním, se tato malá myšlenka stala jejím obrovským snem. Dělala vše pro to, aby svého cíle dosáhla. Každé ráno a večer si představovala a vyvolávala v sobě přesné emoce, jaké by cítila, kdyby toho dosáhla.

Věřila, věřila tak odhodlaně, jak se jen dalo. A to vše jen díky krátkému, avšak probouzejícímu, rozhovoru, se záhadným mužem z aleje.

 

Vydání Básnické sbírky ze Zámecké áleje je naplánováno na začátek léta. Takhle šťastná v životě nebyla. Vydala knihu a ani si nedokázala uvědomit, jak se to vše tak semlelo. Věděla, že za vše je vděčná jemu, jedině jemu.

Chtěla ho opět spatřit.

 

Dnes nic nepsala, jen tam tak seděla a rozplývala se nad nádhernou jarní přírodou. Pod stromy kvetly bledulky a sluníčko zapadalo a zbarvovalo poslední zasněžená místa do růžových odstínů. Chladný vzduch ji jemně hladil po tváři a s každým výdechem ji od úst utíkala troška páry. Vypadala jinak než dříve. Dnes byla krásnější. Vlnité vlasy se jí houpaly kolem těla a její výraz v tváři byl spokojený a vyrovnaný.

 

Přišel.

 

Byl krásný, přesně tak, jak si ho pamatovala. Poslední sluneční paprsky se dotýkaly jeho jemné tváře a vypadal téměř jako anděl. Díval se na ni a usmíval se, nic neříkal. Zastavil se jí dech a začala se topit v těch jeho dokonalých očích.

 

"Věděla jsem, že přijdeš." Vstala z lavičky a přistoupila k němu blíže.

"Já věděl, že to dokážeš."

Nemusela se ptát co. Věděla přesně o čem mluví. A ani ji neudivilo, jak o tom ví. Skoro jako by věděl vše a přirozeně to k němu patřilo. 

"Jen díky tobě."

"Jsem rád, že jsi se dokázala probudit." Díval se ji do očí a s jeho lehce plnějšími rty si pohrával krásný úsměv.

 

Políbil ji na ústa a bylo to, jako by k sobě patřili odjakživa.

 

 

 

"Probuď se, no tak probuď se. Vím, že se ti na ten pohřeb nechce, ale musíš tam jít." Naléhavě ji budila její dlouholetá kamarádka. 


Otevřela oči a úsměv se ji rozsvítil na tváři. Byl to sen, byl to pouhý sen, ale ona teď už věděla, co má dělat a kam její kroky povedou. A byla si jistá úspěchem, protože teď věřila.

Tentokrát už neplakala. Rozloučila se se svou maminkou a věděla, že se to stát mělo, že všechno má svůj smysl a že lidé prostě odcházejí.

A poté zamířila do zámecké aleje.. 




Poznámky k tomuto příspěvku
Světlonoška (Občasný) - 27.4.2013 >
Doporučil 
<reagovat 
lada34 (Stálý) - 27.4.2013 > Nádhera.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Mia... (Občasný) - 27.4.2013 > Oběma moc děkuju :-) Cením si toho ..
<reagovat 
mystik (Občasný) - 27.4.2013 > máš smysl pro krásu, no a báječně se doplňují: http://www.youtube.com/watch?v=Vp9tgV-VI8A Saint Etienne - Thank you
Body: 5
<reagovat 
Marten (Občasný) - 27.4.2013 >
Body: 5
<reagovat 
 Mia... (Občasný) - 27.4.2013 > IAN HEROICKY> Díky Ti mockrát, to mi říká každej, že píšu příliš uvzdychaně a já to nějak ne a ne změnit :-D Zkusím na tom zapracovat. Každopádně i osobní názory mě zajímají, z věčného "hezké" se člověk moc nepoučí do budoucna, ikdyž jsem ráda, že se to líbí ... :)))
Takže díky moc, třeba někdy koukneš i na moje další povídky.
<reagovat 
 mystik (Občasný) - 28.4.2013 > Mia...> Ty nepíšeš uvzdychaně, alespoň jsem si nevšiml, píšeš kvalitně i v dešti, oroseně, tak to má být. Výhrady může mít (ano, ať je má i) všelijakej cvok, ne ovšem intelektuál v síle IQ... ale když každej pochybuje o sobě, tak to je na místě.
<reagovat 
čtenář elle - 28.4.2013 > Na začátek by nebylo na škodu opravit překlepy a chyby - například doučit se skoňování zájmena ona, interpunkci, některé tvary slov (např. álej; co jsi si prožila).
Text je dle mého názoru sladkobolně sentimentální až kýčovitý. Chybí mu nadhled a odstup. Škoda.
<reagovat 
 Mia... (Občasný) - 28.4.2013 > čtenář> Kde přesně jsou ty chyby? Doučit se skloňování zájmena? Takže tu není žádná naděje, že to ovládám a jen jsem se překlepla? Automaticky to prostě neumím? :)
Sladkobolně sentimentálním ten text taky být měl, to je to, co měl sdělit. Tak jsem ráda, že jsem svůj úkol splnila.
Byla bych radši za konkrétnější kritiku a ne jen jednoduché odsouzení, kvůli tomu, že to zrovna není Tvé gusto :)) Ale i tak ovšem děkuji.
<reagovat 
 Čtenář - 29.4.2013 > Mia...> To, co jsem napsala o textu, není odsudek, ale konstatování. A jestliže jsi nedokázala opravit ani překlepy, které bys snad mohla vidět sama, kdyby sis text po sobě přečetla (když to očekáváš od druhých), nebo udělat konkrétní opravy, které v mém komentáři jsou uvedeny, zbytečně se rozčiluješ. A doučit se skloňování zájmena ona (týká se také zájmena její) a používání správného tvaru ve správném pádu je na místě, neboť chyby se opakují (a to nejen v tomto ale i v jiných tvých textech). Neočekávej, že ti budu vypisovat všechny případy chyb, najdi si je sama.

<reagovat 
 čtenář elle - 29.4.2013 > čtenář> ... omlouvám se, zapomněla jsem napsat své čtenářské jméno - předchozí komentář, reagující na tvou odpověď, je ode mne.
<reagovat 
mystik (Občasný) - 29.4.2013 > na světě kraluje ♥ a proto příspěvek vezdejší není sentiment ani kýč, to vůbec, má to gradaci, jakou by v elle jen záviděli začátečnice... :-)
<reagovat 
aaa (Občasný) - 30.4.2013 > Mně se zdá, že ses nechala poněkud unést a že na tom třeba budeš chtít ještě zapracovat. Jsou tam místa, která působí poněkud nesourodě.
Body: 2
<reagovat 
 Mia... (Občasný) - 30.4.2013 > aaa> Díky :) A která místa působí nesourodě? Mrknu na to.
<reagovat 
 mystik (Občasný) - 1.5.2013 > aaa> vidím nesourodost na straně aaa, píše u sebe prý nějaké klasické verše, ale nabízí jen klasické prd, vata třeba cukrová, ale aaa prd... no nic, jen povzdech nad kvantitou aaa
<reagovat 
 aaa (Občasný) - 1.5.2013 > Mia...> Ten příběh může vypadat jako pohádka, ale vím, že i takové věci se stávají. Že sen může pocházet "odjinud" než zevnitř-z nevědomí a podvědomí. Důvody mohou být velmi rozmanité. V tomto případě by ten důvod byl docela vážný. Domnívám se, že pokud by se to tak stalo, vypadalo by to jinak. Totiž, že by vážnosti nebylo ubráno některými odbočkami. Například k detailům postavy(osvalení) onoho záchrance nebo k tenkým ramínkům noční košilky a pevnému tělu. Tím to, dlé mého, dostává trochu rysy telenovely nebo Barbie + Kan. Jako by to bylo z jiné "komedie."
<reagovat 
 mystik (Občasný) - 1.5.2013 > aaa> jestli snad platí, že žít život znamená žít svůj zázrak, tak promiň, ale vypadá to též, že kecáš a kecáš a nic kloudného ve slovech nemáš... :-) comedia del arte Benátky jsou jiná káva než aaa
<reagovat 
 Mia... (Občasný) - 1.5.2013 > aaa> Dobře, díky moc! Takže jestli to dobře chápu, příště o maličko méně detailů a mohlo by to být o něco lepší, ano? Já pevně věřím, že takové příběhy se stávájí, vše má svůj smysl nebo ho brzy mít bude :) Děkuju Ti.
<reagovat 
 mystik (Občasný) - 1.5.2013 > Mia...> aaa: slova skutečné osobnosti dává a dodává Mia, koukej na to zlehka a vážně, Rocky V šampion s Go for it, znáš Sylvestera Stalloneho v ringu, tomu loni v červenci zahynul synek 36 let, který s ním zahrál krásnou roli života v Rocky V. A Go for it to zdobilo po hudební stránce, je to dobrej film.
<reagovat 
 aaa (Občasný) - 1.5.2013 > Mia...> Mystérií je mnoho, jen je vždy nebo ještě nevnímáme.

Někdy i malé detaily mohou podtrhnout záměr a účinek. Spíš jde o to, aby byly .... podporující myšlenku. Nebo aby ji dokonce nezastiňovaly. Nebo, aby zbytečně neodvedly pozornost k něčemu méně významnému. Ale současně mě napadá, co řekl jeden mystik před pár lety: "nevěřte ani mně, dokonce ani Bohu vždy nevěřte." Nějaký čas mi trvalo, než jsem pochopil dost."

<reagovat 
 mystik (Občasný) - 1.5.2013 > http://www.youtube.com/watch?v=uJN_QSzlpLk marian geisberg klamali pozdrav třeba tu kámošku s tímto Nykola Košnárová před 2 lety Nie len vtedajšia situácia, ale aj terajšia. O svete istôt a pekných snov, vyklamanom svete a úzkych cestičkách ludí bežiacich s klapkami na očiach.... http://www.youtube.com/watch?v=TTe9PbQxAhU Marian Geisberg Nozky mam v betone Nykola Košnárová před 2 lety nádherná pieseň
<reagovat 
 Mia... (Občasný) - 1.5.2013 > aaa> Dobře, děkuju moc. Příště na to budu rozhodně myslet. :)
<reagovat 
Path Adamski (Občasný) - 2.5.2013 > Tak nie je to že zlé. Skôr priemerné dielko, najmä vdaka tomu, že tie vety sú monotónne dlhé. Aspon to som si uvedomila pri čítaní. Nie je tam nič iné, v zmysle výstavby, č oby tú monotónnosť preseklo a vygradovalo líniu, dej. Všetky vety akoby boli identické. Pomerne slušným spôsobom zvládaš výstavbu deja, myšlienky, ale pri opisoch si viac menej statická, najmä vdaka nánosu adjektív a istej obkukanosti „zlatých fráz.. „ Asi najťažšie sa mi čítal úvod, ktorý mne osobne viazol a bol kostrbatý
Ze skřipce se jí uvolnilo několik rudých pramenů z jejích dlouhých hustých vlasů a spadaly jí do tváře
/ až nelogická výstavba vety s predimenzovaním zámená- čo tak napísať vetu ovela lahšie, aby nebrzdila, ale splývala a šlapala./-- proste je na čom pracovať. ale tvojim pozitívom je vlastne tvoja určitá disiciplinovanosť, s akou sa do textu vkladáš. Uvidíme.

Body: 3
<reagovat 
 Mia... (Občasný) - 2.5.2013 > Path Adamski> Super, díky moc :) všechno chápu a budu na to myslet. Řekneš mi, akorát prosím, jak to myslíš s tou mou určitou disciplinovaností?
<reagovat 
 Path Adamski (Občasný) - 2.5.2013 > Mia...> že aj napriek chybám nepristupuješ k tvorbe lajdácky.-/ neviem síce odhadnúť do akej miery podliehaš impulzom, ale nepríde mi to ako prvoplánovo zbúchaná vec-
<reagovat 
 Mia... (Občasný) - 2.5.2013 > Path Adamski> Pevně doufám, že taková věc to není. Snažím se si brát k srdci rady všech vždy pro další dílo. Nikdy nic nepřepisuju (mimo hrubek), ale pro příští povídku se zmíněným kritikám vyvaruji..Takže jednou, až mi bude devadesát, třeba napíšu konečně něco pořádného :-D
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter