Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí ve sbírce Závislý na lásce z kolekce Inspirace
Autor: tatokalan (Občasný) - publikováno 12.2.2003 (19:25:09)
další ve sbírce>

Už se rozsvítila světla, ale ty nejsi doma.

Tvá mysl není tvá,

vlastním tvé srdce, tvé tělo,

vezmu si další polibek.

Nemůžeš spát, nemůžeš jíst,

nepochybuj, toneš v hloubce.

Tvé hrdlo je stažené, nemůžeš dýchat.

Další polibek je to, co potřebuješ.

Myslíš si, že jsi imunní proti lásce.

Blíž k pravdě je to, že nemáš dost,

ty víš, že jsi závislý na lásce.

 

Vidíš znamení, ale nemůžeš číst,

běžíš rychle nebo pomalu?

Tvé srdce tluče dvakrát rychleji.

Další polibek a budeš můj.

Mysl zaměřená na jedno,

nemůžeš se zachránit.

Zapomnění je vše, co bys chtěl.

Když tě někdo opustí,

nezlobíš se, dokud máš mě.

Myslíš si, že jsi imunní proti lásce.

Blíž k pravdě je to, že nemáš dost,

ty víš, že jsi závislý na lásce.

 

Už se rozsvítila světla, ale ty nejsi doma.

Tvá vůle není tvá,

vlastním tvé srdce, tvé zuby.

Další polibek a budeš můj!



Poznámky k tomuto příspěvku
farářskej (Občasný) - 12.2.2003 > "Vlastním tvé zuby"... eh...
<reagovat 
 tatokalan (Občasný) - 15.2.2003 > farářskej> Vím, je to zvláštní spojení, ale kdybych napsala "vlastním tvé rty" tak to je asi tak v každé druhé básničce o lásce, ne?
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 13.2.2003 > myšlenku chápu, ale jako poezie mi to moc nepřijde, promiň...
<reagovat 
 tatokalan (Občasný) - 15.2.2003 > Kelly> Opět musím smutně konstatovat, jako už párkrát, že příslušná rubrika tu prostě chybí. Sice to asi poezie není, ale hodnotila bys to jako prózu? Já rozhodně ne.
<reagovat 
farářskej (Občasný) - 16.2.2003 > No... to je mi teda zdůvodnění. Aby to nebylo ošumělý, ať je to radši blbý - takhle to myslíš, ano?
Zvláštní způsob uvažování...
<reagovat 
 tatokalan (Občasný) - 16.2.2003 > farářskej> Víš, je problém, když všechno, co se neřadí do všeobecně určených "šuplíčků" hned hodnotíš jako blbý. S tímhle přístupem k životu tě dost lituji... Vůbec jsem to nemyslela tak, jak to chápeš ty, mně to prostě blbý nepřipadá. A navíc, je to sbírka Inspirace, tudíž mě k tomu cosi inspirovalo a to konkrétně jedna anglická písnička, kde přesně tohle spojení bylo a mě prostě zaujalo právě proto, že je tak neobvyklé. Ale z druhé strany, proč vlastně obhajuju něco před někým, kdo naprosto nechápe, s jakým pocitem jsem to psala?
<reagovat 
barlach (Občasný) - 15.2.2003 > Jenže podle mého názoru se to dost tváří jako poesie a ta v tom není!Já to chápu, vím přesně o čem to je, jenže mi to nepřijde "ani ryba ani rak". Můj názor!
<reagovat 
 tatokalan (Občasný) - 16.2.2003 > barlach> Tak to se pleteš, protože v tom poezie nemá být! Je to prostě taková pomstychtivá věcička, která konstatuje, že když chlapi začnou myslet určitou částí těla, tak si s nima ženská může dělat co chce. Ale já hned v úvodu napsala, že to se chlapům nebude líbit, chichi.
<reagovat 
farářskej (Občasný) - 16.2.2003 > Nechápu, proč do toho taháš nějaký šuplíčky, o kterejch z mý strany nebyla vůbec řeč.
Nelituj mě, žiju maximálně spokojeným životem. To, že se mi tvá "básnička" nezamlouvá, ještě mý bytí nediskvalifikuje do nižších vrstev.
Pokud jsi to nemyslela tak, jak to chápu já, pak možná není chyba v přijímači - bylo by možný říct, že by k ní mohlo dojít ve vysílači?
Používat anglický obraty převedený do češtiny je přinejmenším ožehavý.
Napiš něco lepšího. Všichni víme, že na to máš.
<reagovat 
 tatokalan (Občasný) - 17.2.2003 > farářskej> Tady nejde o to, co se ti zamlouvá nebo ne, mě jenom pobouřilo to, že to hned odsuzuješ jako blbý.
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 17.2.2003 > Souhlasím s Barlachem. A myslím, že i "nepoetická" a tvdrá věc se dá napsat tak, aby nikdo nepochyboval o tom, že to je poezie. Jak jsi zmínila tu svou inspiraci - tahle věc mi opravdu připadá spíš jako doslovný překlad textu písně z angličtiny.
<reagovat 
 tatokalan (Občasný) - 17.2.2003 > Kelly> O doslovný překlad se nejedná, vzala jsem si z ní jenom ten jeden obrat. Snažím se prostě psát o všech věcech, dívám se okolo sebe a poslouchám a někdy mě napadne, že by to šlo nějak použít. Omlouvám se, pokud se někomu zdá, že jsem zrovna tohle použít neměla. K té poezii - já nikdy básničky neuměla psát, jsem spíš prozaik, jenže poslední dobou mám pocit, že se musím vypsat i v něčem kratším než jsou dvoustránkové povídky. Tak to prostě zkouším, no.
<reagovat 
farářskej (Občasný) - 17.2.2003 > Fascinující duševní pochod.
Já: pozastavuju se nad naprosto pitomým slovním spojením. Ty: vymlouváš se na to, že hodláš bejt originální za každou cenu. Já: podobnou originalitu neuznávám a dávám to najevo. Ty: lituješ mě proto, že jsem se ve tvý "poezii" patřičně nezhlídl plus otloukáš mi o hlavu nějaký nepochopitelný šuplíčky, o kterejch nepadlo ani slovo. Já: nechci, abys mě litovala, protože můj život se s tvou "poezií" vůbec nehodlá srovnávat. Ty: nejde o to, co se mi zamlouvá, pobouřil jsem tě.
Další tah. Já: Místo fňukání nad tím, jak tě nechápu a jak ti ubližuju, nemluvě o měnění zdůvodnění toho, co ti na mejch poznámkách vlastně vadí, se radši pokus napsat pořádnou básničku. Využiješ svůj čas mnohem líp. Ta básnička je slabá. Ta básnička je hloupá. Pokus se o něco z vlastní hlavy.
<reagovat 
 tatokalan (Občasný) - 18.2.2003 > farářskej> O.K. fascinující duševní pochod z mé strany.
Já: Nevymlouvám se, nýbrž konstatuji, že nechci opakovat to, co už bylo milionkrát řečeno.
Ty: Říkáš, že je podle mě lepší, aby to bylo blbý, než neoriginální.
Já: Šuplíčky jsem použila obrazně, lituji tě ne proto, že se ti nelíbí moje dílo, ale proto, že všechno, co je neobvyklé, ti připadá blbé.
Ty: Taháš do toho srovnání tvého života s mou poezií, o čemž vůbec nebyla řeč.
Já: Snažím se ti konečně vysvětlit, o čem mluvím.
Ty: Opět nechápeš.
Další tah - ty: co kdybys místo neustálého přemýšlení o tom, jak je tahle básnička blbá, si zkusil přečíst něco jiného ode mě - schválně, jestli to je taky blbý?
<reagovat 
farářskej (Občasný) - 19.2.2003 > Rád bych upozornil, že jsem nikdy netvrdil, že je ta básnička BLBÁ. To je docela zásadní věc.
Očividně nejedeme na stejný vlně. Já píšu básničky jinak, ty je píšeš jinak. Tož sem ňákou zase dám, ať se můžeš vyžít taky :-) A jinak - vykašlem se na to, ne? Tahle diskuse už je fakt uhozená.
Tady je ruka - ber nebo nech bejt.
<reagovat 
 tatokalan (Občasný) - 21.2.2003 > farářskej> Tak jsem ti psala docela dlouhou zprávu, ta se mi nějak neodeslala a vymazala se mi, takže ve zkratce: Škoda, že tu nemáš nic od sebe, ne proto, že bych se chtěla vyžívat v kritice, ale prostě mě to zajímá. Můj problém je asi v tom (a už jsem to tu možná psala), že poslední dobou píšu strašně moc věcí, klidně i několik za den a když už mi to přetejká z compu na stůl, nacpu to sem, aniž bych to po sobě četla (v panický hrůze, že bych to předělávala - což by asi pár dílům prospělo, včera jsem zrovna asi tři vymazala a dalších pět přepsala). Na druhou stranu si myslím, že to není o tom napsat 50 věcí a sem dát pět nejpovedenějších a pak se tvářit jako machr a jak jsem prostě dobrá. Asi je lepší sem dát všech 50, aby každej viděl, že zas tak dobrá, jak si myslel, nejsem a že se dá i docela (ne)slušně ujet... Tvou ruku přijímám a do smrti dobrý, jo?
<reagovat 
farářskej (Občasný) - 22.2.2003 > Ke všeobecnýmu potřásání rukama, šustění holubičích křídel a narážení mírovejch sudů s pivem zadarmo jen dodávám, že jsem ti odepsal do schránky a že "škrtání" není v souvislosti s poezií sprostý slovo.
Svou básničku už jsem vložil, předpokládám, že se na ní nějakým způsobem vyřádíš... a když ne, tak si ji aspoň přečteš a třeba tě potěší, že bys nikdy nic tak slabýho nenapsala :-)
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 2 3 4 5 6 7 8 9 (10) 11 12 13 14 15 16 17
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter