Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 25.4.
Marek
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Krutosť a Riešenia a Dobšinského rozprávky. z kolekce Nahato
Autor: adelajd (Občasný) - publikováno 20.5.2013 (10:27:08)
další>

Manžel doniesol Dobšinského rozprávky.
Zopár najkratších stačil mi dočítať, ale častejšie som odmietla pokračovať.
Sú plné krutosti a bezmoci. O neriešitelnosti, keď zdroje k životu sú také nedostatkové.

Zároveň sú krásne.
A neriešitelné sa v nich (zázračne) rieši
(asi zmierením).
Chápu sa srdcom.

Jeden príbeh sa mi vracia.
Asi takto:
Boli dvaja bratia. Dospeli. Otcov majetok stačil len pre jedného, založiť si rodinu. Druhý mal odísť, čo bol rozsudok smrti. Rátam, že nárok bol na strane staršieho. Nechceli sa zmieriť. Našli ženu, ktorá bola ochotná byť ženou ich obidvoch.
Riešenie.
Pýtali otcovo požehnanie.
Povedal: Lahnite si do postele aj so ženou, každý na jednu stranu. Ja vás rozhodnem. Zavrite oči a modlite sa.
A zapichol šablu doprostriedku postele. Nehovorí sa, že ju prebodol.
Toto je riešenie. Koniec rozprávky. A žili šťastne dokial nepomreli.
Bolo by krutšie, keby ich nazvali neznabohmi a ukameňovali najmenej všetkých troch.
Bezmožné prekročenie pravidiel, na ktore oni sami si netrúfnu.



Keby som mala silu, založila by som charitu, ktorá by ponúkala peniaze ženám, čo by porodili deti do nedostatočných podmienok za to, že si nechajú pichať antikoncepciu.


Poznámky k tomuto příspěvku
El condor (Stálý) - 27.5.2013 > Je tu aj spousta jiných řešení. Například :
otec jako ještě statný junák zabral onu dámu pro sebe a syny poslal oba do světa, aby se postavili na vlastní nohy! Nebo by si z ní udělali zdroj příjmů i společného potěšení /viz četné kněžky Lásky u hlavních silničních tahů.../ ;o)
<reagovat 
Path Adamski (Občasný) - 20.5.2013 > krutosť, respektíve brutalita dobšinského rozprávok sa nedá hodnotiť dnešnými meradlami- páči sa mi konfrontáž rozprávky a morálneho "zdroja ", ale čo ti musím vytknúť je záver- v rámci spracovania. ja osobne mám výslovne "traumu " z vety typu "keby.... najmä ak táto veta je kľúčová...a práve v tom je pre mna osobne najväčšia slabina textu.. určite by sa žiadolo finálnu pasáž podať nosnejšie v rámci "vypichnutia " myšlienky a názoru- najmä čo sa týka "výstavby " a sformátovania..
<reagovat 
 kranad=fernet (Občasný) - 3.7.2013 > Path Adamski> PAŤKA, PAŤKA....
Ty Vesmíry jednou smířím, Ty jsi klíč.
<reagovat 
lada34 (Stálý) - 9.8.2013 >

I u nás máme pohádky co jsou spíš horor. Janíček a Jeskyňky. Ukradli oči jeho dědy a pokaždé když mu daly nesprávné (děda viděl třeba hady nebo vrány) tak jednu Jeskyňku svázal a utopil. No prostě příprava na život.


<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Nepublikovat mimo Totem.cz  
 
(1) 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter