Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 25.4.
Marek
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Fotografie
 > Fotografie
 > Krajiny
 > Příroda
 > Zvířata
 > Makro
 > Zátiší
 > Portréty
 > Akty
 > Architektura
 > Experimenty
 > Fotodokumenty
 > Fotoreportáž
 > Cestopis
 > Sport
 > Abstrakce
 > Rodinné foto
 > Ostatní
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí v kolekci katedrála z kolekce geometrie
Autor: sadaf (Občasný) - publikováno 21.5.2013 (18:09:41)
následující v kolekci>


Poznámky k tomuto příspěvku
mystikus (Stálý) - 21.5.2013 > tohle není smutek u geo a to je lepší hra geo...
<reagovat 
čtenář ink. Vizitor - 21.5.2013 > Bože člověk by chtěl věřit, že hlouběji se klesnout nedá, ale ty a tobě podobní dokážete vždy překvapit.
<reagovat 
Dushan (Občasný) - 21.5.2013 > Krásná fotografie, hodně se mi líbí. Na první pohled pouze samá geometrie. Ale má v sobě hodně tajemna a obsahu. Minimálními prostředky je zobrazen maximální obsah. Ale pouze pro ty diváky, kteří nezůstali na nižší úrovni vnímání, ale hoví i abstraktním obrazcům a myšlení. Jinak řečeno – kdo umí vnímat například jenom realistické krajinky a kytice, kde všechno pozná na první pohled a umí vše pojmenovat, tomu tato fotografie asi nic moc neřekne. A někteří z nich dokonce cítí i nějakou povinnost své omezené vnímání sdělit okolnímu světu a ukázat, že danému dílu vůbec nerozumějí. Ale takto se dělo a děje asi všude a dít se i nadále bude.
Je zde zobrazeno pět vertikálních úseků – tmavé se střídají se světlými, stereotypičnost je rozrušena šedým úsekem. Tento vertikální pohyb je znásoben lomenými opakujícími se stíny, v dolní části fotografie rozrušenými – tím se stávají zajímavějšími, rozdělují vertikální úseky na dvě části – horní pravidelnou a menší spodní nepravidelnou. Navíc – levý horní světlý úsek je ve stínek opět narušen tlustším lomeným stínem. A pravý horní roh je celý ve stínu. Fotografie je vlastně složena z rytmizovaných nejsvětlejších, šedých a tmavých plošek. Nic více a nic méně. Přesto v nich nacházíme určité zajímavé uspořádání a vnímáme jejich vzájemné uspořádání a vzájemný vztah. Co s čím komunikuje, co je narušováno, co uklidňuje a co provokuje. Je to hra na objevování a je pouze na nás, co se nám objevit podaří.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
borekdog (Občasný) - 22.5.2013 > promin sadafe mivas lepsi a smysluplnejsi,ja vim ,je to jen cvak
<reagovat 
sadaf (Občasný) - 22.5.2013 > http://www.totem.cz/enda.php?a=281607
<reagovat 
lada34 (Stálý) - 22.5.2013 > Mě ta fotka také oslovuje. Zvlášť když nevím co to je a nutí mne to přemýšlet.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Karhaj(Sinner) (Občasný) - 22.5.2013 > Prepac sadaf, toto je aj podla mna zle. (pre mna kontrast a zrovnanie linii. Prosto na geometriu to nie je dost ciste..)
Body: 2
<reagovat 
boval (Občasný) - 22.5.2013 >
Body: 5
<reagovat 
sadaf (Občasný) - 22.5.2013 > Nikdy jsem nebyl, a nikdy nebudu vulgární...jenom si fotím pro sebe. Občas sem dávám něco, aby jsem pochytil něco od odborníků. A koukám, a chytám...díky všem :-)
<reagovat 
Periskop (Občasný) - 22.5.2013 > blbá fotografie... vůbec se mi nelíbí... na první pohled samá geometrie, samozřejmě špatně vyfotografovaná a tudíž na diváka nepůsobící ani sama sebou... pro někoho... kdo v životě neviděl stín na zdi... má v sobě určitě hodně tajemna... s tím obsahem si nevím moc rady, cítím jen samé jedničky a nuly... ale to bude tím mým příšerným nedostatkem empatie... popisu toho, co vidí, už diváky ušetřím, mají snad vlastní oči... :-D
tak dost, teď vážně... sadafe, takovejch fotografií nacvaká každej studentík prvního ročníku fotografie za odpoledne dva tucty... na rozdíl od tebe je ovšem nebude ukazovat nikomu jinému, než nebohému pedagogovi... a ten mu je hodí na hlavu, protože to telátko není schopné zvládnout na průměrné úrovni ani dva ze základních kompozičních prvků... linie a tón... no nic, díky... pobavil mě jak obrázek, tak "kritika" nicku dushan... málem už jsem zapomněl, jak je totem zábavné pařeniště... za ten... byť nechtěný, vtip... dávám alespoň bodík...
Body: 1
<reagovat 
 Dushan (Občasný) - 22.5.2013 > Periskop> Promiň Periskope, ale vůbec s tebou nesouhlasím. Určitě budeš velký Mistr, ale možná ti neřekli, že tady na Totemu zveřejňují své práce převážně samí amatéři, samouci, kteří mají svůj koníček, něco tvoří a chtějí své práce prezentovat a hlavně – dozvědět se, jak jejich výtvory působí na druhé lidi, popřípadě se dozvědět, co by měli ve své tvorbě zlepšit. Je to tady něco, jako konzultace ve škole, ovšem s tím, že chyb tady bude určitě více. Koníček dělají všichni ve svém volném čase, často po náročné práci, a je to jejich příjemné odreagování, do kterého dávají vše nejlepší ze sebe, co umějí a jak to cítí. Mnohým chybějí základy, které se učí studenti ve škole, musejí je obtížně samostudiem sami získávat, ale možná většina z nich tvoří více „srdíčkem“, než právě mladí studenti, vyzbrojení ze školy teoretickými základy, technologií, stavbou obrazu, kompozicí, studiem dějin umění, dějin fotografie, sociologií, psychologií atd.
A právě před těmito amatéry, kteří si pro svou tvorbu musejí často dosti náročně ukrajovat čas ze svého skromného volna, na rozdíl od tebe, smekám svůj pomyslný klobouk a snažím se jim radou trochu pomoci. Neútočím, jako ty. Já je nechci ranit a odradit od tvorby, ale postupně jim pomáhat.
K této fotografii: Musíš uznat, že já osobně nemohu za to, že tvoje tvorba a vnímání umění skončilo v realistické rovině. Možná, že ses někde dočetl, že kromě toho existuje něco jako třeba minimalismus, konceptuální umění, geometrická abstrakce a další (nechci tě přehlcovat pojmy). Ze své praxe vím, že právě lidé, kterým se líbí pouze realistické umění, kde vše umějí dešifrovat, kterému rozumějí, protože vidí to, co znají ze svého života, nechápou moderní umění (mám na mysli právě uváděný minimalismus a další popsané). Ale to neznamená, že je to špatné umění. Je to určitá nadstavba umění určená pro skupinku lidí, která je schopná to vnímat. Přesto tito neznalí lidé to, čemu nerozumí, odsuzují, že je to blbost.
Tato fotografie má tolik zajímavého na přečtení, až jsem byl mile překvapen. Že ty tuto fotografii neumíš přečíst, za to já nemohu. Budu rád, když autor a druzí, kteří se tady dostanou, se na fotografii podívají jinýma očima, než jak byli dosud zvyklí fotky vnímat. Většina jich fotku přesto přejde, nic jim neřekne, ale třeba pár z nich ve fotce najde něco zajímavého. To „zajímavé“ je právě dovednost či snaha naučit se číst ve fotografii.
Fandím sadafovi, že došel k této fotografii. Je to něco jiného, s čím se musí porvat. Je nutné všechno vyzkoušet a zjistit, v čem který autor je dobrý. Nikdo učený z nebe nespadl, snad kromě tebe. Víš, my, obyčejní, musíme zkoušet a zkoušet a neustále vyhodnocovat.
Převážná většina zdejších autorů nikdy nebude tvořit na profesionální úrovni. Ale o to tady snad nejde. Myslím si, že jde o to, aby se krůček po krůčku ve své tvorbě zlepšovali a aby z e svých úspěchů měli radost. Tvoje radikální odsuzování jim vůbec neprospěje, spíše je ve tvorbě odradí. Když jsem byl mladší, taky jsem byl často tak radikální jako ty, ale časem jsem dospěl k tomu, že to není dobrá cesta. Taky k tomu časem dojdeš, věř mi.


<reagovat 
 Karhaj(Sinner) (Občasný) - 22.5.2013 > Dushan> FUJ.
Myslis, ze preto tu davaju ludia veci, aby boli poklonkovani? Ako mam verit teraz Tvojmu hodnoteniu, ked to davas 'motivacne' preto, ze sme amateri a profesionali nikdy nebudeme? V tychto prispevkoch je skryta tolka povysenost..'raz pochopis, ver mi', kym o Periskopovi vies figu borovu nato, aby si mohol pisat " že tvoje tvorba a vnímání umění skončilo v realistické rovině. Osobne by som sa na bodovanie vykaslal, keby som mal komentare ako urobit veci lepsie. Dovolim sa pozastavit nad Tvojim vnimanim a odsudzovanim, ze kazdy, kto dielo nevidi ako 'umenie' citujem "pouze pro ty diváky, kteří nezůstali na nižší úrovni vnímání, ale hoví i abstraktním obrazcům a myšlení." dalej"ty tuto fotografii neumíš přečíst, za to já nemohu." kde akekolvek vnimanie, ktore tento pocin berie ako vycvak je nizsim, ale vyvoleni v tom vidia umenie? Prosiiiiim Ta..Ja smekam pred dobrou pracou a je mi jedno, ci to je robene vo volnom case, profesionalne, alebo ci autor pri vytvarani diela masturbuje, alebo stoji na hlave. Nechcem tu vidiet patky z lutosti, alebo s ulavou, ze nato, ze to niekto tvori vo volnom case je to dobre.
Preco sa tam necertis nad patkami vycvakom? Lebo su rovnako motivacne pre nas chudacikov, co si ukrojujeme zo svojho volneho casu?
Co Tvoj koment spravil pre zlepsenie sadafa, alebo jeho tvorby? Kde si vysvetlil v com vidis tie 'divy' co my nevidime a nedocenenost autora okrem toho, ze kto ju nevidi 'casom si uvedomi' krasu diela?
HNUS VELEBNOSTI.
Tu uz nehovoris svoj nazor ale povysujes sa nad nazor iny a nanucujes.
HNUS OPAT.
<reagovat 
 Periskop (Občasný) - 22.5.2013 > Dushan> plácáš nesmysl za nesmyslem... když už tedy tak žongluješ s pojmy, kterými mě nechceš zahlcovat (za což jsem ti vážně vděčný)...tak zaprvé, pleteš dohromady amatéry a diletanty, to samozřejmě není to samé... zadruhé si pleteš tenhle server s poplácávárnou, jako ostatně již zmínění diletanti činí s oblibou také... se "srdíčkem" se běž vycpat, to je celkem běžný argument všech neschopných... pokud někdo publikuje takovou "tvorbu" po několik let, aniž by se sebeméně zlepšil, není to otázka srdíčka, ale prosté hlouposti a lenosti... a popsat mnoha zbytečnými slovy co je na nějakém obrázku ti může získat oblibu u autorů typu sadafa apod., ale nemůžeš čekat, že takové plácání nadchne někoho, kdo má alespoň elementární povědomí o fotografii či výtvarném umění vůbec... navíc, podobné poplácávání diletantům nijak nepomůže, to víš ale jistě velice dobře sám... takže si klidně pěstuj svoji oblíbenost u neschopných, ale nesnaž se tvářit jako odborník, vypadáš potom jako něco úplně jiného... viz např. tvá poznámka o panoramatech jinde, ta už je vyloženě průhledně pitomá... a pro autora navíc nesmírně škodlivá... a úplně nakonec, v jednom s tebou souhlasím, nikdo učený z nebe nespadl... ale někteří, na rozdíl od věčných diletantů se "srdíčkem", mají schopnost a chuť se učit... což ovšem takovému zkušenému starci jako jsi ty asi přijde nepochopitelné... P.S.: sice ti je to nejspíš srdečně fuk, ale tadyhle se můžeš podívat, jak fotografují amatéři (alespoň tehdy asi všichni amatéry byli): http://www.totem.cz/endb.php?nm=17&pg=9
<reagovat 
 superfly (Občasný) - 22.5.2013 > Karhaj(Sinner)> pěkně napsáno
<reagovat 
 Dushan (Občasný) - 22.5.2013 > Karhaj(Sinner)> Hele, Karhaji, já nikomu nevnucuji svoje názory, ani tobě, a na autorovi je plně, jestli je přijme anebo ne. A taky na nikoho neútočím, tak jako ty teď na mne. Už několikrát jsem chtěl na tvoje některé „neomylné“ arogantní poznámky tady upozornit, ale pokaždé jsem mlčel. Jsou to tvoje názory, které respektuji, i když s některými plně nesouhlasím a nelíbí se mi jejich prezentace. Neznamená to, že když má někdo odlišný názor než já, že je špatný a že na něj musím útočit. A nikomu zde nepoklonkuji, to možná dobře víš. Píšu své názory tak, jako zde píší ostatní i ty. Touto tvou odpovědí jsi mě utvrdil v tušení, že máš v sobě hodně zloby, hodně negativní energie, proto s touto debatou končím. Piš si co chceš, už ti nebudu odpovídat. A na své útoky si laskavě příště vyber někoho jiného.
<reagovat 
 Dushan (Občasný) - 22.5.2013 > Periskop> Opět s tebou nesouhlasím. Ale to je věc názoru. Po mnoha letech se tady opět spolu setkáváme, tentokráte bohužel každý na opačné straně barikády. Mrzí mě to, ale už se stalo. Za ty roky jsem popošel o kousek, doufám, dopředu. Jak ve výtvarném umění, tak v oblastech, které, jak vidím, jsi z mého textu nepochopil. Škoda. Vidím, že nyní zastáváme každý odlišnou filozofii hodnocení příspěvků. Třeba plácám nesmysl za nesmyslem, třeba máš pravdu jenom ty, ale nechť si autoři příspěvků sami svobodně rozhodnou, která hodnocení přijmou a která ne. Zda mé vysvětlující komentáře, anebo tvé jednověté konstantování, že to je špatné. Já si za svými hodnoceními plně stojím, tak jako určitě i ty za svými. Co je na tom k nepochopení?
<reagovat 
 čtenář karhaj - 22.5.2013 > Dushan> s tym negativizmom aj hnevom absolutne suhlasim. dakujem a vela svetla do Tvojich cakier.
<reagovat 
karkulek (Občasný) - 24.5.2013 > klucí do sebe ať stříká krev......:))
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Zařazeno v Galerii  
 
 
0 1 2 3 4 5 7 9 (10) 11 12
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter