Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<zpátky Náušnice. z kolekce Povídky
Autor: lada34 (Občasný) - publikováno 30.5.2013 (14:54:26)
další>

      Bylo mi dvanáct let a bydlela jsem s rodiči na venkově. Vzpomínám si na to i po mnoha letech úplně přesně.  Ze školy jsem chodila stále stejnou cestou, ale ten den mne něco nutilo jít docela jinudy. Nejen že cesta byla o mnoho delší, ale vedla i přes louku s vysokou trávou. Boty i ponožky jsem měla mokré, ale vůbec mi to nějak nevadilo. Šla jsem pomalu, sledovala cestu a najednou jsem ji spatřila. Zlatá náušnice s modrým kamínkem. Opatrně jsem ji zvedla z trávy a očistila. Byla nádherná a v odpoledním slunci zářila jak drahokam.  Srdce mi bušilo, jako kdybych našla, kdovíjaký poklad. Pečlivě jsem ji zabalila do kapesníku a strčila do školní brašny. Zbytek cesty jsem utíkala, jako by mne někdo honil. „ Mami podívej, co jsem našla,“spustila jsem doma místo pozdravu. Maminka se na mne podívala: „ Dobrý den, se snad říká, když se přijde domů.“ „Dobrý den mami, podívej se,“ a strčila jsem nataženou ruku s náušnicí mamince až pod nos.  Maminka náušnici prohlédla, znovu ji trochu naleštila cípem zástěry a pokývala hlavou. „ Je opravdu moc hezká Adélko, a kde jsi ji vlastně našla?“ „ Na louce pod ovčínem,“ řekla jsem popravdě. „A víš, že tam nemáš chodit.“ „Vím, maminko ale od rána mne tam něco nutilo jít.“ Maminka pokývala hlavou a usmála se. To bylo znamení, že se nezlobí. „A co s ní budeš vlastně dělat, vždyť je jen jedna a ty několikery náušnice máš a ke všemu je na tebe moc velká,“ dodala maminka. Ta náušnice mne tak přitahovala, že jsem uprosila maminku, aby mi ji navlékla na šňůrku, že ji budu nosit na krku místo řetízku. Nejprve nechtěla, ale pak otevřela krabičku se šitím, vyjmula barevnou šňůrku a během chvilky se drahocenný náhrdelník houpal na mé hrudi. Byla jsem náušnicí úplně posedlá. Když jsem ji držela v ruce a zavřela oči, viděla jsem cizí dům a v něm paní v krásných šatech, která měla na sobě mnoho šperků, ale chyběla jí jedna náušnice a to byla právě ta, co jsem držela v ruce já. Ten večer jsem nemohla usnout. Položila jsem náušnici na noční stolek a dívala se na její modrý třpyt, dokud jsem neusnula. Takhle to bylo asi tři dny. Každý den ráno jsem si náhrdelník z náušnice vzala na krk pod košili, aby to maminka neviděla, a večer jsem ji položila na noční stolek.  Nepamatuji se, za celý život, že by mne něco tak silně ovlivnilo, jako ta náušnice. A pak se to stalo. Byl pátek večer a šla jsem spát. Položila jsem náušnici na noční stolek a za chvilku jsem usnula. Byla již úplná tma, když mne něco probudilo. Ve dveřích mého pokoje stála temná postava s velkýma očima. Nemohla jsem strachy ani křičet. Přitáhla jsem si peřinu až k očím. Postava chvilku stála u dveří, pak pomalu došla až k nočnímu stolku, zvedla náušnici se šňůrkou, prohlédla si ji a strčila do kapsy saka. Pak se otočila a pomalu odešla z mého pokoje. Začala jsem křičet. Přiběhla maminka a řekla mi, že to byl jen zlý sen. Ráno, když jsem se probudila, tak náušnice byla opravdu pryč. Začala jsem brečet a maminka hned přišla, co se mi stalo. Hledali jsme ji spolu, ale nikde nebyla. Tatínek, vlezl i pod postel a dokonce vyndal i matrace, ale nic jsme nenašli. O noční návštěvě nechtěli rodiče ani slyšet. Několik dní jsem byla zoufalá, jak moc mi náušnice chyběla, ale čas zahojí i ty nejhlubší rány.

I po těch letech, si stále pamatuji ten zvláštní pocit, který jsem měla, když jsem držela tu náušnici v ruce. Dodnes si nedovedu vysvětlit, jak mohla z mého pokoje sama zmizet. Možná že to není žádná záhada, ale stejně na to musím dost často myslet.

 



Poznámky k tomuto příspěvku
PetrSuk-Zbraslavský (Občasný) - 30.5.2013 >
Body: 5
<reagovat 
 lada34 (Občasný) - 30.5.2013 > PetrSuk-Zbraslavský> Díky.
<reagovat 
illa (Občasný) - 30.5.2013 > Zájmeno ONA má VŽDY ve čtvrtém pádu jednotného čísla tvar JI. - Oprav si to, kde je třeba; chybné tvary kazí text.
<reagovat 
 lada34 (Občasný) - 30.5.2013 > illa> Děkuji moc, opravil jsen to.
<reagovat 
illa (Občasný) - 30.5.2013 > :-) Fajn. - Nechci tě otravovat, ale ještě tady:
- a najednou jsem jí spatřila
- Hledali jsme jí spolu

<reagovat 
 lada34 (Občasný) - 31.5.2013 > illa> Moc děkuji, v žádném případě neotravuješ. Je to příběh známé z Hostivic. Také jsem tam chodil do školy.
<reagovat 
illa (Občasný) - 31.5.2013 > :-) ... já jsem zatím žádnou náušnici nenašla, spíš občas jednu ztratím. Kdoví kdo ji našel...
<reagovat 
Mima (Občasný) - 31.5.2013 > .."kdovíjaký" poklad..., a ještě pár čárek navíc, nebo naopak chybí....malé gramatické nesrovnalosti....Ještě mě trochu bouchlo do očí to civilní "sako", které se jaksi k záhadné temné postavě s velkýma očima vůbec nehodí...., skoro mne napadlo, že to byl tatínek, který pak snaživě hledal i pod matrací....Nechci nic zlehčovat, v každém případě jde o nějaké tajemství v příběhu....Toto mne moc neoslovilo, ač mám velikou slabost pro šperky, tedy přesněji řečeno levnou bižuterii, a taky jsem několikrát měla dětinskou radost, když jsem něco podobného náhodou našla....
<reagovat 
 lada34 (Občasný) - 31.5.2013 > Mima> Jen jsem se snažil zaznamenat vyprávění známé. Dodnes na to fakt myslí.
<reagovat 
Marten (Občasný) - 1.6.2013 > Zvláštní, ale jsou věci které prostě nelze vysvětlit.
Body: 5
<reagovat 
 lada34 (Občasný) - 1.6.2013 > Marten> D9ky.
<reagovat 
vilma999 (Občasný) - 1.6.2013 > Souhlasím s Martenem.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 lada34 (Občasný) - 1.6.2013 > vilma999> Díky.
<reagovat 
čtenář Marta - 4.6.2013 > Opět dobré.
<reagovat 
sadaf (Občasný) - 4.6.2013 >

Možná že to není žádná záhada, ale stejně na to musím dost často myslet.

 

Tvoje poslední věta. Já bych řekl, že to záhada je, a o tom to je!

Kouzlo a tajemno, jež je objastnitelné, mě přestává bavit v okamžiku jeho prozrazení...


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
vilma999 (Občasný) - 4.6.2013 >
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
zpátky   
0 0 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 34 (35) 36 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 89 90 91 92 94 95 96 98 100 101 102 104 105 106
107 109
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter