Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 26.4.
Oto
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Čarodějnice z kolekce Kolem dokola
Autor: č.99 (Občasný) - publikováno 16.2.2003 (05:03:25)

Čarodějnice

 

směj se mladíkovi, který z dívčina vrtochu

vzal provaz a skončil na vysoké větvi, ale

on v tu chvíli prohrál celý svůj život

 

romeo se zlámanými kostmi sedí na zemi

zapřený o zlámanou větev a se staženou

smyčkou se mu zdá krajina kolem polí

krásnější než dřív, kdyby v sobě našel

sílu uvolňující objetí, nebyl by obětí

a krajina zevšedla

 

duše ještě volná jako pták má v bitvě

s tělem převahu, bezohledně krále opustí,

dokud jí platí zpáteční letenka do nebe



Poznámky k tomuto příspěvku
č.99 (Občasný) - 16.2.2003 > Valentýn, Filipojakubská a Svatojánská noc, tyto svátky jsou si v něčem blízké ...
<reagovat 
matta (Občasný) - 16.2.2003 > Bere dech...
Body: 5
<reagovat 
DeadKennedys (Občasný) - 16.2.2003 > Novej styl "brutální patos" ?: o)
Body: 3
<reagovat 
 č.99 (Občasný) - 17.2.2003 > DeadKennedys> Mohl by to být i výsměch a cynismus. Každá sloka ale má svůj smysl. Jako třeba ideál lásky kontra "nevaž se, odvaž se". Jak by se asi tenhle člověk tvářil, kdybys mu pouštěl tu reklamu? Ber mě s nadsázkou.
<reagovat 
Rawen (Občasný) - 16.2.2003 > Nádherná, smutná... Od tebe jsem ještě nic nečetl, začínám se těšit...
Body: 5
<reagovat 
 č.99 (Občasný) - 17.2.2003 > Rawen> V tom případě si přečtu něco od Tebe.
<reagovat 
Naty (Občasný,Redaktor) - 16.2.2003 > Velmi zajímavý a pěkný nápad, zasloužil by si, dát si víc práce s formou.
Na druhou stranu je pravda, že z téhle "nepropacované" to nějak víc vynikne.
Body: 3
<reagovat 
 č.99 (Občasný) - 17.2.2003 > Naty> Pravda je, že mám raději obsah než formu. Je to psáno v próze. Prostě to tak vyšlo. Vázanou poezii ale ctím, to je jako dosazovat výrazy do křížovky bez zadání. Bez pevné formy ale můžeš psát stručně a přesně to, co si myslíš. Musíš ovšem používat básnické prostředky a samozřejmě mít vhodné téma, jinak už by to nebyla poezie. To je můj osobní názor a zajímal by mě váš, je tohle ještě poezie?
<reagovat 
 Naty (Občasný,Redaktor) - 17.2.2003 > č.99> S hanbou musím přiznat, že je.
Přepsala jsem si naprosto shodný text do formy, která se mi "zdála" přijatelnější, a sebekriticky jsem musela uznat, že ačkoli to víc "vypadalo" jako báseň, jenom to vypadalo. Obsah prostě zůstal stejný a nepřipadal mi nijak zvlášť důraznější.
Nijak zvlášť mě ten experiment nepotěšil, protože mi nastolil otázku, jestli mé lpění na formě není jen něco jako falešný snobizmus.
Pokud by ti/vám (tady si všichni nějak automaticky tykáme) to nevadilo, dovolila bych si ten pokus tady zveřejnit. Docela by mě zajímal názor ostatních.
<reagovat 
č.99 (Občasný) - 17.2.2003 > hořím zvědavostí  ty smajlíky byly dobrý nápad toteme
<reagovat 
DeadKennedys (Občasný) - 17.2.2003 > Nevím jaký styl, poezie, poezie v próze, próza .... bla bla ... a ani mě to nezajímá, prostě je to dobrý.
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 17.2.2003 > druhá strofa se mi líbí
Body: 3
<reagovat 
Kirké (Občasný) - 17.2.2003 > Prostredek je vazne dobrej, ten se mi libi! Prvni a posledni sloku bych vyskrtla, tam clovek breci smutkem a smichy zaroven.
<reagovat 
DeadKennedys (Občasný) - 17.2.2003 > Kirké : První sloka je nejlepší !
<reagovat 
g morr (Občasný) - 15.8.2005 >
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter