Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<zpátky Vzpomínky na Indii. z kolekce Povídky
Autor: lada34 (Stálý) - publikováno 18.6.2013 (19:35:50)
další>

Púna, Maháráštra, Indie

U příležitosti závodů motocyklů, je v městě plném turistů, celodenní doprovodný program.

Moji pozornost upoutá skupinka lidí v půlkruhu kolem Inda v turbanu s píšťalou pungi vyrobenou z plodu kalabašového stromu. Odklopí koš, ve kterém bývá obyčejně menší či větší kobra, ale zde kupodivu leží smotané, asi dvoucentimetrové lano. Můj kamarád začne vše natáčet na kameru. Ind začne hrát a zároveň pohybovat píšťalou v kývavém rytmu. Po chvilce se zvedne konec lana napodobujíc pohyby skutečné kobry a pomalu se zvedá do výše. Když dosáhne tak druhého patra, přistoupí k lanu pomocník, většinou mladší hoch a vyšplhá po zvednutém lanu. Pomocník v pestrém oblečení provede na lanu několik cviků a pak se spustí dolů. Ind v turbanu změní melodii a pohyb píšťaly a lano se začne pomalu stáčet zpět do koše. A to vše na volném prostranství bez pomocných lanek nebo konstrukcí. Turisté hází do připravené nádoby mince. Stojíme ještě chvilku a nechápeme. Na hotelu se chceme podívat, zda kamera neobjeví nějaký podvod. Jaké je naše překvapení, když zjistíme, že lano celou dobu leží bez pohybu v košíku a pomocník sedí vedle Inda s turbanem a ani se nezvedne, natož aby lezl na nějaké lano.

 

Mumbai, dříve Bombay.

Diválí nebo také dípávalí pro nás známé jako svátek světel. Svátek se slaví čtyři dny a je to opravdu velkolepá podívaná. Tisíce, možná desetitisíce olejových lampiček, které svítí všude, kam se podíváte. V Kamala Nehru Parku právě probíhá vystoupení. Kolega opět vystoupení nahrává na kameru. Je to podivný tanec masek, za doprovodu skupiny muzikantů s pro nás nezvyklými nástroji.  Park utichne v momentě, kdy jedna z masek přivede malého klučinu v kroji, také s maskou. Klučina si sedne na připravený kobereček a masky kolem něj tančí v podivném křepčení. Bubny přidají na síle a pomocník podá tanečníkům trojzubce. Pojednou jeden z tanečníků napíchne hocha na trojzubec a obloukem jej hodí proti protějšímu tanečníku. Ten jej zachytí trojzubcem a opět hodí chlapce dalšímu tanečníku. Takto si jej přehazují neuvěřitelné dvě minuty. Pak dopadne bezvládné tělo chlapce na zem. Tanečníci zapíchnou trojzubce do země a udělají sevřený kruh kolem těla chlapce. Změní se muzika i rej tanečníků. Když se kruh rozevře, sedí chlapec opět na svém koberečku. Jeden z tanečníků jej vezme za ruku a společně odejdou. Pro Evropana docela horor. Ani jsem se nedivil, že na videu sedí hoch celou dobu na svém koberečku a tanečníci s trojzubci si pohazují panákem ze slámy.

 

Setkal jsem se s lidmi, kteří viděli ve světě daleko větší kouzla a triky. Všichni se shodují v názoru, že jde o hypnózu. V Indii je stovky památek, které ve vás zanechají hluboké vzpomínky, ale to co jsem popsal a viděl, bylo opravdu zvláštní.

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
Čtenář - 19.6.2013 > Zajímavé a hezky napsané. Zaujalo mne to. V té záplavě nesmyslů co jsem tu četla, je to uvolnění.
<reagovat 
PetrSuk-Zbraslavský (Občasný) - 18.6.2013 > působivé
Body: 5
<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 19.6.2013 > PetrSuk-Zbraslavský> Díky moc za zastavení a bodíky.
<reagovat 
Marten (Občasný) - 19.6.2013 > Jako vždy hezké hyprávění.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 19.6.2013 > Marten> Díky moc a hezký den.
<reagovat 
vilma999 (Občasný) - 19.6.2013 > Souhlasím že je to působivé a líbí se mi to.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 19.6.2013 > vilma999> Díky a hezký den.
<reagovat 
sibyla (Občasný) - 19.6.2013 > Tohle je moc pěkný. :-)
Doporučil 
<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 19.6.2013 > sibyla> Díky moc. I když je to dávno, tak některé věci se zaryjí do paměti hodně hluboko. Hezký den.
<reagovat 
mystikus (Stálý) - 18.6.2013 > to je dobrej pokus na vzpomínky a na ruch Indický... viděl jsi i nosorožce v zoo nebo v buši Indie?
Body: 5
<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 18.6.2013 > mystikus> Ve volné přírodě jen hady, supy a divoké psy. Hadů nepočítaně. Byl jsem tam před dost lety, tak že se všechno asi změnilo. Ale jsou věci na které se nezapomíná. Třeba i obyčejný pohřeb je pro nás velice zvláštní. Jinak díky za zastavení a za body.
<reagovat 
 mystikus (Stálý) - 19.6.2013 > lada34> fajn, respekt každé odlišné kultuře a tradici
<reagovat 
František Vyrut (Stálý) - 19.6.2013 > trochu mi to připomíná naše cirkusový kouzla, ale asi to je pro nás, asi i tou dálkou, pořád tajemné, jinak fajn
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 19.6.2013 > František Vyrut> Děkuji moc za zastavení a bodíky. Přeji krásný den.
<reagovat 
Mima (Občasný) - 20.6.2013 > ...dobře napsané..., úsporně, krátké věty, žádné umělé udržování čtenáře v napětí..., a co hlavně, zjevně osobní prožitky, navíc v exotickém pro mnohé prostředí.... Autenticita má velkou sílu, zvláště v takových případech, kdy se děje něco neobvyklého a nevysvětlitelného obecně, bez ohledu na místní poměry, zvyky, tradici...Hypnózu nepokládám za pokleslý způsob, jak lidi uvést do vytržení, je daleka tomu, čemu se někdy říká podvod, cirkusáckým hledím viděno ....Není to dávno, co jsem viděla někde "na českém rynku", jak se v tureckém sedu na zdobném orientálním polštářku človíček v turbanu vznášel metr nad zemí, a ještě stačil mimikou i gesty zdůraznit, jaká je to nevysvětlitelná záhada....To vystoupení mělo asi základ v použití principu jakési hydrauliky, "něco složitě" procházelo zřejmě jedním rukávem splývavého oděvu do podpaží, pozornost diváka byla odvedena opěrnou hůlkou, která občas na malý moment "potvrzovala", že pod polštářem je pouze vzduch..., ale zároveň s podivným způsobem možného ukotvení na městské dlažbě... Nevyznám se vůbec ve fyzikálních vlastnostech dějů a věcí, ale posléze každý musel zpozorovat , že "tady něco nehraje"....Ale bylo to velice poutavé vystoupení, a tržby taky určitě dobrý...Umět rozlišovat mezi vysvětlitelným , "nevysvětlitelným" , a "disciplínami" spojenými s možnými jinými světy, nebo evidentními prokázanými schopnostmi malého počtu jednotlivců..., to je úžasné dobrodružství nejen imaginace, ale i skutečnosti....
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 20.6.2013 > Mima> Díky moc za zastavení a přeji krásný den.
<reagovat 
P.V.Ctihodný (Občasný) - 20.6.2013 > Obsah vskutku zajímavý!
Body: 4
Doporučil 
<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 20.6.2013 > P.V.Ctihodný> Moc děkuji nejen za body.
<reagovat 
sadaf (Občasný) - 20.6.2013 > No Indie mne láká, právě kvůli těmto až mystickým věcem...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Zazo (Občasný) - 22.6.2013 > no to je teda síla..
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 22.6.2013 > Zazo> Díky moc za zastavení a bodíky.Přeji krásný den.
<reagovat 
Zeanddrich E. (Občasný) - 29.6.2013 >

"

 

."


Doporučil 
<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 29.6.2013 > Zeanddrich E.> Díky moc za zastavení.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Stálý)  
 
 
zpátky   
0 0 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 34 35 36 38 39 (40) 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 89 90 91 92 94 95 96 98 100 101 102 104 105 106
107 109
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter