Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 25.4.
Marek
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<zpátky Závod. z kolekce Povídky
Autor: lada34 (Stálý) - publikováno 25.6.2013 (13:52:36)
další>

    V jedné malé nejmenované vesničce, žila parta kamarádů. Jmenovali se Jan, Petr, Milan a Sláva. Byl začátek prázdnin a dovolených a parta kamarádů se scházela pravidelně v malebné hospůdce Na hrázi. A protože byla nuda, snažili se vymyslet nějakou akci. Navrhovali volejbal, nohejbal a podobné aktivity, ale nedařilo se jim postavit dva týmy. Jednou odpoledne přinesl do hospody Petr kolo.  „Včera odpoledne jsem ho vylovil z rybníka,“ dodal. „A co s ním, vždyť nemá pláště?“ zeptal se Milan. „Mám nápad, místo plášťů dáme zahradní hadici a budeme závodit. Na náměstí je to asi tři sta metrů, pak kolem kapličky a zpět sem. A před každým kolem, si závodník dá velkého ruma.“ „A mohli bychom dát zápisný, tak pade a bylo by na cenu pro vítěze. Třeba koňáček,“ dodal Honza. Nápad se všem moc líbil, jen hostinský Málek nechápavě kroutil hlavou. „To nemůže dobře dopadnout,“ zamumlal jen tak pro sebe. A tak se v sobotu odpoledne sešli ve své oblíbené hospůdce. Dali si jedno, možná dvě nebo tři piva, aby doladili pravidla. Na dřevěné tabuli před hospodou umazali utopence a hermelín a napsali svoje jména, jako že budou křídou dělat čárky za každé kolo. Los padl na Milana. Vysoukal si nohavici, posadil se na kolo a výčepní mu podal panáka. Polknul jej a vyrazil na trať. Jízda na kole bez pneumatik je sama o sobě dost náročná a takhle je to ještě o poznání těžší. Milan statečně dojel až na náměstí, pak na chvilku zmizel za kapličkou a již se řítil z kopce zpět ke startu. Předal kolo Petrovi se slovy, že to docela jde. A opět panák a krkolomná cesta. Posuneme se asi o hodinu dále. Na startu je opět Milan. Jen má již o několik rumů víc a jeho jízda již není tak jistá. V zatáčce u kapličky zavrávorá a dotkne se nohama země, což znamená trestný rum navíc. Bohužel na něj již nedojde, protože asi třicet metrů před cílem, bez jakéhokoliv varování spadne, čímž je diskvalifikován a jeho jméno na tabuli přeškrtnuto. Další na řadě byl Petr. Statečně vypil panáka a vyrazil. Všichni s napětím sledovali jeho jízdu. Jen výčepní Málek ošetřoval kysličníkem Milanův odřený loket. Petr zmizel za kapličkou, a když se po několika minutách objevil, šel vedle kola, nebo spíš se potácel a byl také vyřazen. Souboj se nyní bude rozhodovat jen mezi Honzou a Slávou. Honza vyrazil na trať a zdálo se, že jede velice dobře. Ale při otočce u kapličky ztratil směr a odbočil na cestu k Vránům, porazil plaňkový plůtek a zůstal ležet v předzahrádce. Paní Vránová, postarší to důchodkyně, o závodu nic nevěděla a myslela si, že je to nějaká nehoda. V tom uviděla na náměstí osobní auto, jak rychle odjíždí a tak zavolala policii, že se stala dopravní nehoda. „Nějaký gangster porazil cyklistu a ujel,“ nahlásila. Mezi tím jsme k Vránům došli. Honza sice ležel stále na zemi, ale bylo slyšet, jak hlasitě chrápe. Za deset minut přijela škodovka s modrým majákem. Naštěstí je strážmistr Fídler z naší vesnice a nechal si vše vysvětlit. „No dobře vy pitomci, psát to nebudu, ale mám u vás panáka.“ „Třeba dva Josef,“ řekl Sláva a hlouček se pomalu rozcházel. „A stejně jsem vyhrál,“ dodal Sláva, ale všichni se na něj tak nějak divně podívali, tak už raději mlčel.



Poznámky k tomuto příspěvku
František Vyrut (Stálý) - 25.6.2013 > takovýhle závody bejvaly běžnější, tys ty vzpomínky krásně navodil, líbí se mi tam i takové detaily jako výčepní s kysličníkem, paráda
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 25.6.2013 > František Vyrut> 

Není to úplně z mého mládí, ale dělávali jsme takové hlouposti. Díky za zastavení a bodíky.


<reagovat 
vilma999 (Občasný) - 25.6.2013 > To se ti moc povedlo. Úplně to vidím.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 25.6.2013 > vilma999> Díky moc.
<reagovat 
PetrSuk-Zbraslavský (Občasný) - 25.6.2013 > moc pěkné - akorát si oprav Slávu na Standu, resp. naopak :-)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 25.6.2013 > PetrSuk-Zbraslavský> Díky moc nejen za body a hezký den.
<reagovat 
sadaf (Občasný) - 25.6.2013 > :-) No hned mi to připomělo, jak jsme s klukama před lety někde našli staré lyže, a o půlnoci jsme startovali závod kolem Kauflandu u nás na sídlišti. Samosebou z hospody, takže si asi umíš představit, jak to vypadalo :-)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 26.6.2013 > sadaf> Díky moc.
<reagovat 
Marten (Občasný) - 25.6.2013 > Velmi zdařilé. Také mi to připomnělo mládí.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 26.6.2013 > Marten> Díky moc.
<reagovat 
Čtenář - 26.6.2013 > Také mi to připomíná mládí. Moc hezké.
<reagovat 
P.V.Ctihodný (Občasný) - 27.6.2013 > Roztomilé.
Rejpnutí:Píše se "s ním".
Body: 4
<reagovat 
 PetrSuk-Zbraslavský (Občasný) - 27.6.2013 > P.V.Ctihodný> nj, zní to tam humorně :-D
<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 27.6.2013 > P.V.Ctihodný> Opravil jsem. Děkuji moc.
<reagovat 
Mbonita (Občasný) - 28.6.2013 >
Doporučil 
<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 29.6.2013 > Mbonita> Děkuji moc a hezký den.
<reagovat 
Čtenář - 28.6.2013 > Nechapem. V zivote som bola opila asi dvakrat. Z cigariet a alkoholu ma moc boli hlava a povazujem to za svoje stastie. Navyse zo sladkeho ma boli brucho. Sqela vybava. Co na tom vydite, opijat sa. Radsej zalozit stranu, silnejsie natury rodinu. Nemam rada taketo veci a ich propagaciu.
Zdravi pani Perfekfna-Nepouzitelna.
Na zdravi.
<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 28.6.2013 > čtenář> 

Já sám alkoholu také nepropadl. Ale příběh se stal pře mnoha lety a myslím že ti kde kdo potvrdí, že to tak bývávalo. V žádném případě nechci alkohol propagovat. Díky za návštěvu.


<reagovat 
 P.V.Ctihodný (Občasný) - 29.6.2013 > čtenář> Ještě jedno jnéno se k tobě hodí : Roztomilá
<reagovat 
Věza (Občasný) - 29.6.2013 >
Body: 5
<reagovat 
Mima (Občasný) - 1.7.2013 > ....ti, co maj o pár panáků míň, tak si to i užijou..., ten, kdo jich má víc, nechá si to vyprávět..., a kdo neměl žádnýho, nemá z ničeho nic...Koukat jen, jak někdo juchá, to nemá ducha...., a ještě na něj zahlížejí leckteří....., notěpic, ten nemá o srandě ani tucha....Dělejme občas hlouposti i dnes...., já jsem pro zlatou střední cestu, vono to vždycky nějak dobře dopadne...., a když ne, hlavně aby z toho nikdo další neměl hic....Takže už jen vopatrně!!!.......
Body: 5
<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 1.7.2013 > Mima> Bylo to před mnoha lety, na malé vesničce, kam jsem jezdil na prázdniny. Možnosti aktivit nebyly skoro žádné, však to znáte. Maximálně fotbal nebo házená, pokus se sešlo víc lidí. Dnes se na to také dívám s odstupem. Děkuji moc.
<reagovat 
Zeanddrich E. (Občasný) - 6.7.2013 >

"

 

 

."


Body: 5
<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 6.7.2013 > Zeanddrich E.> Díky moc.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Stálý)  
 
 
zpátky   
0 0 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 34 35 36 38 39 40 (41) 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 89 90 91 92 94 95 96 98 100 101 102 104 105 106
107 109
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter