Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Lidi jsou zlý
Autor: František Vyrut (Stálý) - publikováno 8.9.2013 (15:17:38)
Přišel ráno do práce a mlčel.Mlčel tak dlouho, až začínal vzbuzovat rozpaky.Spolupracovníci kolem něho chodili po špičkách, ženy jakbysmet.Všichni se chtěli dozvědět, co se vlastně stalo.
On pracoval stejným tempem jako každý den, pořád si něco mumlal, občas překvapil pohledem upřeným do jednoho bodu, potom vlhkýma očima rychle přelétl dílnu, zase sklopil hlavu.
My to budeme muset zjistit, zašeptal nejbližší spolupracovník.U svačiny se jej kolegyně zeptala: co je s tebou?Je ti špatně?Máš horečku?Pozvedl k ní vlhké oči a zase je sklopil.Potom zašeptal: lidi jsou zlý.
Přišla a povídá: už mi řek´, že lidi jsou zlý, tak budeme pátrat dál, přece ho v tom nenecháme.Jeden za všechny, všichni za jednoho.
Všichni se pustili ještě více do pátrání, vycházeli mu všemožně vstříc, spolupracovnice mu přinesla zákusek, druhá uvařila kávu, nejoblíbenější, ta mu dala dárek největší, pohladila jej po tváři,..., děkuju, Jaruško, zašeptal, ale opět jej přepadl smutek.
Ke konci směny přišel mistr a zeptal se, jestli si chce vzít dovolenou.Zavrtěl hlavou.
Potom se domluvili.Jaruška s ním půjde směrem k autobusu a pokusí se z něj dostat příčinu trápení.Šli pomalu, ona se jej párkrát jakoby náhodou dotkla, on se třásl, mezi slzou mu probleskl krátký úsměv.
Sedli si spolu na lavičku v blízkém parku, ona se nenápadně rozhlédla,..., viděla celou dílnu poschovávanou v v parném dni v křoví, za stromy, lavičkami, skrytou za černými brýlemi, dlouhými plášti, deštníky,..., odhodlala se a jemně jej políbila na tvář.
Vzhlédl k ní a řekl: lidi jsou zlý.Tak jo, řeknu ti to.
Soused se mi pošklebuje, že mám nejmenší králíky ze všech chovatelů, takový chcípáčky, že se o ně málo starám, až jsem z toho začal špatně spát, o králíkách se mi zdá, jednou jsem měl sen, že samice vrhla takový malý jako špendlíková hlavička, já jsem je krmil a krmil, čím víc jsem je krmil, tím více se zmenšovali, najednou jsem se probudil a vypísk´ jsem jako králík, přiběhla mamí, dávala mi na čelo studený obklady, ještě jsem si vzal aspirin,..., je mi dobře, Jaruško, že mě hladíš...
Jarka udělala nenápadný posunek a v tu chvíli se z okolí vynořila celá dílna, obklopili dvojici, podávali mu ruce, jeden rychle odběhl a vrátil se s dárkem.Rozzářenýma a ještě víc zarosenýma očima hleděl na knihu s názvem O domácím chovu králíků.


Poznámky k tomuto příspěvku
PetrSuk-Zbraslavský (Občasný) - 8.9.2013 > Franto, smekám
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 František Vyrut (Stálý) - 10.9.2013 > PetrSuk-Zbraslavský> ahoj Petře, děkuji, měj fajn dny, Franta
<reagovat 
Marten (Občasný) - 8.9.2013 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 František Vyrut (Stálý) - 10.9.2013 > Marten> Ahoj Martene, děkuji, zdraví Franta
<reagovat 
vilma999 (Občasný) - 8.9.2013 > Paráda.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 František Vyrut (Stálý) - 10.9.2013 > vilma999> ahoj vilmo, děkuji, Franta
<reagovat 
lada34 (Občasný) - 8.9.2013 > Ze života. Franto prostě umíš. Tiše závidím.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 František Vyrut (Stálý) - 10.9.2013 > lada34> ahoj láďo, děkuji moc, postava zase z "nějakého" reálu, nějaký čas jsem ji neviděl, zdraví Franta
<reagovat 
Loco (Občasný) - 8.9.2013 >
Doporučil 
<reagovat 
 František Vyrut (Stálý) - 10.9.2013 > Loco> ahoj, děkuji, Franta
<reagovat 
Mbonita (Občasný) - 9.9.2013 >

Ejhle člověk se říká...


Doporučil 
<reagovat 
 František Vyrut (Stálý) - 10.9.2013 > Mbonita> ahoj, děkuji moc, Franta
<reagovat 
Zazo (Občasný) - 9.9.2013 > mi se zase soused posmívá, že mám vyšmajdaný kecky a vytahaný tričko..jo, lidi sou zlý..
Doporučil 
<reagovat 
 František Vyrut (Stálý) - 10.9.2013 > Zazo> ahoj Zazo, jak si je vše podobné, děkuji, Franta
<reagovat 
zochrova (Občasný) - 10.9.2013 > Co to je?Co to má za smysl?
<reagovat 
adelajd (Občasný) - 10.9.2013 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
kranad=fernet (Občasný) - 11.9.2013 > tý jo, Franto! bobrý, ale jaksi zabrals až v poslední třetině textu, musel bych se vrátit k jiným, abych seriózně zjistil, proč to nezabralo od začátku jako ony - ale neboj, nejsem jako ti Kolářovi pokrytečtí čtenáři, ti, o nichž prd ví i Path Adamski, takže počítám s tím, že chyba může být i ve mně - OK. Takto, jak to je s Topem Totemáckým, jnež si zcela dělá co chce, je třeba hledat ty perličky na dně....a naházet je těm sviním.
Body: 5
<reagovat 
 František Vyrut (Stálý) - 13.9.2013 > kranad> ahoj kranade, děkuji móóóc, měj krásný dny, Franta
<reagovat 
P.V.Ctihodný (Občasný) - 12.9.2013 > Vtipné a docela napínavé.
Body: 4
<reagovat 
 František Vyrut (Stálý) - 13.9.2013 > P.V.Ctihodný> ahoj a děkuji moc, moc, moc, Franta
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Stálý)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter