Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 16.4.
Irena
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<zpátky Snový den. z kolekce Povídky
Autor: lada34 (Stálý) - publikováno 22.8.2013 (17:41:33)
další>

     Byla sobota, po dlouhé době sobota volná, bez práce, bez služby a bez povinnosti něco dělat. Byl jsem doma sám a tak jsem vypnul mobil a rozhodl jsem se, že si udělám snovou sobotu. Nejsou to sny typu, kdybych měl peníze tak bych.., nebo kdybych byl mladší .., nebo kdybych si tenkrát ….. Snová sobota je o snech v jiném světě. Natáhnu se na pohovku a nestačím ani zavřít oči a již běží „film“, který mne po chvilce vtáhne do děje. Není to sen v pravém smyslu slova, protože nespím, ale jsem v cizím prostředí, potkávám cizí lidi a vidím neznámá místa. Pravda je, že občas opravdu usnu, ale to není tak úplně ono, co dnes chci. Když totiž usnete, tak nemůžete ovládat ten sen. Ale když bdíte, tak ovládáte celý děj. Když jsem naposledy měl snový den, tak jsem potkal nádhernou ženu a dnes se s ní chci znovu sejít. Láká mne to tak, že nemohu myslet na nic jiného. Stála na břehu velkého jezera. Byla bosa a její dlouhé bílé šaty sahaly až ke kotníkům.  Dlouhé vlnité a zrzavé vlasy jí vlály ve větru a sledovala slunce sklánějící se nad obzorem. Když jsem přišel blíž, jen malinko pootočila hlavu a usmála se. „Ahoj,“ řekla potichu a dál sledovala druhý břeh jezera. „Doprovodíš mne,?“ zeptala se pojednou a vykročila směrem k silnici. Byli jsme spolu neuvěřitelně dlouho, povídali jsme si a já cítil, jak z ní vyzařuje energie, která mne naplňovala klidem a pohodou.  

     Dnes ji chci znovu potkat. Ulehl jsem na pohovku a nechal volně protékat myšlenky hlavou.  „V koupelně kape kohoutek, copak ty to neslyšíš.“ Sotva jsem tuto myšlenku zapudil, ozval se hluk příklepové vrtačky. „ Také bys mohl přivrtat tu poličku v koupelně.“ Znovu se ozval nepříjemný hlas. Venku začala vřískat skupinka dětí a tak jsem vstal a zavřel okno. Bylo ticho, které rušilo jen tikání hodin v kuchyni. Znovu jsem ulehl a zavřel oči. Během chvilky jsem byl u jezera a rozhlížel jsem se po mé krásce s rudými vlasy. „Crr, Crr,“ vyrušil mne domovní zvonek. Jen nerad jsem vstal a pomalu jsem se šoural k domovním dveřím. „ Dobrý den pane, odečet plynu,“ řekla menší tmavovláska, aniž přestala žvýkat. Opsala si stav plynoměru, poděkovala a odešla zvonit k sousedům. Znovu jsem ulehl a již jsem byl docela napnutý, jestli tu krásnou vílu ještě uvidím.  Konečně ji vidím, přichází ke mně a usmívá se. „ Kam dnes půjdeme,“ zeptá se. „ A co kdybychom šli na kávu do cukrárny, já totiž ráda sladké,“ odpoví za mne a já souhlasím. Procházíme širokou ulicí a v dálce již cukrárnu vidím. Držím ji za ruku a je mi nádherně. Je opravdu krásná, šaty na ní vlají a při každém kroku, se jí zavlní dlouhé vlasy. „Crrr, Crr,“ znovu mne vyruší zvonek. „ Jé, pane Bárta, vy jste se mi nepodepsal,“ ozve se opět žvýkající černovláska. Podepíši protokol o odečtu plynu a zavřu dveře.  Znovu si lehám, ale sen nepřichází.  Je skoro poledne a vím, že ze snu dnes již nic nebude. Sedím mrzutý a skleslý na pohovce a pustím si televizi. „Ivetu Bartošovou unesli do Itálie a chtěli jí prodat na orgány,“ ozvalo se z televize a tak jsem ji pro jistotu vypnul. „Půjdu raději do hospody?“ řekl jsem sám pro sebe. A tak hezky ten den začínal.



Poznámky k tomuto příspěvku
Svetlonoschka (Občasný) - 23.8.2013 > Hehe to by me zajimalo co by si pocali s jatry Ivet Bartosove, ale to jen na okraj.

Pribeh se mi libi, jen mi tam jaksi chybi konec. Ten ale podle vseho asi jeste nenastal, takze se mohu dockat pokracovani? :-)
<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 23.8.2013 > Svetlonoschka> Je to tak, že někdo sny nemá vůbec, někdo jen když spí a někdo dokáže mít sny i za bdělého stavu. Znám několik málo lidí co to mají. Já k nim patřím také. Ne vždy je to ale příjemné. Jen jsem si z toho chtěl udělat legraci abych trochu odlehčil mou tvorbu. Samozřejmě jsme se ještě setkali ale nebylo tak jak bych si přál. Je období kdy mi takové snění nejde a tak se to nedá moc naplánovat. Nevím jestli víš o čem mluvím. Někdy zavřu oči a děj okamžitě běží. Nespím a nechám se vtáhnout do dějě. Někdy zavřu oči a nic se neděje. Buď mne stále něco ruší, nebo po chvilce usnu. A to s tou Ivetou je pravda. Říkali v telce že Iveta nahlásila policii, že jí unesli do Itálie, protože jí chtěli prodat na orgány. To se opravdu stalo. "Chudinka tžambulka". A ještě k tomu snění. Proč píšu, že je to někdy nepříjemné. Seděl jsem před lety na oslavě narozenin mého otce. (Otec je již sedm let mrtvý) Pohoda dort, vyprávění, atd. Pojednou jsem viděl jakoby na levé straně, jak se někde protrhla hráz a zatopilo to nějaké malé město. Desítky mrtvých těl na rozbouřené hladině. To pak s tebou nic není dost dlouho. Ten obraz se mi vrací třeba i několik hodin. Ale to se stává opravdu jen vyjímečně. Je to složité to popsat, protože kdo to nezná, nepochopí, jak mohu vidět nějaký děj když nespím. Ale je to tak. Úplně nejlepší, je nechat myšlenky volně plynout a ono to přijde. Pokračování bych jen tak pro srandu mohl napsat, ale musel bych trochu lhát. Já jsem RAK a mám rád šťastné konce. Prostě jsem už takový. Přeji krásný, ničím nerušený pátek a hezký a klidný víkend.  Láďa
<reagovat 
čtenář Krtek - 23.8.2013 > Nech se vyšetřit magore.
<reagovat 
vilma999 (Občasný) - 23.8.2013 > Docela jsem se pobavila. Chtělo by to pokračování ať víme jak to dopadne.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Marten (Občasný) - 23.8.2013 > Jo nadsázka, ale zajímavé.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 23.8.2013 > Marten> Děkuji moc.
<reagovat 
František Vyrut (Stálý) - 23.8.2013 > fajn, že patříš k lidem třetí skupiny, taky se k nim, aspoň občas, řadím, zajímavě zpracováno, závěr se líbí
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 23.8.2013 > František Vyrut> 

Moc děkuji. Jsem rád, že víš o čem to je. Paprsky světla, obrazy vytváří, přináší potěchu i mnoho nesnází. Černé slunce a zelené nebe i obrazy dějů, z nichž někdy zebe. Díky.


<reagovat 
vilma999 (Občasný) - 23.8.2013 >
<reagovat 
Čtenář - 24.8.2013 > Paci. Diky. Ja zasa obcas zeregistrujem ze si z preruseneho zaspavania pamwtam bizardne obrazy a vety.
<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 24.8.2013 > čtenář> Díky za zastavení.
<reagovat 
Mima (Občasný) - 30.8.2013 >
  • ..." sním, či bdím?..."....Někdy ,vyrušena ze sna nějakým hlomozením v okolí , snažím se co nejrychleji usnout znova, a jsem zvědavá, jak to dopadne, protože děj se nevyvíjel předtím vůbec dobře a mám snahu to nějak napravit....Snažím se tedy zřejmě o "řízené snění"....Děj plyne dál, a nastane vždy varianta nečekaná...Jsem snem "nenápadně" přenesena úplně jinam, do toho přijde další hlomození...Než zazvoní budík, jsem potřetí přenesena zase úplně jinam...Někdy se zadaří, a vyplyne nečekaně krásné rozuzlení čtvrtého příběhu..., to se pak dobře i vstává do práce...Ale často se stane, že se velmi ráda probudím i bez šťastného konce, protože děj je natolik stresující, že si oddechnu..., byl to "jen sen".....Sny jsou fenomen, a je dobře, že se jimi mnozí profesně zabývali a i nadále zabývají. Je určitě potřeba věnovat snům zaslouženou pozornost...Ale!!!...mnohým se prý nikdy žádné sny nezdají..., to taky není samosebou, odborníci tvrdí, že se sny zdají každému, jen si je někdo nepamatuje..., protože se třeba snivec převalí v posteli z jednoho boku na druhý...., a zapomene, že se mu vůbec něco zdálo, má to něco společného s mozkovými hemisférami...Ale jedno vím bezpečně, převaluju se taky z boku na bok během snění, a pamatuji si své sny...No, to jen tak pro odlehčení, stejně se i o tomto tématu pořád ví pramálo...

Body: 5
<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 30.8.2013 > Mima> Také si myslím že pro vědce je to stále záhada. Hlavně sny které varují. Je to zvláštní, ale význam snů je staletími prokázaný a přesto děláme, že se nás to netýká. Děkuji moc za zastavení a hezký den.
<reagovat 
Smutná blecha (Občasný) - 8.10.2013 > Takové snové chvilky mám také, je zajímavé žít aspoň na chvíli život někoho jiného, v jiném světě. Člověk musí z reality občas utéct (právě z té reality, co je popsána v povídce) :-)
Body: 5
<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 8.10.2013 > Smutná blecha> Díky moc. Vidím že víte o čem to je. Hezký den.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Stálý)  
 
 
zpátky   
0 0 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 34 35 36 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 (54) 55 56 57 58 59 60 61 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 89 90 91 92 94 95 96 98 100 101 102 104 105 106
107 109
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter