Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
O přítomnosti
Autor: Čagy (Občasný) - publikováno 10.9.2013 (01:10:06)

O přítomnosti

  Být tady a teď neznamená vtěsnat se do jednoho nepatrného okamžiku bytí, ani plynout životem volně unášen jeho vlnami. Být tady a teď znamená přijímat život ve všech jeho souvislostech, se všemi vztahy a vazbami, které se s námi pojí. Jsem-li například studentem vysoké školy a další den mě čeká zkouška, na kterou jsem se dosud neučil, mohu být jakkoliv přítomen, báječně si užít večer s přáteli, další den však stejně nebudu umět. Jsem-li matka malého dítěte, zahrnuje mé nyní i toto dítě. Žiji-li v rodině, širší komunitě či určité společnosti, mé nyní zahrnuje i tento prostor… Každý z nás žije na planetě Zemi a ve Vesmíru, vše co se zde nalézá, je naše přítomnost.

  Nyní také není prosto minulosti a budoucnosti. Pravé nyní naopak v sobě zahrnuje veškerou minulost i budoucnost. Cokoliv se stalo, děje se i nadále. Cokoliv se může stát, jakoby se stalo. Dokud minulost či budoucnost obsahuje byť jen náznak provinění, obav či strachu, dotud přítomná chvíle není než hojivá náplast, za kterou však naše zranění zůstávají i nadále přítomná.

  Není větší svobody, než přijat plnou odpovědnost za svůj život a přijímat všechny lekce života jako výzvu ke zdokonalení sebe sama. Přítomnost není než uzlový bod našeho bytí, skutečná srdeční čakra existence. Cokoliv se nám v životě stalo, zná přítomný okamžik proměnit v lásku. Jakákoliv bolest či ublížení se rozplývá v pochopení toho, kdo je TADY. Plně přítomný ve své svobodě neznající hranic a současně v zodpovědnosti za tuto svobodu, která hranice nastavuje, stává se člověk skutečným tvůrcem svého života a celého Vesmíru.



Poznámky k tomuto příspěvku
Světlonoška (Občasný) - 10.9.2013 > Hezké :)
<reagovat 
Čtenář - 10.9.2013 > Velmi pekne. Dakujem.
<reagovat 
adelajd (Občasný) - 10.9.2013 > Paci sa mi ze chvalis naraz aj hranice aj bezhranicnost v jednom. Je to mudre. Mudrost je treba.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Čtenář - 10.9.2013 > ále píču!
<reagovat 
Li-duše (Občasný) - 9.10.2013 > jak říkám, lidé chodí a nehodnotí, protože se dotýkáš pravdy...ta vyvěrá ze tvých slov a proudí, jako pramen čisté vody...co můžeš udělat s pramenem čisté vody?
pouze se napít....

mám ráda tyhle pravdy...jsou absolutní i relativní současně, kéž nás naplní, kéž se propojíme ve vědění...
ještě jednou díky...:-)
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter