Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Když se tanečník změní v tanec
Autor: Čagy (Občasný) - publikováno 12.9.2013 (01:21:17)

Když se tanečník změní v Tanec

  Někde jsem zachytil krásnou větu: „Kdo má tělo, je tanečník.“ Skutečně krásné zjištění. Mám tělo, proč bych ho nevyužil k tanci?

  Také toto sdělení mě zaujalo: „Naše tělo je nejmenším rozměrem Vesmíru a Vesmír je největším rozměrem našeho těla.“ Další krásná pravda.

  Máme tedy tělo a máme celý Vesmír, abychom jej naplnili tancem. Kdo však tančí? Je to naše tělo? Mysl? Nebo snad duše? Kdy se tanec stává skutečně svobodným?

  Každé tělo má své limity, za které nedosáhne. Svá omezení má také mysl. Co omezuje naši duši? Zde žádná omezení nejsou.

  Mám-li tělo, jsem tanečník. Teprve však vědomí duše rozlévající se svobodně celým Vesmírem mé tělo uvádí do skutečného Tance. Pohybuji rukama a nohama, ne proto, že bych chtěl, že bych o to usiloval, ale proto, že jsem se stal vědomou součástí velkého Tanečníka. Kráčím, konám, sdílím… Vše obsahuje tanec. Mohu se zastavit a celé hodiny tiše vychutnávat krásu přírody a přece budu tančit. Mé „uvnitř“ se spojilo s „venku“. Má duše přesáhla omezený prostor mého těla a svobodně tančí prostorem. Tělo ji ochotně následuje: Zvedám ruku, skláním hlavu, noha se posouvá po podlaze. Mohu se vydat kterýmkoliv směrem, mé tělo je zde. Mohu kohokoliv vyzvat k tanci, neboť vím o našem spojení skrze duši, která tančí. Ať se dotknu čehokoliv, dotýkám se Tance. Každý pohyb, každý výraz je pohybem a výrazem Tanečníka. Není zde dobře ani špatně, pomalu nebo rychle, je zde právě pouze a čistě ono ZDE – ničím nekontrolované a přece zcela vědomé plynutí prostorem. Tanečník se změnil v samotný TANEC.



Poznámky k tomuto příspěvku
Světlonoška (Občasný) - 12.9.2013 > Moc hezky napsané. Žel nebylo mi dáno nadání, jak provést hlubší kritiku :-( - dle Tvého přání.
...možná tak kdybych u toho proseděla celou noc :-)
Doporučil 
<reagovat 
Li-duše (Občasný) - 9.10.2013 > když tančíš, tančí celý vesmír...
za to že můžeš kohokoliv vyzvat k tanci, neboť víš :-)
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter