Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 25.4.
Marek
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí ve sbírce Malá mořská víla z kolekce Půlnoční ohně
Autor: tatokalan (Občasný) - publikováno 23.2.2003 (00:03:33)
další ve sbírce>

Kdyby se pokusili ji pochopit,

našli by v její duši ukrytý strach...

Chtěli ji vlastnit, ale vzali jí lásku... opustili ji.

Nic jí nevrátili, nedali jí nic, co by chtěla...

Zlato a stříbro, prsteny a kameny,

co to znamená pro tu, která tančí

v měsíčním svitu?

On to mohl vědět, teď tu stojí osamělá...

 

Snila ve spaní, tisíckrát vyznala lásku,

ale co dělat, když nemůže mluvit,

nemůže říct slova, která chtějí slyšet.

Ví, že je sama a že je volná...

Oceán se leskne ve svitu Měsíce,

Měsíc, to slunce tisíců nocí...

Oceán šeptá "Kde jsi?"

 

Vlny pod hvězdami se mění na zlato...

Její duše se setkala s jeho, byl jejím světlem,

ona byla Měsíc a on Slunce, Slunce - zlato...

Oči oslepené jeho světlem...

Ale Slunce pohltilo Měsíc,

Měsíc ubýval, až zmizel úplně...

Oceán něžně volá...

Hvězdy se smutně usmívají,

pro tu, která padá...

 

Právě svítá, moře je tiché

oceán ji volá a bere ji do své náruče

smutek se rozplyne...

Nikdo si nevšiml, když umírala,

duše připoutaná k přílivu,

klesající vlny a rozšiřující se bílá pěna...

 

Její oči už nevidí, neživé prsty pohladil písek,

její zbitá duše je ztracená, opuštěná...

Vlny ji hladí, dech větru rozechvěl její vlasy...

tak tmavé a jemné...

Už neplač, slzy osušil vítr...

Jen oceán pláče a vzdychá...



Poznámky k tomuto příspěvku
Naty (Občasný,Redaktor) - 23.2.2003 > Taková smutná romantická pohádka. Vážně tady asi na to není rubrika.
<reagovat 
barlach (Občasný) - 23.2.2003 > Rubrika chybí a mě štve, že sám sebe nutím pořád něco škatulkovat. Opět se mi to líbí a už si sám sobě připadám divný, že to chci pořád někam zařazovat.Ale příběh nebo spíš výklad příběhu s popisem pocitu a vlastním vkladu sebe sama je moc dobrý. V těch momentech, kdy z Malé mořské víly víly vystupuje tatokalan je to nejsilnější a nejkrásnější...
Body: 5
<reagovat 
Felipe (Občasný) - 25.2.2003 > Hele, ono to tady v Totemu chodi tak, ze lidi se bud chvali, nebo zdrzuji nazoru. Ja tedy nechci autora urazit, ale myslim si, ze tohle je napriklad vec, kdy kritizovatelne spatno hranici sé spatnem kritiky nehodnym...
Duvody:
1. Ta basen, rekneme lyricke vypraveni roztristene do versu, nerika vubec nic, neprobouzi vubec zadny pocit, nicim neprekvapuje, jakoby popisuje situaci, ktera se nikoho netyka a tudiz ani nikoho nezajima.
2. Jeji jazyk je neprirozeny.
3. Jeji forma je nedokonala

Kdyby byla mala morska vila rekneme prodavacka rybich polotovaru, snad by to zilo. Kdyby to melo a) rytmickou formu, bylo by to snad zpracovani tematu, b) volnou a imaginativni formu, snad by to mohlo fungovat, takhle ne. Bez urazky.
<reagovat 
 tatokalan (Občasný) - 28.2.2003 > Filip Sklenar> Neříká vůbec nic? Možná Tobě, ale někomu třeba řekne. Nepřekvapuje - možná, že ne, ale proč nezkusit vyjádřit vlastní pocit z něčeho notoricky známého? Nikoho se netýká - a co ta víla? Nikoho nezajímá - ptal ses všech, co kdy navštívili Totem nebo ho navštíví, že sis tak jistý?
Nepřirozený jazyk a nedokonalá forma - O.K., ale už po několikáté tvrdím, že nejsem profesionální poeta a kdybych byla, tak nejspíš hrabu prachy na vydávání sbírek a nestrašila bych tady, že...
<reagovat 
Felipe (Občasný) - 28.2.2003 > Ok, ok, ok... Noc dlouhych nozu se skoncila a Ty se svou basnickou jsi to odskakala za spoustu jinych, kteri me toho dne nastvali. Chces-li si poopravit sebeduveru, podivej se, jake kraviny jsem publikoval pod svym jmenem ja... Tak se nedurdi, i kdyz vim, ze to dozere.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 2 (3) 4 5 6 7 8 9
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter