Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 20.4.
Marcela
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Buddha
Autor: kenkeish (Občasný) - publikováno 12.10.2013 (19:39:16)

Neusmrcujte, nýbrž ctěte život –Buddha

 

(Pro Vás je to jen jméno, ale pro mne je to osoba, která nalezla cestu do ráje ve své duši. Proto už předem jsem věděla čí citát to bude. )

 

Na světě je přes 7 miliard lidí, každý den zemře skoro 150 tisíc lidí, skoro 30 tisíc lidí zemře denně hlady, každou hodinu je někdo na světě zabit, každou hodinu někdo onemocní. Tyto informace jsou volně k sehnání všude, ale my přece nejsme na zemi sami! Kolik živočichů zemře denně vinnou člověka, vinnou hladu a nemoci? To nikdo neví, protože je jen málo lidí, kteří se zabývají životem těchto tvorů. Každý den vyhyne 50 živočišných druhů, člověk zabije 28 miliard pozemských zvířat a 50 miliard vodních zvířat. Právě v tuto chvíli co píši je každý čtvrtý savec, každý osmý pták a každý třetí obojživelník ohrožený druh, 90% rybí populace je vylovena, živočišné druhy vymírají tisíckrát rychleji, než je jejich přirozené tempo.

            Jsou to krutá čísla, kam až jsme schopný zajít jen proto, abychom měli dokonalou pleť, krásné vlasy, pevné nehty, mohly brát léky, vyrábět zbraně, studovat a další věci, protože na tyto věci jsou používány zvířata, živá zvířata, která pochází ze stejného jednobuněčného organismu. Vděčíme jim za své životy, za věrná přátelství a to zrovna není málo. Uvědomme si, že díky hmyzožravcům tu je méně hmyzu co jí obilí a zeleninu, díky včelám máme med a ovoce, kočkovité šelmy nás zbavují hlodavců, psy nás chrání před nebezpečím už od pradávna a další živočichové nám pomáhají a my si to ani neuvědomujeme.

            Lidstvo se rozčiluje nad nespravedlivostí, ale samo hubí ty, kteří jsou nevinní. Jsme naštvaní na vládu, ale to my při sekání polí kombajnem, zabijeme nespočet kolouchů, kteří se tam ukrývají. To my vyléváme olej, benzin, chemické prostředky a jiné do vody. To my přivážeme psa v lese, necháme vyhladovět koně, donutíme je aby se stali kanibaly svého druhu. Takhle, ale koloběh života neběží, takhle ne. 

            Buddha řekl, že každý má právo žít i malý mravenec. Tak co místo zabíjení, jim poděkovat.

Má slohová práce na téma citát a co pro mne znamená)



Poznámky k tomuto příspěvku
Smutná blecha (Občasný) - 13.10.2013 >
Doporučil 
<reagovat 
Smutná blecha (Občasný) - 13.10.2013 >
<reagovat 
Smutná blecha (Občasný) - 13.10.2013 >
<reagovat 
Smutná blecha (Občasný) - 12.10.2013 > Člověk je bezohledný i k sobě samému, k bytostem svého druhu, tak jak by od něho šlo čekat, že bude ohleduplný ke zvířatům, k rostlinám a k matičce Zemi? :-(

Nejhorší ani není to, že si to leckteří neuvědomují, co svým chováním způsobují jiným bytostem, nejhorší je to, že i když to vědí, je jim to stejně jedno.


Body: 5
<reagovat 
 kenkeish (Občasný) - 13.10.2013 > Smutná blecha> děkuji ti za tvé bodování :) To je právě ono, lhostejnost lidí. Jsem ráda, že se najde někdo kdo můj názor sdílí.
<reagovat 
egoBoy (Občasný) - 14.10.2013 >
<reagovat 
Čtenář - 13.10.2013 > ctím život, proto efektivně usmrcuju méněcenné. nazdar
<reagovat 
 kenkeish (Občasný) - 13.10.2013 > čtenář> a mohla bych vědět kdo je pro tebe přesně méněcenný???
<reagovat 
 Smutná blecha (Občasný) - 13.10.2013 > kenkeish> Sorry za ty prázdný komentáře, ještě to tu plně neovládám :-) Také by mě zajímalo, kdo je méněcenný?... Koukám, že tu z toho může být docela zajímavá diskuze...
<reagovat 
 kenkeish (Občasný) - 14.10.2013 > Smutná blecha> v pořádku:) no já právě také čekám na vyjádření a zatím nic...
<reagovat 
 egoBoy (Občasný) - 14.10.2013 > kenkeish> 
Egil? Darinka Gambošová? Ti, co nechápou povinnost podřídit osobní zájmy nově nastupujícím? Líní? Ještě jeden egil? Uf! Už aby Evropu ovládli Číňani, než nás ta vaše cáklá regrese fakt zahubí. Co vzít vážně aspoň středoškolský základy biologie, neplácat nesmyslata? Nee? Chápu. Jednodušší, zjednodušující. Z hlouposti zapšklí, za kecama o lásce - pak až zlí.
<reagovat 
 kenkeish (Občasný) - 15.10.2013 > LegoBoy> Nezlob se, ale to, že hájím přírodu a zvířata a celkově lepší život ze mě dělá ničitele??!!! Ty možná jsi ovce co se staví do řady, (jen další robot) ale já taková nejsem a proto bojuji za lepší svět.
<reagovat 
 Smutná blecha (Občasný) - 15.10.2013 > kenkeish> Tys tu poznámku od LegoBoye pochopila? Já ne...
<reagovat 
 egoBoy (Občasný) - 16.10.2013 > Smutná blecha> Ale to víš že se nezlobím. A pochopení jsem očekával ještě míň;). čus
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter