Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 20.4.
Marcela
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<zpátky Rozhodnutí. z kolekce Povídky
Autor: lada34 (Stálý) - publikováno 19.1.2014 (15:57:50)
další>

    Byl podzim roku 1994. Až do tohoto dne jsem žila celkem spokojeným životem. Můj muž pracoval na dráze a já jako učitelka na základní škole v nedalekém městečku. Měla jsem dvě děti. Martin chodil do páté a Barborka do druhé třídy. Pamatuji si dodnes vteřinu po vteřině, jak se to událo.  Byl mráz a silnice byla pokrytá namrzající mlhou, která omezovala výhled na pár desítek metrů. Ten den jsem slíbila, že odvezu děti do školy, i když já jsem pracovala až od deseti hodin. Jela jsem opravdu pomalu, protože viditelnost byla skutečně malá.  Silnice vede od Vítějovic do Strunkovic nad Blanicí. Když jsem minula benzinovou stanici a v mlze na levé straně uviděla siluetu sochy na podstavci, věděla jsem, že ke křižovatce je to jen pár metrů. Před křižovatkou se silnicí č.145 jsem zastavila na stopce. V tom se z pravé strany přiřítil nákladní vůz, na zledovatělé vozovce dostal smyk, přejel silnici do protisměru až za hranici křižovatky a narazil do nás. Hned když jsem nákladní auto uviděla, věděla jsem, že je zle. Ozvala se ohromná rána, naše auto odlétlo asi tři metry do protisměru a ihned začalo hořet. Asi jsem na chvilku ztratila vědomí. Probral mne až pláč dcery. Snažila jsem se uvolnit pásy, ale nějak se zasekly a nešly uvolnit. Připadalo mi neskutečně dlouho, než jsem otevřela dveře a dostala se ven. Celá pravá strana vraku již hořela. Rychle jsem se podívala dozadu. Dcera plakala a snažila se dostat z autosedačky. Syn se na mne díval a byl zmatený. „Musíš rychle ven, Martine!“ zavolala jsem na něj a rozhodla, že nejprve vyprostím dceru. Nešly mi otevřít dveře a divoce jsem s nimi cloumala. To už byl u mne další řidič a pomohl mi otevřít dveře a vyprostit dceru. Konečně byla venku a tiskla jsem ji v náručí. Neustále se třásla a plakala. Uvědomila jsem si, že Martin je ještě stále ve voze. „ Mám tam ještě syna,“ křičela jsem zoufale na řidiče, co se mi snažil pomáhat.  Chtěl se dostat k vozu z pravé strany, ale žár byl příliš velký. Vrátil k otevřeným dveřím na levé straně a chtěl prolézt, aby uvolnil syna, jenže mu v tom bránila autosedačka. Chvilku se snažil autosedačku vyndat, ale nedařilo se mu to. „Přinesu nůž ze svého auta,“ zakřičel na Martina. Sotva udělal dva kroky, došlo k výbuchu nádrže. Plameny pohltily celé auto a šlehaly do výše deseti metrů. Zhroutila jsem se na zem. Probrala mne až doktorka ze záchranné služby. Poslední co si pamatuji, byly oči mého syna a jeho vyčítavý pohled.  Martina se již zachránit nepodařilo.

   Nevím, proč jsem nejdřív nevyprostila syna, snad jsem si myslela, že je větší a že to zvládne sám, snad to byl pláč dcery nebo prostě že byla blíž, opravdu nevím. Prostě jsem udělala rozhodnutí a nesu za ně odpovědnost. Zhroutila jsem se a zhroutil se mi celý život. Nesnesla jsem pohled na muže, který sice nic neříkal, ale já cítila tu ohromnou vinu. Žili jsme vedle sebe, nemluvili jsme a já cítila výčitky v jeho pohledu. Nakonec jsem se s dcerou odstěhovala k sestře a po roce jsme se rozvedli. Dodnes v noci vidím plameny a v nich ty jeho oči. Již nikdy nenajdu klid a smíření. Jedno jediné rozhodnutí mne poznamenalo na zbytek mého života.



Poznámky k tomuto příspěvku
Smutná blecha (Občasný) - 19.1.2014 > Proboha...
<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 19.1.2014 > Smutná blecha> Vím, že podobných nehod je ročně desítky, ale podařilo se mi mluvit s paní co se jí to stalo. ˇUplně mne zaskočilo, jak moc ji to ovlivnilo a změnilo. Díky za zastavení.
<reagovat 
jarra (Občasný) - 19.1.2014 > Kdybych já mohla mluvit s tou paní, řekla bych jí, že v daném okamžiku jednala jak nejlépe uměla....Auto hořelo..Je možné, že kdyby se pokoušeli napřed vyprostit chlapce, zůstala by tam dívenka...nebo obě děti....Šlo o vteřiny..A taky věřím tomu, že Martin ví, jak moc se jeho maminka snažila..a miluje ji.....Musí to být nepředstavitelná bolest.....
Body: 5
<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 20.1.2014 > jarra> Děkuji za zastavení. Pravda je že člověk někdy cítí vinu i za věci které nemohl moc ovlivnit.
<reagovat 
vilma999 (Občasný) - 20.1.2014 > Těžké téma. Nedovedu si představit co ta matka prožila. Líbí
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
František Vyrut (Stálý) - 21.1.2014 > náročné téma, tebou opět výborně zvládnuté - a na malé ploše
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 22.1.2014 > František Vyrut> Děkuji za zastaveni Františku.
<reagovat 
Marten (Občasný) - 22.1.2014 > Plně souhlasím s Frantou.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
P.V.Ctihodný (Občasný) - 23.1.2014 > Smrt tentokrát sice přišla zprava, ale i tak působivě napsáno.
Body: 5
<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 23.1.2014 > P.V.Ctihodný> Děkuji za zastavení.
<reagovat 
Zeanddrich E. (Občasný) - 7.2.2014 >

"

 

."


Doporučil 
<reagovat 
Zeanddrich E. (Občasný) - 7.2.2014 >

"

 

."


<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 8.2.2014 > Zeanddrich E.> Díky za zastavení a hezký víkend.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Stálý)  
 
 
zpátky   
0 0 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 34 35 36 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 (81) 82 83 84 85 86 87 89 90 91 92 94 95 96 98 100 101 102 104 105 106
107 109
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter