Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
O počasí
Autor: pavelskalicky (Občasný) - publikováno 21.1.2014 (12:35:48)
Tak Vánoce jsou za námi a jestli bylo od podzimu pod nulou dvakrát, tak je to moc. Na Nově dokonce byla reportáž, že nějaký nadšenec šel na houby. A našel! V posledních několika letech si prostě počasí dělá co chce. Například loni příroda vynechala jaro - ze zimy prostě skočila rovnou na léto. Když se podíváme na internet, vysvětlení objevíme několik. Globální oteplování se jeví jako mediální bublina, vědci ale přicházejí s drsnější hypotézou. Blíží se přepólování Země!
Možná se jen pousmějete, že holt dalších šest set tisíc let bude jih nahoře a sever dole. Že severní polokouli budeme říkat jižní a naopak. Jenže ono to tak jednoduché nebude.
Za prvé - to prohození nebude ze dne na den. Jako že se jeden den probudíte a bude to. Celá změna bude pomalá a začne postupným snižováním intenzity magnetického pole. Které už mimochodem začalo.
Za druhé - magnetický pól se pohybuje. Před nějakou dobou byl někde v Kanadě, teď se ale rychlostí kolem 50 km ročně přesouvá do Ruska. Putin bude jásat, že ho má doma. Alespoň do té doby, než se zase vrátí zpět. Pokud se tedy vrátí.
Za třetí - ta změna bude provázena dramatickými změnami počasí. Což ukazuje na situaci posledních let. Bylo vám divné, že jsou v květnu horka na koupání? A léto už není co bývalo? A o Ladově zimě si můžeme nechat jen zdát? Nebojte se - bude hůř. Čekají nás superbouře s rychlostí 300 až 600 km/h, které to tady zametou jako velký smeták. Už jste začali hloubit zemljanku? Měli byste začít co nejdříve, protože když se tady totiž budou prohánět takové větry, bezpečno bude jen pod zemí. Praha s metrem a tunely Blankou, Mrázovkou a dalšími má velký náskok. Těžko říci, jestli něco tuší nebo jen stavbaři drželi stavební plány na nové tramvajové trasy vzhůru nohama.
Po změnách počasí přijde ke slovu i Ústav pro jazyk český, protože roční období a měsíce již nebudou vypovídací. V tropických oblastech mají pouze dvě roční období - sucho a deště. My budeme mít tři. Ústav samozřejmě zvolí nové názvy, aby existující "jaro, léto, podzim a zima" nemátlo nebohé občany. Od května do půlky července bude HORKO, poté až do konce prosince HNUSNO a období od ledna do dubna bude označeno jako ZMRZLO. Měsíce zatím finálně přejmenovány nebyly, přestože po internetu kolují různé pracovní verze, které zaměstnanci Ústavu pro jazyk český vykládali svým známým nad lahvinkou vína nebo sklenicí pěnivého moku. Z těchto pracovních verzí si můžete udělat obrázek, jaké asi informace dostali češtináři od meteorologů. Oficiálně se ale nic ven nedostalo. Důvodem je velký otazník, který se jmenuje Golfský proud. Prognóza na nejbližší měsíce až roky ukazuje na jeho vychládání a tím pádem je celá Evropa kromě bouří ohrožena ještě dobou ledovou.
Málokdo totiž ví, že evropské klima je na Golfském proudu závislé asi jako děravý skleník na větráku, který do něj žene teplý vzduch. Jakmile se větrák zastaví nebo teplota vzduchu poklesne, je zle.
Na dobu ledovou je ovšem Ústav pro jazyk český připraven také, o tom ale ví jen pár zasvěcenců. Naše země se stane zimní velmocí, která bude pro celou Evropu zastřešovat zimní sporty. Kde jinde totiž bude spousta sněhu a jen patnáct stupňů pod nulou? Moc států totiž tento požadavek splňovat nebude, zatímco k nám se vrátí sobi jako za dob lovců mamutů (pokud si to tedy pan Štorch nevymyslel) a pokud bude slonům v místních zoologických zahradách zima, dočkáme se i těch mamutů.
Ale zpět k českému jazyku. Tři období zůstanou zachována, jen se mírně posunou a přejmenují. Od třetího do jedenáctého května bude ZMRZLÉ HORKO. Pak až do konce srpna ZMRZLÉ HNUSNO a zbytek dní ZMRZLÉ ZMRZLO. Je krásně vidět, že Ústav razí heslo: "V jednoduchosti je síla". Pokud totiž doba ledová udeří, nebude třeba komplikovaných změn, ale vše se vyřeší jedním slovem. Ústav pro jazyk český prostě myslí za nás.
Možná si myslíte, že jsou to jen konspirační teorie jako šmouhy od letadel na obloze nebo návštěva mimozemšťanů. Podívejte se ale z okna a řekněte, jestli takhle má vypadat leden. A běžte si koupit tlustý svetr.


Poznámky k tomuto příspěvku
jarra (Občasný) - 21.1.2014 > Zajímavé.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter