Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 26.4.
Oto
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Vyznání
Autor: František Vyrut (Stálý) - publikováno 9.3.2014 (15:51:01)
Pravila: já chodím do práce ráda, vstávám na ranní šichtu již ve čtyři hodiny, i když bych nemusela, udělám si kávu, snídani, přemýšlím o svém muži, dětech, vnoučatech. Dcera má rodinu, hodného muže, dvě děti, vnoučata k nám občas přijedou, dostanou něco sladkého, uvařím dobrý oběd, mladší vnuk má rád svíčkovou, vnučka zelí, obě vnoučata doma hodně pomáhají, jsou ochotná, i když se chlapec ve škole moc dobře neučí.
Syn má známost, ještě ji nepřišel ukázat, abych jí podala ruku a mohla říci: já jsem Karlova máma, pojďte dále, sedněte si, vezmete si kávu nebo si dáte něco ostřejšího? Mám vodku, rum, ferneta obyčejného i citruse, udělám pár chlebíčků, pivo také máme.
Syn mi říká: dočkej času.
Já o něm někdy pochybuji, protože před touto dívkou už měl čtyři jiné, jak říká, seznámil se s nimi na zábavách, vyprávěl, že holky jsou do něj udělané, jednu odvezl domů, prý jich bylo v autě více, všechny už znám podrobně, kdybyste mi ukázali fotografii, tak je poznám, i když jsem je v životě neviděla.
Soused mi o tom povídal, vyprávěl mi napjatým hlasem, že Kája na zábavě sedí, pije pivo, obezřetně hledí kolem sebe, potom jde jednou tancovat, přijde, sedne si a pronese: tak mám natancováno na tři zábavy dopředu. Potom zase pije pivo, párkrát zariskoval, když jel domů pod vlivem, to nevezl jednu slečnu, ale hned tři, potom, povídá soused, si z něho na příští zábavě dělaly legraci, jedna z nich k němu přišla a povídá: ten je tak nezkušený, my samy jsme zavedly řeč na choulostivé téma, on mlčel, asi je nepolíbený, občas se podíval na volant, málem naboural, ale na druhé straně kouká, já jsem zachytila v jedné vteřině, krk na to dám, jeho pravý pohled, ten pohled, to je panečku něco! To je pohled skřeta, zlého trpaslíka, který nenávidí lidi. Jestliže jsme byly do této chvíle domluvené, že jej jedna z nás svede, po tom zážitku již ne, touhy z nás vyprchaly, cestu jsme nějak přežily a potom si ty divnosti ještě cestou z auta vyprávěly.
Matka smutným hlasem pronesla: syn říkal někdy pře půl rokem: zítra ji přivezu, chodíme spolu tři měsíce,..., a já mu povídám: mám připravit pohoštění? Ne, přijedeme na otočku. Odjel, přijel za tři hodiny se zprávou, že je nemocná. Povídám: to je mi líto, chce se mi brečet.
Jinak se mi plno věcí daří, v manželském a pracovním životě si nemohu stěžovat, v práci někdy musíme pořádně přidat, ale jsou chvíle, kdy děláme úplný hovno, to si potom uvařím dvě kávy, vytáhnu čtyři tatranky, zavřu oči a sním o jednom pracovníkovi z fabriky, jaké by to bylo s ním na dovolené.
Syna mám ráda, dceru také, pro oba chci to nejlepší, zvláště u syna mám jedno velké přání. Abych, konečně, na vlastní oči uviděla jeho dívku!


Poznámky k tomuto příspěvku
lada34 (Stálý) - 9.3.2014 >

Františku jistě odposlechnuto. Líbí se mi jak dokážeš vyjádřit osobnost postav.

 

 

 

 

Jako vždy velmi dobré.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 František Vyrut (Stálý) - 10.3.2014 > lada34> ahoj láďo, máš pravdu, části jsou odposlechnuté, plus něco jsem vyfabuloval já, děkuji a přeji hezký den, Franta
<reagovat 
vilma999 (Občasný) - 11.3.2014 > Moc líbí.
Doporučil 
<reagovat 
 František Vyrut (Stálý) - 12.3.2014 > vilma999> ahoj vilmo, děkuji, tato postava se prolíná ve více povídkách, zdraví Franta
<reagovat 
Mbonita (Občasný) - 13.3.2014 >
Doporučil 
<reagovat 
 František Vyrut (Stálý) - 14.3.2014 > Mbonita> ahoj Mbonito, děkuji moc, tyto příběhy jsou výlety do zasutých krajin, zdraví Franta
<reagovat 
Zeanddrich E. (Občasný) - 15.3.2014 >

"

 

."


Doporučil 
<reagovat 
anae (Občasný) - 11.3.2014 > hezké, v prostých příbězích často prosvítají pravdy mnohdy skryté hluboko v psychice člověka - a vyvstává otázka, kde se vzal a proč ten synův pohled - pohled skřeta, zlého trpaslíka, který nenávidí lidi - nebo se pozorovatelka ve svém odsudku mýlila a on se jen žen bojí? ... to ti jsou věci, Maruno!
Doporučil 
<reagovat 
 František Vyrut (Stálý) - 12.3.2014 > anae> ahoj anae, to je dáno už od narození postavy, stupňovalo se to, to je výsek, díky za zastavení, Franta
<reagovat 
 Zeanddrich E. (Občasný) - 15.3.2014 > František Vyrut> 

"..s Boží milostí, všechno se

 

 

 dá ..léčit a vyléčit, snad to již také zvládnul; ...

."


<reagovat 
 František Vyrut (Stálý) - 15.3.2014 > Zeanddrich E.> děkuji za zastavení, obávám se, že se o to snad nikdy nesnažil, pokud je mi známo, zdravím a přeji hezký den, Franta
<reagovat 
A.x.e.l (Občasný) - 16.3.2014 > ježiš marja, jako by to psala moje máma! děsivé
<reagovat 
 čtenář gin - 17.3.2014 > A.x.e.l> podobně, nechápu proč sem pořád cpe ty blbosti, umělecká hodnota nula
<reagovat 
 František Vyrut (Stálý) - 17.3.2014 > A.x.e.l> proč to čteš?!
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Stálý)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter