Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 27.4.
Jaroslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Dívka s kufrem-Kapitola I.
Autor: ursi (Občasný) - publikováno 13.3.2014 (20:40:56)

 „Prožíváme -li delší dobu idylu, přestaneme ji vnímat, osud by nám prokázal neocenitelnou službu, kdyby nás popadl a dočasně vyhodil na mráz“


Zdeněk Jirotka, Saturnin.





Dívka s kufrem

Kapitola I.




Cestou z práce domů si Daniel koupil jako obvykle pet láhev své oblíbené značky.-Tramín.

Už několik let tajně doufal, že se pravidelným odpoledním popíjením dopracuje k demenci , což mu umožní strávit zbytek života ve stavu , který se v jeho představách rovnal nirváně.

Viděl sám sebe jak sedí v ústavní zahradě , kolena přikrytá károvanou dekou, debilně se usmívající.

Bez nutnosti řešit přítomnost , minulost , nebo snad nedejbože budoucnost.

Pobyt v ústavu se dá srovnat s doživotním trávením penze na Floridě-s bonusem -nikdo vás nenutí sekat trávník, účastnit se golfu nebo zahradní párty nebo vysedávat s manželkou před bungalovem v proutěných křesílkách, uvažoval, zatímco se s láhví ve sportovním batůžku blížil k domovské vilové čtvrti.

Když proud myšlenkových asociací dospěl k představě „manželka“ sevřely se Danielovi čelistní svaly a podvědomě zrychlil krok.

Podíval se na masivní hodinky, které dostal od manželky k „nedožitým padesátinám“. Pokud vše půjde podle plánu, dožije se jich příštím rokem. Manželka dokázala být někdy nečekaně vtipná.


-

Kdopak by  v dnešní době cestoval s tradičním lepenkovým kufrem ? Možná tak kočovná divadelní společnost

Na tohle nepraktické zavazadlo postupně rezignovaly děti odjíždějící na tábory, jejich rodiče odlétající současně na dovolenou do Bulharska, a nakonec i senioři odjíždějící do lázní.

V Danielovi vyvolával kufr-hnědý , lepenkový , bez koleček samozřejmě, romanticky-nostalgické představy

Sbalit si kufr a odjet-kamkoliv-znamenalo využít každý kousek jeho vnitřního prostoru, úplně nahoru naskládat ještě jednu vrstvu, kterou zavazadlo zdánlivě nikdy nemůže pojmout, poté si sednout na víko a násilím donutit kovové úzávěry , aby do sebe zapadly. Samozřejmě zajistit koženým řemenem proto otevření. Popadnout kufr za tvrdé držadlo a se snahou vybalancovat jeho tíhu se vydat vstříc novým dobrodružstvím.


Přesně takový kufr měla ta holka .Daniel ji viděl jenom zezadu, záplava zrzavých vlasů, zelené vytahané tričko a velký hnědý kufr, zřejmě dost těžký, protože zhruba po padesáti metrech ho vždycky postavila na chodník, narovnala se a protřepávala si předloktí.

Napadla ho další přednost tradičních zavazadel-vnukají mužům gentlemanské myšleky. Pomáhat cizí dívce s batohem by ho asi nenapadlo, ale zde se přímo vtírala představa, že dívku doběhne a nabídne jí svou pomoc.

Vydal se rychlým krokem za ní s trochu divným pocitem. Podobně by se asi choval někdo, u koho nabídka pomoci by byla pouze záminkou k obtěžování studentek.

Holka odbočil na cestu podél řeky a vydala se směrem k nádraží.

Daniel rychle zkracoval vzdálenost mezi nimi. Jakmile dojde na nádraží, bude nabídka pomoci irelevantní. Jedině že by jí snad pomohl naložit kufr do vagonu.

Pociťoval nezvyklé vzrušení,že by to byla konečně ta druhá míza? Přemítal během rychlé chůze, tramín v batohu mu šplouchal.

Nádražní budova se přiblížila na dohled. Čekal, že dívka dotáhne svůj kufr dovnitř a půjde si koupit lístek.

Dívka budovu minula a zamířila přímo na nástupiště.

Daniel doklusal k budově a viděl, že dívka nečeká se svým kufrem na peróně jako řádný cestující, ale slezla dolů a pokračovala dál po kolejích, jako by se nechumelilo.

Daniel chvilku uvažoval jestli se má pustit za ní-nádraží bylo zcela opuštěné a nikde nebyl k vidění železničář, který by mu v tom nevybíravými slovy zabránil.

U semaforu si holka udělala zastávku, odložila kufr vedle sebe na koleje a chvilku nehybně stála.

Do dálky jí svítily zrzavé vlasy, vlastně nic jiného z ní Daniel ještě neviděl.

Vytáhl foťák a udělal pár snímků. Když to upraví ve Photoshopu, můžou z toho být zajímavé obrázky.

Ze zatáčky se vyřítil vlak. Daniel reflexně zavřel oči. Když je zase otevřel nespatřil kupodivu krev ani poházené lidské údy.

Po dívce, neřkuli kufru, nebylo ani památky.




Doma si přetáhl snímky do počítače a chvíli je zamyšleně pozoroval. Až teď si všiml , že dívka má něčím obvázaný pravý kotník. Na to, že má něco s nohou, kráčela docela zčerstva, uvažoval. Skoro jako by spěchala na vlak... Zkusmo převedl snímek do sépiových odstínů. To ho zcela neuspokojilo,

po chvíli experimentování se mu podařilo dát fotce jakýsi historický nádech. Vyzkouší ještě další věci.

Se zalíbením pozoroval obrázek, který teď připomínal nejspíš ze všeho nějaký starý dřevoryt.


Klapnutí vchodových dveří mu způsobilo jako vždy křeč čelistních svalů.


pokračování příště

.










Poznámky k tomuto příspěvku
Mima (Občasný) - 18.3.2014 > ...vtipné...,zaujalo, i kdyby pokračování žádné nebylo....
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter