Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Středa 24.4.
Jiří
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Sochy
Autor: Daisy () - publikováno 2.9.2000 (16:24:55)
Sochy mlčící kamennou tváří
tajemným pohledem splétají sítě
však za úplňku jejich oči září
ač bráníš se
přec zlehka polapí tě

sochy nám vládnou kamennou silou
království bez pohybu staletí
na dotyk chladné jsou, uvnitř žár
pro radost havranům
jež brzy odletí

pokloň se sochám, ubohý poeto
s pokorou poklekni nesmírnou
tam na nábřeží mlč a sklop svůj zrak
jen tiše mlč, než prolomíš
tu kletbu tajemnou


Poznámky k tomuto příspěvku
Čtenář - 19.9.2000 > Je to moc zajimavé, líbí se mi jak jsi vystihla ten rozpor mezi chladným kamenem zvenčí a vnitřním "životem".
Jen moc nerozumím v poslední sloce druhému řádku "..s pokorou poklekni nesmírnou.." zní to nějak spřeháźeně.
<reagovat 
Majka (Občasný) - 19.9.2000 > take trochu té velké pokoře nerozumím,ale jinak se mi báseň moc líbí.Připomněla mi kouzlo noční procházky po Karlově mostě.
Body: 5
<reagovat 
Cid (Občasný) - 19.9.2000 > Ani já všemu nerozumím, ale to byl možná autorův záměrev. Konec konců je to o tajemství soch a jejich světě.
Body: 3
<reagovat 
Martin (Stálý,Redaktor) - 19.9.2000 > Ty první dvě sloky jsou výborné, abych se Ti pravdu přiznal, také mne ta básnička odvlékla ke Karlovu mostu :) ve třetí sloce nevím proč, ale trochu jsem pokaždé zaškobrtl na tomto dvojverší "tam na nábřeží mlč a sklop svůj zrak - jen tiše mlč, než prolomíš ", snad na těch u sebe poskládaných jednoslabičných slůvkách ... tématicky a myšlenkově je ale z mého pohledu básnička propracovaná a moc se mi líbila.
<reagovat 
Petr (Občasný,Redaktor) - 19.9.2000 > moc hezke ;o)
Body: 3
<reagovat 
Cobain (Občasný) - 20.9.2000 > Jo, koukam ze uz to vsichni rozebrali predemnou...jen by me zajimalo, jestli jsi prolomila tu kletbu tajemnou :-) Moc pekna basnicka...
Body: 5
<reagovat 
Čtenář - 25.9.2000 > Nevím,na rozdíl od ostatních jsem nepochopil souvislost mezi sochou a havrany,jina se v souvislostech vyjadřuješ.Byl to záměr??...
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + pět ? 

  
  Napsat autorovi ()   Nepublikovat mimo Totem.cz  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter