Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 20.4.
Marcela
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Podzimní romance
Autor: Calypso (Občasný) - publikováno 6.3.2003 (13:07:13)

 

 

Rosa stékala po kapkách po listech břízy a ve velkých křišťálových kuličkách dopadala na jeho tvář.Plakala.Ležel v nepřirozené poloze připomínající samorost, jedna jeho ruka byla zkroucena pod ním, druhá jako by objímala s láskou bílý kmen stromu.V šedomodrých očích se zrcadlilo překpavení,údiv snad strach.

Seskočil jsem z koně a zatlačil mu oči, nevím proč, a jak zemřel, snad jako desítky ostatních, kteří mizeli od svých rodin.Trvalo to už od minulého díkuvzdání, každý týden  někdo odešel a už se nevrátil.Zatlačil jsem mu oči, ten údiv a překvapení, pak jen s velkou námahou odstranil ruku svírající kmen břízy a tělo pohřbil.

           Dnes to bylo jiné.Když jsem hodil na jeho hrob poslední  lopatu hlíny, zahrnul mě pocit štěstí.Je jen moje,moje láska,můj život.Jen si hnijte,červi jsou také bílí.

Je krásná, jak hvězda moje hvězda ,miluji ji.Vím, musím počkat a já počkám.Hladím její bělostnou kůru a cítím jak pod ní tepe život.

Měsíc se odrážel v jejích havranních vlasech  a z očí zářila večernice.Paprsky měsíce zalévaly vztyčené hroty prsou a zvaly.

Cítím jak se mi jed pomalu rozlévá po těle,také cítím její hebké prsty ,jak objímají má záda  a pomalu do nich vpichují jehličky plné jedu.Nebolí to.Musí to tak být.I ona potřebuje žít.

 

                                                          * * *

Teplý větřík čechrá  zažloutlou podzimní trávu ,datel vyťukává poslední podzimní symfonii.Mladý dřevorubec nakládá na svůj povoz poslední kusy břízy.Hledal ji dlouho,je vzacná v tomto kraji.Vyřezá z ní kolébku pro svou malou.Bříza je totiž krásná.

 



Poznámky k tomuto příspěvku
fungus2 (Občasný) - 6.3.2003 > Hm. je to hezké. nemám co dodat.
Body: 5
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 6.3.2003 > já jsem asi blbá, já to nechápu... :-(((
<reagovat 
 Calypso (Občasný) - 6.3.2003 > Kelly> to urcite ne(:>),ale asi oba cteme jine zanry,ta briza,dalo by se rict je netvor,je to tezke vysvetlit,cetle jsi treba Temna noc v risi hracek od Bob Shaw nebo Andrzej Sapkowski Zaklinac?
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 6.3.2003 > no když mi to vysvětlíš, už to tak těžké není... ale bylo to pro mě těžké poznat z tvé povídky :-)
<reagovat 
 Calypso (Občasný) - 6.3.2003 > Kelly> Tak to se omlouvam.Zkusim se priste polepsit.Dik.
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 6.3.2003 > Jen maličko víc to možná propracovat... ale možná jsem dnes opravdu jen natvrdlá... jinak narozdíl od Přesličky se mi bříza jako netvor líbí, je to zvláštní nápad :-)))
<reagovat 
Přeslička (Občasný) - 6.3.2003 > ja nevim, ja to pochopila, jenze prave proto se tomu vzpinam, briza netvor? Ne dekuji... ale formalne je to dobry...
<reagovat 
 Calypso (Občasný) - 6.3.2003 > Přeslička> A proc ne?Kazdy(i ja) ma v podvedomi brizu jako cisty strom?Jak si ty predstavis v mysli brizu? A bila preci symbolizuje mir,pokoj.Proc by nemohla byt ale briza stromovy netvor?A mozna jsem chtel rict,ze ne co je na pohled hezke musi byt take dobre.Ale asi mam moc velkou fantazii.
<reagovat 
 Přeslička (Občasný) - 6.3.2003 > Calypso> ja nevim, lidi jsou zly... stromy ne... asi mam moc malou fantazii:))
<reagovat 
ouvej (Občasný) - 6.3.2003 > V tom případě jsem natvrdlá i já. Nějak mě to divně rozechvívá, ale nevím, kdo se obětoval, kdo zemřel, čí je ta kolíbka, kdo je matka, kdo je otec.
<reagovat 
 Calypso (Občasný) - 6.3.2003 > ouvej> A to rozechveni prave jde.Kolibku jsem asocioval k tomu drevu z te brizy.Sama o sobe byla briza spatna,zabijela proto aby ona mohla zit dal.A na konec stejne skoncila pod sekerou obycejneho drevorubce.I ze spatne veci se da tedy udelat vec,ktera poslouzi k dobru,a tou dite urcite je.Ale asi mas pravdu asi jsem tam pouzil moc skrytych veci.Chtelo by to priste zjednodusit.
<reagovat 
 ouvej (Občasný) - 6.3.2003 > Calypso> Takhle vysvětlené, je to opravdu výborné. Já bych tu poslední pasáž víc nějak oddělila. Sdělením času, například. Graficky. Aby bylo jasné, že bříza vampýr, nestvůra, která tolik lidí zabila, konečně bude i sloužit. Já si myslím, že bez toho vysvětlení se to opravdu nedá pochopit.
Body: 5
<reagovat 
Rawen (Občasný) - 6.3.2003 > Sapkowského mám rád, pochopil jsem to hned, je to takové trošku (ovanule) středověké a jestli to mělo být fantasy, tak to není fantasy, ale to je celkem fuk. Je to hezké. Nic míň, nic víc... (bacha na přepleky)
Body: 5
<reagovat 
Troplis (Občasný) - 8.3.2003 > Mně se to zamlouvá; jen buď té dobroty a po tečce i čárce dávej mezeru, máš v tom dost binec, působí to zbytečně nedbale.
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter