Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Film
 > Film
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Chyť mě, jestli to dokážeš
Autor: Kajman (Občasný) - publikováno 9.3.2003 (13:26:48), v časopise 22.3.2003

Chyť mě, jestli to dokážeš (Catch Me If You Can)

 

Shodou náhod se do kin poslední dva filmy, v nichž  se v hlavní roli objevuje Leo di Caprio, dostaly téměř ve stejný čas, ač Gangs Of New York (M.Scorsese) bylo natočeno o dva roky dříve, než Chyť mě… Ale o Gangs of New York příště.

Frank Abagnale Jr. byl mladík, který vodil za nos několik let kriminalisty a dělal si doslova, co chtěl. Přičteme-li fakt, že to všechno stihl mezi svým šestnáctým a devatenáctým rokem a po dopadení začal pro FBI pracovat, maje šekové podvody v malíčku, je toho dost, aby jeho vyjímečný talent byl zachycen na filmové plátno.

Pominu komentáře, zda skutečný Frank byl takový sympaťák a geniální, téměř neomylný všeuměl. Neznám se s ním a tudíž nezbývá, než důvěřovat populárnímu textu v úvodu filmu o skutečné události. Tedy  rámcově. Postava Carla Hanrattyho (Tom Hanks) je ve filmu čistou fabulací, ale o to tady nejde, že. Zastavím se pouze nad samotným filmem. Dle mého soudu filmem velmi dobrým a příjemným. Důstojným jména, které Steven Spielberg rozhodně má, ač jeho poslední počiny A.I. a konečně i Minority Report, ve zlatém fondu asi neskončí.

Leonardo di Caprio, valnou většinou (mužské) veřejnosti s úšklebkem přehlížený herec, „ten z Titaniku“, dokazuje, že vyjma milého obliče a pověsti záletníka umí i zatraceně dobře hrát. Ostatně to dokázal v hned Co žere Gilberta Grape (1993), dle mého i ve skvělém Luhrmannově zpracování Romeo a Julie, o Úplném zatmnění A. Hollandové nemluvě. Ovšem cen a nominací se dostává (právem) především Christopheru Walkenovi za roli Frankova otce, ztrápeného muže, snažícího se mít hlavu vzhůru i na dně. Tom Hanks nemůže v roli agenta FBI působit jinak, než obvykle – dobrácký taťulda, co jen dělá svoji práci a kterému prostě nemůžete mít za zlé, že se snaží utnout kariéru tak skvělého zločince.

Ať už vystupuje Frank jako pilot PAN-AM, právník či doktor, zvládá to se šarmem, čehož nemálo využívá u žen – zaměstnankyň za přepážkou, v recepcích a podobně.

Nutno neopomenout, že ke kariéře vyjímečného padělatele šeků se dostal náhodou až omylem, ale když už se to tak semlelo, rozhodl se dát úřadům, bankám a všem těm, kteří tak potopily jeho otce a nepřímo způsobily rozpad manželství, pěkně na frak! (To by nebyl americký film, bez nějakého toho rodinného, dojemného traumatu – vždyť on ten náš mladý génius je uvnitř jen křehké, raněné děcko…)

A když je potřeba šeky ještě zvěrohodnit, nechá se zaměstnat v továrně ve Francii, kde se tisknou a používá tak šeky „pravé“ (což ovšem dovede vyšetřovatele až k tiskařskému stroji, za nímž stojí). Zatímco otcovi se hroutí poslední zbytky slušného žití, Frank si užívá společnosti krásných slečen a kufrů napěchovaných dolary.

Ale všechny voda jednou steče do údolí, jak se říká v jednom českém večerníčku, a i na génia dojde…

Chyť mě… je vtipná i napínavá podívaná, u níž jsem se rozhodně nenudil!

 

140 minut, USA 2002, režie: Steven Spielberg, hudba: John Williams, hrají: L. di Caprio, Tom Hanks, Christopher Walken, Martin Sheen, Nathalie Baye ad.

         

 



Poznámky k tomuto příspěvku
P.i.k.o (Občasný) - 12.3.2003 > Sice jsem to nedocetl az dokonce tim nechci naznacit, ze by si me nudil, ale necham se radeji prekvapit a rozhodne na to vyrazim. Pak prijdu a zkritizuji Tvoji recenzi.:o)
<reagovat 
Tina (Občasný) - 14.3.2003 > Moc pěkná recenze Roberte. Film jsem viděla a nemohu jen souhlasit. Jenom chci dodat, že je to sice Hollywood ale výborně proveden
Body: 5
<reagovat 
Kajman (Občasný) - 14.3.2003 > Díky, Tino, poprvadě řečeno, ta recenze je hodně odfláklá ... Ale film je fajn!
<reagovat 
Oplatka (Občasný) - 19.3.2003 > Kajmane, promiň, ale Ty v té recenzi neděláš o moc víc, než že popisuješ děj. Přitom v minulosti jsi napsal pěkný věci! Jinak film je místy zábavný, místy nudný, a některé dějové zkratky mi byly proti srsti. Zdravím
Body: 3
<reagovat 
Kajman (Občasný) - 19.3.2003 > No, bylo to hodně ve spěchu. Ale nemyslím, že by byla chyba "jen" popisovat děj. Je tam načrtnutý děj a moje dojmy (tzn.- líbilo), ale byla to rychlovka, to máš pravdu, teď jsem to zrovna dokoukal podruhé. Leckteré scénky jsou hodně podbízivé a přitažené, ale kouká se na to velmi příjemně. Bavil jsem se.
<reagovat 
čtenář Rx. - 22.3.2003 > tak to jsem na to zvedava... Mam to pujceny na videu (ne, nespletla jsem se -> znamy znamej je producentem, takze uz to ma na kazete) a v anglictine, takze jsem rada, ze vim o cem (nebo spis o kom) to je. MEJ SE, skoro tatko a pozdravuj zenu
<reagovat 
Rawen (Občasný) - 22.3.2003 > Taky souhlasím s tím, že Romeo a Julie od Luhrmanna se povedl, hodně lidí ten film haní, i když ho třeba vůbec neviděli... Caprio je skvělej, akorát ho zparchantěl Titanic, před tím hrál úžasně...
<reagovat 
Petr (Občasný,Redaktor) - 22.3.2003 > fakt dobrej film ... ač nemám rád Capria, byl dobrej ...
přesně jak říkáš ... Hanks bohužel neměl moc příležitostí vyniknout, ale byl to milej taťka :o)
<reagovat 
Oplatka (Občasný) - 27.3.2003 > Viděla jsem di Capria v několika starších filmech - Marvinův pokoj, Romeo a Julie, Úplné zatmění - a nezdá se mi, že by hrál úžasně. I když příšerně taky ne, prostě průměr.
<reagovat 
Kajman (Občasný) - 27.3.2003 > Já vím, to už jsme přeci probírali, v tom se asi neshodneme. Dle mého hraje minimálně velmi dobře. O průměrnosti nemíním diskutovat. Je to pouze můj názor. Není o nic platnější než tvoje domněnka o průměrnosti. Zůstaňme si na svém , každému dle jeho šmaku. Teď jsem se podíval (nedodíval) na posledního Bonda a přišlo mi to pekelně slabé, taková slátanina, kdeže Sean Connery je...
<reagovat 
Archiw (Občasný) - 28.3.2003 > Film jsem neviděl, a nejspíš chtít ani nebudu. Myslim, že Spielberg teď upadá do jakých si průměru, kde je ten čas Barvy nachu či Schindlerova listu? Oba herci jsou výteční a mnohokrát to již předvedli. Di Caprio již ve zmiňovaném Co žere Gilberta Grapa (Kajmane, nevíš kdo je režisér?), nebo v Deníku rváče. O Hanksovi netřeba mluvit, ale věřím, že zde jim nebyl dán prostor pro to své umění.
<reagovat 
Kajman (Občasný) - 28.3.2003 > Gilberta Grapea natočil jistý Lasse Hallström (Pravidla moštárny, Čokoláda, Ostrovní zprávy...), jinak se s tebou dá souhlasit, ač se mi na to koukalo velmi příjemně, co píšeš, je pravda .
<reagovat 
libinelibi (Občasný) - 29.3.2003 > Recenze fakt narychlo, ale žádný blábol, to zas ne. Jinak na di Capria mám stejný názor, hraje fakt skvěle a v Úplném zatmění byl prostě grandiózní!
<reagovat 
Andulka (Občasný) - 28.2.2004 > Docela fajn film. Uz je to davno co jsem to videla, bylo to natoceno podle pravdiveho pribehu, pribeh vybral Hanks, ktery s manzelkou na tom delal a dal si tam malou rolicku. Takovy prumerny, fajn film. S tim tematem se nedalo udelat nic lepsiho...:-)
Proc tu nejsou zadna hodnoceni na posledni filmy??? Posledni Samuraj, Cold Mountain, The Passion, In America....:-))))
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter