Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 25.4.
Marek
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Konec
Autor: NatálieM (Občasný) - publikováno 31.10.2014 (15:35:54)
"Johne?!", křičím na svého bratra.
"Ano.", ozývá se z jeho pokoje.
"Chci s tebou mluvit."
"Jistě."
"Víš já... já.. mám rakovinu.", celá se třesu je to tak neuvěřitelné jako blesk z čistého nebe.
"Ví to naši?"
"Ne."
"Takže jsem první?"
"Ano"
"Co budeme dělat?"
"Nevím.", do očí se mi vlévají slzy. "Umírám, umírám já umřu. Budu mrtvá."
"Klid.", říká a objímá mě.
"Slib mi... ,že to bude dobrý."
"Věř a bude."
"Věřím."
"Sbohem."

Víte co je paradox? Většina knih takhle končí, ale že by něco začínalo smrtí řekne jen málo kdo. Přesto někteří tvrdí, že u každého konce je i začátek. Bohužel to není pravda vše jednou skončí mi tu nebudeme, tahle planeta, každý z nás, vesmír to všechno skončí. Nezbude nic a my všichni si to musíme uvědomit i když nechceme. Radši žijeme povrchní životy, které jsou ve srovnání s celou existencí nic. Ale co je ten konec, ten pravý smysl života. To nikdo neví, alespoň já ne takže nezbývá než věřit.




Poznámky k tomuto příspěvku
farišta (Občasný) - 1.11.2014 > hezky jsi to zakončila. nezbývá než věřit. i dýchání je způsob víry v kyslík. musím tě zklamat, jsou knihy, které začínají smrtí a není jich málo. BTW: vím, co je paradox, a ty?
<reagovat 
 NatálieM (Občasný) - 1.11.2014 > farišta> Ano, vím že spousty knih začíná smrtí, ale já tu smrt myslela obrazně jako definitivní konec něco mimo nás co už nemůžeme ovlivnit. Jestli ty dokážeš sám sebe ovládat po své smrti, nebo víš, že to dokážeš tak až zemřeš přijď a řekni mi to.
<reagovat 
 farišta (Občasný) - 1.11.2014 > NatálieM> chtělas reakci na svůj text, nebo se pohádat? nerozumím dobře, co mi píšeš, bez čárek mi ten smysl jaksi uniká. ale má rekce byla v zásadě pozitivní, rád čtu věci od lidí, kteří přemýšlí, kteří chtějí přemýšlet. a nemyslím si, že smrt je něco mimo nás, je to součást života, se kterou se neumíme vyrovnat. jak jsem napsal prve, nezbývá, než věřit. jestli ti to nejde (jestli ti to není dáno), pak zbývá asi jenom strach. myslím strach z nedokončeného díla, strach z neprožitých okamžiků (zásadních okamžiků). nesituoval jsem se do role pána nad smrtí, nehodlám s tím začínat ani teď. jen jsem přišel po letech na totem a četl příspěvky. a chtěl komunikovat. otevřeně komunikovat. mohl jsem stejně dobře napsat, že je to blábol náctiletého grafomana. ale jednak si to nemyslím, jednak jsem nebyl jiný, když jsem byl mladší. ale postrádám tu živější diskusi pod příspěvky, to nebývalo. reakce mě tehdy dost formovaly. díky, žes odepsala, ostatní ani to nezkusili. a psaní stále vnímám jako intelektuální záležitost, rozuměj otevřenou názorům, takové psaní, ke kterému nemám co říct, je pro mne mrtvé (ať odpočívá na Slavíně). měj se hezky a piš. svět ještě není popsaný.
<reagovat 
NatálieM (Občasný) - 2.11.2014 > Nechtěla jsem se dohadovat, jen objasnit, co jsem tím myslela. Mám pocit, že většina lidí tomu co píšu nebo říkám zcela nerozumí. A co je to smrt.. o tom se raději nebudeme dál bavit každý to vnímá jinak. Jen jsem chtěla lidem říci svůj názor na ni.
<reagovat 
P.V.Ctihodný (Občasný) - 4.11.2014 > Kdy jindy mluvit o smrti, když ne o Dušičkách.Ve dvaceti jsem se seznámil s partou křesťanů.Povídali jsme si o smyslu života, o Bohu a četli Bibli.Jednou při její četbě jsem velice intenzivně pocítil, jak mé srdce bylo naplněno nekonečnou láskou.Hned jsem věděl, že je to přesně to, po čem jsem celé dospívání toužil.Od té doby jsem toto "spočinutí v Boží náruči" zažil mnohokrát a díky tomu se smrti již tolik nebojím.Je vidět, že toužíš po odpovědi na otázku "Jaký je smysl života?", jako jsem tenkrát toužil i já, a jsem přesvědčen, že "kdo buší, bude mu jednou otevřeno".
Body: 4
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter