Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 28.4.
Vlastislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
úvážná povídko básen z kolekce O Světě
Autor: Dejsi Asined (Občasný) - publikováno 18.1.2015 (19:52:18)
Pojmenováváme věci, abysme je mohli znát, nejlepší je, když si je můžeš osahat. Ujišťuji vás, že jsou tu věci jiné, které už názvy mají, ale dotek je nemožný, a proto jsou tak pomíjivé. A já je cítím, mám se snad z toho zbláznit? A co když menšina má pravdu. Řešíme stále samé věci dokola a já mám pocit, že mě musejí zůstat v hlavě, když nejde mi je vyjadrit pomocí psaní, má slova můžou znít jak lhaní, ale mé přesvedčení už nezmizí. Vracím se do doby, kdy nebyl papír a všichni se scházeli, aby si mohli vyprávět. A všichni si navzájem věřili, myslím, že lži vycítili a tak to mám i já. Každý se totiž s jiným světem setkává a nejhorší je, když si tyto činy přivlastňuje. Dostávají se nám do hlavy myšlenky cizí, chytáme je aniž bychom chtěli a pak je těžké věřit vlastnímu názoru, když musíme zapadat do nejrůznějších norem, státem nařízených forem, chovat se daným tónem a nejlepší je nechat se vést vzorem. Vybojovali jsme si demokracii a přitom jsme se se systémem spokojili a bojime se cinu. Nechci mit vlastenecký kecy. Pomocí techniky jsme celý svět propojili a místo toho doslo k odcizení, lidi se odpojili. Lidstvo si možná technické vymoženosti tvoří z jiného důvodu než je nám zatím znám.
Pojďme se na všechny vědní obory podívat z jiného úhlu, pro mnoho lidí právě toho tupého, ale já si myslím, že je ten pravý. Mým úkolem je posílat se dál a nevyčerpat se tam, kde to stejně nemá smysl.
Největší problém je, že lidi si sami o sobě začali myslet, že jsou ti nejmocnější a staré pravdy se z mozku vytloukávají těžko. Nechceme se nechat ovládat, ale při tom jsme právě tehdy ovládani. Rozumově ovládani sami sebou. Lidi ovlivňujou lidi, člověk člověka a každý sám sebe. Všude je vidět krasné propojení, ale my opravdu děláme všechno proto, abychom byli co nejvíc vzdáleni pravdě. Čím díl tím víc mám pocit, že už bylo všechno řečeno, ale systém chápe jinak a tak i lidstvo chápe jinak.


Poznámky k tomuto příspěvku
Sallybill (Občasný) - 21.1.2015 > Reaguji jen proto, že máš zájem o hlubší kritiku a nikdo zatím nekritizoval. Z formy odhaduji mladost. Je dobře přemýšlet, ale ještě to musí vykrystalizovat. Asi bude lepší vyjadřovat se básní, nebo prózou, tato kombinace nepůsobí dobře. "Nevyčerpat se tam, kde to stejně nemá smysl", to je zralá úvaha. Inu, pokračuj a nezapomínej na pokoru.
<reagovat 
 miniBara (Občasný) - 24.3.2015 > Sallybill> ano.. nezapomínej na pokoru..
<reagovat 
miniBara (Občasný) - 24.3.2015 >
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter