Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 18.4.
Valérie
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Tourkish / Turqoise days
Autor: cit-i-zen (Občasný) - publikováno 12.5.2015 (10:29:23)

Slavnost

 

Čekám na jaro v hlasitých bouřkách. Každé první úterý v nultých měsících bezvládně ležím za měsíčního mžení. Schovávám si vlahý vzduch pro chvíli, kdy v příštím životě navštívím noční točnu, která mě obejme rukama. Má maskulinita je hebká a vyleštěná na omak. Co dělat, mám raději zadky. Viděl jsem opuštěné pírko utíkat po opuštěném vestibulu metra. Viděl jsem cizí klobouk klouzat po studené podlaze. Naučil jsem se rozumět zvukovým vlnám. Do mého okna vchází pondělí, nahé a roztřesené. Slavnost probíhá.



RAINY SEASON


Už jí to řekli, že neměla chodit. Teď si z jejího zadku dělám cukrovou zahradu. Urážím jí do plexiskla, ale když se nahrnu pod kůži, dýchám. Není čas, aby si dala nohu přes nohu, aby chřípím vsakovala černé, zuhelnatělé gramofonové desky. Brzy jí dochází neonová ampulka a já musím běžet do večerky. Začíná pršet a auta mi kříží cestu, vjíždějí do kaluží a já jsem tak opilý, že vidím jen mátožný, metronomický pohyb stěračů na oknech. A jedovatý hadí déšť, který proměňuje tuto noc v inspiraci. Klopýtám z večerky a světla se proměňují v chtivé rohlíky. Nesu víno a do očí mi crčí ohavný hmyz a proměňuje mne v kosterní soustavu kůže, textilu a olověné vody padající z nebe nad tramvajovými točnami. Zvoním u dveří, ale je to špatný dům. Baráky svítí. Napodruhé už nacházím ten správný, ale ona mě vyhazuje. Z tramvaje se stává lví cirkus. Chrlí žlutou lávu do noci, rozdává praporky a kelímky. It's the rainy season where I'm living, death comes leaping out of every doorway.



Tourkish Turqoise days

 

Seděl jsem celý den v baru Tyrkys. Zakouřené přítmí, kostkovaný ubrus, vajgly, popelník. Chlapci a dívky hráli haky sak na ulici a umně uhýbali před rozezlenými vozy. Po obědě popraskala filozofická fakulta i jejich hlavy. Ženy v letních šatech byly prodány. Mluvil jsem s ní, ale nebyl jsem si jistý jestli rozumím. Co říkala? Tourkish? Turquise? Chtěl jsem, aby si ještě víc vyhrnula sukni. Měla hnědé punčochy, které mne hrozně vzrušovaly. Nechtěla. Nepřijala fakt, že se oblékla příliš eroticky. Pohled na věc byl u ní zcela odlišný. Vytáhla z kabelky krabičku čaje, pak i hygienické kapesníky. Vyprávěla mi, že ji pronásledovali. Utíkala pasáží, ve které to páchlo po písku a po oleji, výkladní skříň světélkovala zeleným a namodralým přítmím. Tam ji dostihli. Pocítila euforii, když se jí do tváří zabodla ledová tříšť z vodního děla. Náhonem se hnala špinavá hnědá voda. Nové partyzánky rozdávaly v parku odznaky. Ve městě rostl obrovský kráter vyztužený ocelovými pláty. Seděl jsem celý den v baru Tyrkys.




 





Poznámky k tomuto příspěvku
kink (Občasný) - 12.5.2015 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
LeaLipszyc (Občasný) - 13.5.2015 > sexy :)
Doporučil 
<reagovat 
buri (Občasný) - 13.5.2015 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
buri (Občasný) - 13.5.2015 > proměňuje mne v kosterní soustavu kůže, textilu a olověné vody - to se mi dost líbí
<reagovat 
buri (Občasný) - 13.5.2015 >
<reagovat 
čtenář gin - 14.5.2015 > Do mého okna vchází pondělí, nahé a roztřesené.
<reagovat 
tichotam (Občasný) - 26.5.2015 >
Doporučil 
<reagovat 
mrtvýmouchám (Občasný) - 31.5.2015 >
Body: 4
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Nepublikovat mimo Totem.cz  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter