Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Proměny jara, jarní proměny
Autor: Lei (Občasný) - publikováno 20.5.2015 (08:26:40)

Proměny jara, jarní proměny

 

Zimě dodnes vyčítám jen

oslepení rybníků

čin barbarský

hodný kobek Oldřichových

třebaže černý led

umí dunět až sladkobolně

a bublinami šifrovat

zprávy z kdesi zamčených let;

jaru jsem odpustil

část jeho hrůz

a se sytnoucí duší zahradníka

nedočkavě prohlížím pupeny

s dětmi čichám

ke květům jív

a ženě nenápadně

sahám na zadek

 

Ten zapařený hon mízy

víc a výš a výš

zúzkostňuje už tak úzkostnou

matku prý měst

jež že je stále tak cizí

už ani pořádně nevěříš

i když to nikdy

nebude na incest

 

Jíl pod nehty

řetěz špinavý

z přenošeného sněhu

mokro za krkem

kotví mě ve vrásách skutečnosti

hluboko pod strojovým hemžením

hřbitova simulaker



Poznámky k tomuto příspěvku
kink (Občasný) - 20.5.2015 > tak tahle se ti opravdu povedla*
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Lei (Občasný) - 20.5.2015 > kink> Díky, příjmená zpětná vazba :o)
<reagovat 
cit-i-zen (Občasný) - 20.5.2015 > Nevím. Mám rozporuplný dojem. Na první čtení se mi to zdá pracné, upocené, mám-li být upřímný. Jako by to stálo spoustu námahy a práce. A ty časté inverze jsou quasi poetický trademark. Vytvářejí dojem poetična. Ale když čtu podruhé, tak se mi zdá, to, co jsem pokládal za pracnost, může být preciznost - výstavba strofiky a vůbec průběhu té básně. Tohle je třeba opravdu povedená pasáž: "umí dunět až sladkobolně / a bublinami šifrovat / zprávy z kdesi zamčených let". Ale zase "Ten zapařený hon mízy" to mi přijde jako od nějakého Skarlanta či Honse. A u naásledujícího verše "zúzkostňuje už tak úzkostnou / matku prý měst" se nemůžu rozhodnout. Je to dobré nebo to spíš budí úsměv? A zdá se mi taky, že báseň směřuje k něčemu jinému, než k tomu, co jsem četl v poslední strofě. Tam narážím na zobecňující abstrakce "vrás skutečnosti", které se to snaží uzavřít, nalepit na to jakýsi otevřenější, vágnější konec. Ta báseň by ale měla končit spíš konkrétnějším obrazem, protože celá, zdá se mi, nějak zprostředkovává "drama jarních energií" kolem mluvčího básně.
Body: 3
Doporučil 
<reagovat 
 Lei (Občasný) - 20.5.2015 > cit-i-zen> Díky za pořádný, poctivý komentář, i když jsem líný zaškrtávat to políčko.

Fakt je ten, že oproti minulým letům píšu takřka ledabyle, až se stydím, jak málo konstruuji, škrtám a piluji - což neznamená, že to tak nemůže působit.

Ty inverze - tak mi to prostě sedí do huby; většinou jde o rytmus, výjimečně o rým, pokud už tam nějaký jako koření je.

Jinak vrásy skutečnosti jsou taky součástí dramatu energií kolem lyrického subjektu :o) Je pravda, že mám tendenci ty konce vázat na nějaké obecněji platné zákonitosti. Možná deformace čínskou básní. Ale jen možná.
<reagovat 
Arnold.Rothstein (Občasný) - 21.5.2015 >
Doporučil 
<reagovat 
ariel (Občasný) - 21.5.2015 > ta druhá o panelácích mi připadá co se obrazů týče sevřenější, tahle je dost rozvolněná. ale líbí se mi, že je taky o místech. konec se mi zdá nějak moc záhadný. ale celkově je tam určitý žádoucí nadhled.
Body: 5
<reagovat 
benkroft (Občasný) - 26.5.2015 >
Doporučil 
<reagovat 
mrtvýmouchám (Občasný) - 31.5.2015 >
Body: 4
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter