Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 26.4.
Oto
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
The Kids / Baby
Autor: sartre2 (Stálý) - publikováno 28.5.2015 (22:01:23)


The Kids / Holčička.


 

Čas. Nedá se zastavit, koupit ... ale dá se asi kvalitně prožít a tak nějak měřit.

 

A ty prožitky - dny radostí i bolestí, vzestupy i pády - up and down ... asi v každé etapě života je to jinak.

Narození, mládě, dospělý ... možno tak, jak je to v Delfských maximách.

 

“ Tohle ti stačí vědět na začátku v tomhle kolotoči zvaném vesmír definovaném R.A.Heinleinem i  jeho Cizincem …, ale nad tím zatím ještě nemusíš moc grokovat ...“.

 

Léta nazpět v retrospektivě vzpomínek ... “To snad  není možné, že jsi tak vyrostla a teď sumarizuji“.

 

Tehdy dávno horké slunce, ale takové  - co neublíží, když na břehu ochlazují poryvy větru, písečná pláž a teplé moře někde v oblasti Costa Brava. Ještě v tichém soukromí stanu, počítajíc možnou denní útratu a nepočítajíc příjemné noci.

Pláž byla daleko, stan malý a kuchař drzý :-) ... ale 2 týdny Paradise. A domů jsme se vezli z velké části taxíkem a bylo nám to vcelku jedno.

 

Nostalgicky následně krásných 9 měsíců ... čas, když se věci začínají měnit, svět i myšlenky hrají světlem, úžasné pocity - všechno je jinak. Krátký čas „opět ten čas“... k uvědomění si změny. A dlouhý k čekání.

 

To nádherné období, kdy si člověk užívá, že v tomhle světe přibude další človíček.

 

"Vždy byl sen nejdřív o holčičce, vlastně tehdy jsem o jiné variantě asi ani nepřemýšlel ... věděl jsem, že to tak bude. Jo a měla jsi být Karolínka ... :-)".

 

Když nadešel čas, naplánoval jsem si cestu, abych byl v dosahu.

Cesty měly tehdy ještě nějaký řád, vedly odněkud někam.

Ještě jsem věřil, že mají nějaký směr a na konci cesty je třeba vysněný cíl. Je škoda, že to tak vždy není ... a někdy ta cesta končí křižovatkou.

A že na těch křižovatkách se člověk musí rozhodnout stejně sám.

Bohužel některé souvislosti a pravdy člověk pochopí až ve věku rozumu ... a vidí, jak si naší potomci stejně razí i přes varování vlastní cestu zkušeností ... ¨

Ano, moudří se řídí rozumem a instinktem, průměrní zkušeností, hloupí potřebami a zlí svými pudy ...

 

“Nebyli jsme kdysi asi jiní ... jen si to přiznat a nevytěsňovat vzpomínky“.

 

Vyměnil jsem tehdy auta, abych tam byl rychleji. Večerní přejezd přes ofiko uzavřený most byl trošku adrenalin, ale hlídač to dal. Pak vůni benzinu, když jsem se drhnul ve sprše, vystřídala nemocniční dezinfekce. Natáhli na mně sálové hadry s rouškou a čepicí, a se slovy : „Snad s Vámi nebudeme mít víc problémů než s rodičkou “ - mě vpustili dovnitř.

 

A potom zas to horko, ale takové to na čele a všude, teskné, lepkavé a vlezlé jako před bouří. Následně to již šlo najednou všechno rychle ...“chtěl jsem, aby to šlo rychle“.

 

“Táto, vezměte si ty nůžky“ ... - zvuk stříhaní pupeční šňůry a obraz odložené placenty si pamatuji dodnes.

Holčička byla drobná a tichá, dokud mi jí zabalenou v plíně nepodali do náruče. Koukla a veliký křik

 

“Je moje“... - usmíval jsem se.

"Jaké bude jméno ?"


A tehdy mě máma překvapila. Až tam na sále jsem se dozvěděl, že budeš mít moje jméno :-), akorát ženský ekvivalent.

Tvoje máma vždy uměla překvapit ...


A pak jako v pohádce jsem sledoval, jak rosteš. Bylas silná, dravá a šikovná ... a já byl na tebe pyšný …“ jako na něco v životě, co se opravdu povedlo ...“.

 

První kilometry jsme nachodili spolu po nocích v obýváku, když jsem tě v náručí chránil vůči zlým snům. Večer jsem tě uložil do postýlky a držel za ruku ... a ráno tě našel tulící se u sebe.

 

Na tyhle věci se asi nedá zapomenout, jsou čisté a bezprostřední - jako láska a pravdy malých dětí. Pak ty listy nepopsaného papíru popíšeme móresy, poučky ... jak by to dle nás mělo asi být.

Nikdo ale nedostal návod na život a zrovna tak na výchovu dětí, většinou (- pokud se ten vzor povede) - přenášíme vzory generací před námi. Generace před námi a jejich rozdíly ..., nedají se samozřejmě plně implementovat. Některé názory se dají respektovat, ovšem doba je jiná.

 

Další kilometry jsme už měli za sebou venku - kočárek a sedačka ... a pak jsme již jezdili autem.

 

V paměti moment situace, když jsi jako tříletá seděla na klíně a učili jsme se řídit ... Policajt, co nás spatřil a spadlá sanice, když jsi mu ukazovala prostředníček …“Vždy ses učila rychle ...“.

Pak zase tvoje držení volantu v rychlosti, když jsme jeli odněkud někam a já jenom korigoval plyn dle cesty ... oboustranná důvěra, pouto, které pojí.

 

Škola a respekt. Jak to v tomhle věku bývá, tak tví spolužáci projevovali přízeň po svém. Nemusel jsem extra zasahovat, ale občas jsem do školy musel přijít a pak to tam všechno lítalo.

Spolu jsme se učili, zvládali dovednosti. Bavily tě de facto stejné věci a měla jsi tak nějak stejné slabé místa.

 

Pak jsem musel odejít. Být na jedné z pracovních cest a vrátil jsem se k tobě později.

Tuhle cestu jsi mi nikdy neodpustila a já tě tehdy možno pochopil.

Bez ohledu na to, kde je pravda - ale ta tě nikdy tak nějak holčičkovsky navenek nezajímala.

Anebo jí víš, nechceš si jí připustit a chceš si jí již poohýbanou připustit po svém - proč jsem se vrátil z té cesty později.


Protože nebylo tak úplně kam.

Protože naše máma již dávno nám chtěla být cizí.

Ztratila se mi v jedné z těch nocí, když jsem byl pracovně pryč a již nikdy nenašla v pravý čas - tu odvahu k cestě zpět.

Našla jí aspoň v tobě.


Říkala, že mi odpustila mé rozhodnutí a mnohem později taky, že jsem byl největší láska jejího života.

Největší láska jejího života ...


A jak nikdy nikomu nepsala, tak mi tehdy napsala list.

Hezký, slovíčka úhledným písmem naskládané do krásných myšlenek.

A jak nikdy nikoho nechválila, tak ... 


Ale to již bylo na všechno pozdě, tak jak doručení toho listu.


Já tu cestu k ní a odpuštění bohužel nenašel, protože navíc tohle pouto bylo požehnáno bohem.

Zažili jsme to, co jsme zažili, abychom se dostali tam, kde jsme teď.

 

A kde je ta pravda ... ? Asi někde uprostřed. Já vždy vyžadoval jen to, co jsem sám mohl dát.

Maximum asi málokdo dokáže opětovat.

Tak když ne max., tak to zkoušíme dál - dokud to jde, hranice je u každého jiná.

 

Lidský faktor, divné století,

Lidi se většinou spokojí - s nějakými procenty.

 

Ale ty jsi vždy byla milované dítě zrozené z velké lásky.

 

Máma pak 6 let na mateřské, někdo to musel platit.

Moje útěky z reality přes další práce o víkendech, že to tak snad všechno není.

A její útěky taky někam. Taky mimo realitu.

 

Mně ta cesta tehdy posunula dál, byla nevyhnutná. Sám tam daleko jsem na ostrovech plnil náš sen.

Někdy strhávání azbestu ... bouraní  ..., mizerná práce s mizerným počasím, kde se tvořily pravidla.

Pak nějaký postup, ale taky ne v poho. Graham říkal, abych zůstal ... nedal jsem si říct.

On nechápal, jak odtud někdo může odejít ... vše pro her Majesty.

A ta měla právem respekt.


Každý den byl vykoupení a radost, že se člověk dostal do domu.

Opravdu těžká práce, kde si člověk sáhl až na dno s nejtvrdšími lidmi, jaké jsem kdy potkal.

"Let me tell u about hard work ...".


Čekalas mě pak na letišti a šla rozbít výlohu, jak jsi radostí skákala - když jsi mě viděla přicházet ...

A naše poslední společné Vánoce.

Poslední večeře.


Nicméně tehdy vzor přestal být vzorem a nastoupil tvůj protest, tyhle věci každý mladý člověk zvládá po svém.

Naštěstí pak taky pocit zodpovědnosti, ale pro mě i tvůj podivný výběr ... který občas v nějakých cyklech opakuješ.

 

“Tak toto je můj miláček ...“ - představila jsi ho a já se tehdy se zvednutým obočím díval na týpka s retkem v puse.

Nevěděl jsem, jestli ho vzít pravačkou hned, nebo ...

 

V jádru jsem nikdy nebyl konzerva a byl jsem rád, že děti nejsou zatížené totáčem jako kdysi, ale tohle ...

 

Když jsme s Vaškem kdysi dělali revoluci, tak se říkalo, že to všechno vyčistí až 2 další generace ...

Někdy mám ale lehký dojem, že už stávající mladší generace jsou občas "vyčištěné" až moc ...

Byť asi vždy je to lepší jak ostrovní špína některých velkoměst. Ten časový posun přebíraní určitých světových módních vln, to co je  "in" někdy není na škodu.

 

Na druhé straně jsem hrdý na všechny ty úspěchy dětí a dveře, které mají všude otevřené, když chtějí ... i na jejich možnosti.

 

"Respektu, který si děti vyžadují se možná i sami dočkají, když ho budou dávat ostatním ... ".

 

"Tolik bych tě chtěl holčičko ještě naučit ... knihy a filmy, kterými je třeba se "překousat", pravdy, které bys měla pochopit a převzít.

A tolik bych ti toho chtěl taky vysvětlit ... a ty občas nasloucháš. Nejvíc, když je již všechno špatně ... a to už je zas pozdě. Zdůverňuješ se mi, překvapuješ slovem - když to nečekám ...

No něco musí být taky i po mámě :-).

Snad to stihneme."


" A nerada čteš  a tak nevím, jak se dá opravdu posunout dál.  V čem ti rozumím, že některé ty sci-fi shity od pseudoautorů - zplozené v rychlokvašeném bahně komerce tě dál neposunou, ale akorát vrátí zpět - stejně jako rapové nápěvy a psp3 ... ale i přes tenhle level se prostě musíš dostat“.

 

“Na začátku cest bys měla poznat Kerouaca, Saroyana ... a  taky všechny ty krásné věci ... byť základní pravdy jsou neměnné. Tak jako J. Nicholson, nebo D. Gale - jsou jedineční ... “, stejně tak neexistuje pouze základní černá a bílá barva.

 

Černo-bílý svět je naivní telecí svět hodnocení mládí ... když zatím nejsou i jiné barvy.

 

“Později se dá najít to nádherné spektrum universa – a možno dospěješ k poznání kompromisů, bez kterých to opravdu nejde. Na kompromisech můžeš stavět věčnost a zkrátit si cestu poznání. Neboť - když si řekneš, že je to dobré - tak to opravdu dobré bude ... a když ne, tak zase naopak. Úsudek nesmí být zamlžený, nesmí se svět soudit, jak to kdysi dělalo 12 Rozhněvaných mužů ...“

 

A "Carpe diem".

 

" Značky ... - to, že je někdo v neznačkových hadrech, neznamená, že je horší člověk. Je doba konzumu, kdo je a kdo není - "in".

Pofiderní doba sortování lidí dle oblečení a věcí, takové to mělké a bezvýznamné hodnocení. Člověk je sám o sobě jedinečná značka, na které může pracovat, chválit se ní, anebo naopak - kterou může znehodnotit. Kvalita jak člověka i života je o progresu - někam se posunout dál. Může být Mercedes AMG s nejlepší výbavou nebo Velorex. Ano, je to i o úhlu pohledu, oboje svoje kouzlo má. S tím souvisí i chování k ostatním ... karmické zákonitosti příčiny a následku v koloběhu života. Neubližovat, aby nebylo ublíženo - to by měl být asi primární zákon všeho, nehnat se za matérií. Lidi, kteří povyšují formu nad obsah, matérii nad duchovno jsou ve skutečnosti velmi politováníhodní. Čím víc se za něčím ženou, tím míň mají. The same to help each other. A taky nesypat písek do soukolí, které už beztak nefunguje dost dobře ... ".


Vždy má člověk dobrý pocit, když se to povede. Rodiče na krev svojí krve ... na mládě, které vyrostlo z hnízda, možná dostatečně silné, aby jednou pokořilo tenhle malý svět. Jenom mu dát prostor.

 

“La vida feliz señorita " - a opět ten milý jazyk s myšlenkou na usměvavé děti slunce v ulicích Barcelony.

 

Tak by to mělo být ...

 

 

 

S pokorou vůči tomu,

 

Co život nám přináší

 

 

Jsme jak noční dravci,

 

Vždy hrdí a soběstační

 

 

Máme volnost noci

 

A sílu dne

 

 

Nespoutaní

 

Co nedají se uštknout

 

Hady


 

 


" Všechno nejlepší cariña k věku dospělosti  ! " 

 


//



Added ... :


... dorazím k tobě kolem půlnoci a ty mi jdeš vstříc a hodíš se mi kolem krku. Je to hezký pocit někde na okraji velkého města již beze Zdi, opět nějaká 3-ka zóna. Sedíme na balkoně dlouho - ty povídáš, já naslouchám a bolestně si uvědomuji, že jsi vyrostla a vidím v gestech občas tvojí mámu. Holčička zůstala pouze tam - někde uvnitř. Dole na dvorku mají party, rambajs a divnou muziku a já přemýšlím, jestli tam jít. V těchhle zónách auta s majákem moc nejezdí, a kdyby slyšeli tu muziku, tak by to stejně asi otočily. Dva veliké bloky kolem se raději taky ponoří do ponurého mlčivého šera. Naštěstí skončí dřív jak my.


Tady je to jinak - záclony se hýbají, lidi moc nevychází a je znát, kdo je odkud. Člověk zapíná instinkty, každé město má jinou tvář.  


... a taky mi říkáš, že jsi moje jediná holčička a nikoho jiného již nepotřebuji.  Nechceš, aby nám již někdo zlomil srdce. Ne, tobě ne, je tu daddy. A ten můj vláček se snad taky jednou pohne ze slepé koleje.

 

 

 

 

 

 

 

© 2015 Sartre2

 

 

 


  







Poznámky k tomuto příspěvku
čtenář Andrea - 6.6.2015 > Je to krasne:-)
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Stálý)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter