Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 20.4.
Marcela
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Město z kolekce Temný zítřek
Autor: Calypso (Občasný) - publikováno 18.3.2003 (15:08:11)
Pokračování>

 

Bylo pošmourné ráno. Kapičky mlhy zkrápěly jeho šedý omšelý plášť a stékaly na blátivou zem rozježděnou od povozů. V dálce před ním byly vidět věžičky domů. Bylo slyšet zvon. Dunivý zvuk se rozléhal po okolních skalách, jako by chtěl vykřičet do světa svá svědectví o smrti. Brom se zastavil, nechtělo se mu tam, město znamenalo potíže a on byl dlouho v divočině, ale i hraničář severu musel čas od času nakoupit nové vybavení.

                                                               ***

Stál před svou oblíbenou krčmou. Vypadala omšele, její vývěsní šťít skřípal do okolí, kapky deště tiše bubnovaly do střech domů, z horního patra se ozývala manželská hádka.

Brom překročil práh krčmy. Ovanul ho těžký vzduch prosycený lojem z loučí.V místnosti bylo jen pár hostů, jedna špinavá štětka se opírala o bar a snažila se o jakýsi úsměv. Neznatelně zavrtěl hlavou. Úsměv zmizel a vystřídala ho jakási grimasa beznaděje.

            Sedl si k rohovému stolu, který byl blízko krbu. Oprýskaná deska stolu určitě pamatovala mnoho zim a mnoho žejdlíků kvasnicového piva. Hostinský v ušmudlané zástěře se přihrnul jakmile dosedl

„Pán si přeje“,  pohrdavě si prohlížel Bromovo oblečení

„Árijské červené,vepřové a zeleninu“,  hodil hostinskému stříbrňák

Peníz zmizel tak rychle, jak se objevil.

Pomalu s chutí se najedl. Natáhl nohy k ohni,aby vychutnal  poslední okamžiky pohody.

„Ještě si něco bude pán přát? Máme pěkný pokoje, dnes se není radno po setmění pohybovat po městě“,  Brom zpozorněl

„Je to divný, poslední měsíc se ztrácejí lidi, dnes už nikoho večer  na ulicích nenajdeš.“

„Ne díky, jen nakoupím nejnutnější věci a odcházím“, odvětil Brom a pomalu dopíjel svou temně rudou číši.

                                                                         ***

            Nakoupil vše co potřeboval. S narůstajícím večerem, lidé pomalu mizeli z ulic. Rozprchávali se jako hejna černých vran, utíkali před bouří. Brom pospíchal také, aby opustil město před uzavřením. Míjel rychle poslední ušmudlaná stavení, když tu zazněla tlumená rána zapadajících křídel brány.  Brom zaklel a otočil se nazpět do města, aby si našel noclech na nadcházející noc.

            Z okna svého pokoje pozoroval temně měděnou oblohu. Z krbu  sálalo příjemné teplo, zvuk praskajícího dřeva  a rudé árijské víno způsobilo ospalou malátnost. Brom pomalu upadal do neklidného spánku.

           

 

                                                  KONEC  PRVÍ  ČÁSTI

 

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
Kelly (Občasný) - 18.3.2003 > Brom? Štětka? Filipe???? ;-))
ne, teď vážně - zdá se mi to lepší, než ty předešlé věci - uvidíme, co z toho bude dál :-)

<reagovat 
 Calypso (Občasný) - 18.3.2003 > Kelly> Tobě se Bromík nelíbi hihihi_?Štětka,neboj není to záchodová,i když rozdíl není velký.
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 18.3.2003 > Ne, právěže mě napadly takové ty Filipovy erotické interpretace ;-))))))
<reagovat 
Lian (Občasný) - 19.3.2003 > Dobrej začátek, jen tak dál.......
Body: 3
<reagovat 
Felipe (Občasný) - 18.3.2003 > Ta dvojka neznamena chvalitebne, nybrz "nikoliv pod vsi kritiku".
Odstranit archaismy - temne ruda cise, je napriklad trosku mnoho.
Body: 3
<reagovat 
 Calypso (Občasný) - 19.3.2003 > Filip Sklenar> Já ti tedy nevím.Možná jsem hlupák, ale o tomhle opravdu nevím co si mám myslet.Co je prosím tě "nikoliv pod vší kritiku".Je to nějaká narážka na fórum?Proč myslíš odstranit archaismy?Vždyť"temně rudá číše"je nádherný slovní obrat(tedy pro mě),vždyť vlastně říká jak je víno hutné,není to přeci žádný patok.Možná se mýlím.

<reagovat 
fungus2 (Občasný) - 18.3.2003 > Vypadáto nadějně. jsem zvědav na pokračování.
<reagovat 
 Calypso (Občasný) - 19.3.2003 > fungus2> To já jsem zvědav také....
<reagovat 
Felipe (Občasný) - 19.3.2003 > Calypso - Nikoliv pod vsi kritiku znamena, ze mi to nepripada uplne hrozne... Takze opatrna pochvala s ocekavanim, co z toho vyleze, ci-li nic.
Jasne - temne ruda cis je krasny obrat, podobne jako "truchlenci, jenz rozsmutnivse sebe" apod. Je to otazka nazoru, ale ja jsem zastance stridmosti, temer asketismu v pouzivani podobnych obratu. V zasade by kazdy mel nepretrzite usilovat o novost popisu - myslim, ze to je jedine misto, kde pro puvodnost nejaky prostor dosud zbyva.
To uz nemluvim o tom, ze v lokale, oznacenem jako krcma, kde pachne luj, budou sotva jake cise. Spis usmudlane plechove pohary. Cau.
<reagovat 
 Calypso (Občasný) - 19.3.2003 > Filip Sklenar> ty tam nekde v textu vidis-temne ruda cise,pisu tam zejdlik.To ty si zacal o cisi,takze tvuj dovetek je opravdu o nicem.Sam pises ze nejsi zastance podobnych vyrazu,tak to ale nepis do kritiky ,vzdyt tim vlastne prosazujes svuj pohled.A ten ,promin ,je mi jedno.Jde mi spise o kritiku vseobecnou.
<reagovat 
 Calypso (Občasný) - 19.3.2003 > Filip Sklenar> soryyy je to tam
<reagovat 
 Lian (Občasný) - 19.3.2003 > Calypso> Cituji: "pomalu dopíjel svou temně rudou číši"........Takže jakej žejdlík?? Ptám se já....Sorry, prostě mi to nedalo. Taky mi to tam nijak zvlášť nesedne.
<reagovat 
 Calypso (Občasný) - 19.3.2003 > Lian> jsem slepej jak patrona a k tomu jeste vystrelena,sooorryyy
<reagovat 
 Lian (Občasný) - 19.3.2003 > Calypso> 

Ne díky, jen nakoupím nejnutnější věci a odcházím“, odvětil Brom a pomalu dopíjel svou temně rudou číši.

Třetí odstavec od spoda.......:-) Už ani nevíš co píšeš?

                         

                                              


<reagovat 
 Calypso (Občasný) - 19.3.2003 > Lian> ja preci-to sorry bylo za to ze jsem si toho nevsim pred tim ,az tak blbej zas nejsem (:>) to ti dekuji
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
(1) 2
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter