Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí v kolekci Z MÉHO DĚTSTVÍ z kolekce ABSOLUTNO
Autor: VEČERNICE (Občasný) - publikováno 19.3.2003 (01:21:38)
další v kolekci>

Pamatuji si, když mi bylo pět: hluk rozbíjeného nádobí, sprosté nadávky a nohy stolu, pod kterým jsme se schovávala. Zvláštní, že mi to tenkrát nepřišlo zvláštní. Ale jak by mohlo… Vždyť  to byl můj denní chléb! Jediným mým přítelem byl můj plyšový králíček Anička. Byl to dárek od mé babičky Aničky, která byla jedinou chápající bytostí v mém okolí. Bohužel umřela na rakovinu, když mi byly čtyři. Měla v hlavě nádor velikosti tenisového míčku a chudinka strašně trpěla. Ztratila jsem tak svou důvěrnici a oporu v nepřátelském světě. Otec se vracel každý večer opilý z hospody, kde v alkoholu utápěl své zklamání z nenaplněných snů. Kdo by mohl vyčítat mamince, že této závislosti propadla také. Démon alkohol ji měl pevně ve své moci. Rum v láhvi od Jaru, vodka za naučným slovníkem, další v nádržce na vodu na toaletě… Dlouho se jí to dařilo tajit. Až jednou: ukryla láhev koňaku do peřinek v mé postýlce a já, už tehdy zvídavé dítě, jsem jí značnou část vypila. Nechybělo mnoho a znovu jsem se mohla setkat se svou babičkou Aničkou. Dnes už těžko soudit, zda by pro mě bylo lepší, kdyby sociální pracovnice prosadila svůj záměr. Dětské domovy nejsou příjemným místem, ale copak u nás doma to bylo lepší? To už dávno nebyl dům, kde by všichni byli šťastní.



Poznámky k tomuto příspěvku
ouvej (Občasný) - 19.3.2003 > No, vy dva, vy mě dostáváte. Ale: dospělý život si můžeš zařídit co nejlíp to půjde. Pro alkoholismus rodičů není omluvy. Jaké splněné nesplněné sny, ksakru. Jednou jseš rodič, tak mysli jako rodič. No nic, to jsem se jen tak zbytečně rozohnila.
<reagovat 
Quotidiana (Občasný) - 19.3.2003 >

.... no smutný to je, ale z "uměleckého" hlediska nic moc - vlastně pořád to samé, Démon alkohol, hodná babička...

 

No a to zelené písmo na modrém podkladě, to se čte opravdu mizerně. Když už to chceš mít barevné, tak použij nějaké kontrastní barvy


Body: 1
<reagovat 
Přeslička (Občasný) - 19.3.2003 > vlastne souhlas s Quotidianou, je to smutny... ale literatura to neni, jde o zpracovani... treba ten popis babicciny rakoviny... je to trapny,urcite to nezasahne,jak by melo...ta spisovna cestina je zde spis na skodu...denní chléb a podobné obraty znějí příliš knižně na surovou realitu...
<reagovat 
TenOfNine (Občasný) - 19.3.2003 > Já si myslím, že to je povídka od pánů Šimka a Krampola. Jako parodie ucházející.
Body: 1
<reagovat 
Felipe (Občasný) - 19.3.2003 > Jestli je to pravda, tak je mi to lito. Taky jsem se pod stolem v inkriminovanem veku nasedel...
<reagovat 
 Venuše (Občasný) - 19.3.2003 > Filip Sklenar> já myslím, že se tam často s odérem netechnického lihu občas ocitáš i v současné mládeneckosti, zralosti, senilitě?

Jinak ta próza už není ono, Večernice, básni dál k potěše davu svých poblouzněných příznivců!

 


<reagovat 
fungus2 (Občasný) - 19.3.2003 > Ne moc hezké zažitky z dětství popsané poněkud "svérazně"
Body: 3
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 19.3.2003 > mám nápad - budeme hádat, kam se Večernice strefuje tentokrát a z čeho si utahuje...
můj tip - básnička o babičkách Mariích a Annách ;o))))
<reagovat 
 Pierre Bosquet (Občasný) - 19.3.2003 > Kelly> YES...přesně to mě napadlo, když jsem to četl ;)...nic jinýho mě nenapadá
<reagovat 
DeadKennedys (Občasný) - 19.3.2003 >

Fantastický stejně jako básně. Váhám mezi 1 a 5 ... hmmm ... tak změna za ten tenisák.


Body: 5
<reagovat 
egil (Občasný,Redaktor) - 20.3.2003 > odhal identitu kinedrilu - už to přestává bejt vtipný;) tipoval bych to na... ale ne:)
<reagovat 
 Venuše (Občasný) - 20.3.2003 > egil> zmíněný lék ale působí proti dávení!
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 20.3.2003 > egil> Zdeňku, vylez!!!!
<reagovat 
čtenář sun - 30.3.2003 > Vim o cem mluvis. Jo zivot neni spravedlivy. Za pribeh bych dal za jedna. Zpracovani by mohlo byt malinko jine a barvy mozna take. Proto vaham jakou znamku. Radsi zadnou. Priste uz urcite bude za jedna :-)
<reagovat 
loomy (Občasný) - 3.4.2003 > smutny a prehnany, mas velkou potrebu se nam s timto zduverovat? co jako cekas?
Body: 1
<reagovat 
Troplis (Občasný) - 5.4.2003 > Takže porucha mozku z alkoholu v ranném dětství - vše je jasné
<reagovat 
stanislav (Občasný) - 15.11.2003 > Výborně! Zajímavé a dojemné!
Body: 5
<reagovat 
g morr (Občasný) - 24.3.2004 > ahoj, tady se o tobě píše... http://www.totem.cz/enda1.php?a=12146
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 (2) 3 4 5 6 7 8 9 10 11
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter