Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 28.4.
Vlastislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Náš (m)učitel
Autor: jaxitaxi (Občasný) - publikováno 19.3.2003 (12:53:28)

NÁS M(U)ČITEL


Tento příběh je zcela pravdivý a zároveň vzpomínkový na mého kantora z mladých let. Byly to zlatý časy tenkrát na střední škole. V těle kolovala horká krev a hlava plná nápadů jak využít čas místo učení. Navštěvoval jsem průmyslovou technickou školu a naše předměty se tudíž dělili na odborné a odporné, které se vzájemně prolínali a doplňovali. Často vzpomínám na jednoho učitele právě jednoho z těch odborných předmětů.

Ještě před tím než jsme se s ním setkali osobně, kolovali po škole řeči o něm jako ztělesnění satana a tyranovi mládeže, závislém na nikotinu. Pák přišla naše první hodina. Do třídy přišel bez rohů, vidlí i řetězů, takže s ďáblem ho spojoval jen jeho temný úsměv a ještě vydechující dým z úst. „Vypadáte nadějně, doufám, že mi splníte můj sen", začal svůj monolog, při kterém nás sledoval zabijáckým pohledem jak užovka žábu, která pod uhrančivýma očima není schopna jakéhokoliv pohybu ani myšlenky. „Mým snem je maturovat v jednom dni, to znamená maximálně osm lidí." Pohledem nás přepočítal popravčím stylem dodal; „čeká nás dost práce, tak začneme." Po těchto slovech nám začalo peklo na zemi. Než jsme se naučili rychlopsaní a rychlokreslení, chodili jsme domů s omodralou rukou, křečovými prsty a dost často s tiky až k rameni. „Pokud nestíháte, patříte do domova důchodců", vyžíval se na nás jak parazit a k dokonalému uspokojení stačilo pár sešitů roztrhnout, kvůli úpravě; „Všechno špatně, zpátky na stromy!" Po určitém časovém období jsme již rýsovali lépe než počítač, ale to stejně nestačilo. „Takovýhle patlanice si čárejte na toaleťák, vy hrabalové!. Vy jste vrazi, Mengele byl proti vám břídil!", komentoval naši snahu již vztekem zarudlý učitel. Dost často nám opakoval svůj citát; „Mám jen jednu nevýhodu a to že mám samé kladné vlastnosti", s dovětkem, „O tom by vám moje bývalá žena mohla povídat".

Také si vybavuji zkoušení. Psychicky silný jak silnice jsem mu stál tváří v tvář. Na vyzvání jsem se rozpovídal na danou otázku. „Drž hubu, nebo tě zabiju!", ocenil můj um náš nulovaný učitel. A tak jsem raději ztichl, jelikož jsem se bál zda to myslí vážně, ale občas jsem se pokusil zabodovat. Mamě. „Vyhodím tě z okna!. Zabít tě je málo!", naznačoval mi, že se neubírám správným směrem. Mé trápení před tabulí ukončil cynickou otázkou; „Co by sis za svůj souvislý projev dal za známku?" „Čtyřku?", otázal jsem se nadějně. Po této odpovědi se chytí za hlavu a zýral na mě jak kdybych mu vyvraždil celou rodinu i s křečkem. Neuspěl jsem. Můj odchod komentoval slovy; „Kde nic není, ani smrt nebere!... ale nebuď smutný, je to pořád lepší, než kdyby tě přejel parní válec." Také si přisuzoval Césarovu větu; „Že mě nenávidí? -nevadí. Hlavně, že se mě bojí."

Dny utíkali jak povodeň a onen často připomínaný den zúčtování se přibližoval. Maturita. Většina z nás dostávala zdravou lesní barvu jen při pomyšlení na našeho učitele. Zlé předtuchy se rázem vytratili, jelikož u maturity byl k nepoznání. Naše výkony komentoval slovy; „Jako když mě mažou husím sádlem", a přitom si hladil spokojeně své břicho. Byli jsme dokonale připraveni, tudíž nikomu se nestalo, že by neuspěl. S odstupem času přiznávám, že to byl jeden z nejlepších učitelů. Donutil naučit i zapamatoval. A tak pokud jste se pane profesore v tomto příběhu poznal, díky za ty léta, i když by se dali označit nálepkou sado & maso.

www.jaxitaxi.wz.cz


Poznámky k tomuto příspěvku
Kelly (Občasný) - 19.3.2003 > minulý příběh byl lepší, čili bych ti teď musela dát za 3 :-)
<reagovat 
Lian (Občasný) - 19.3.2003 >

Táákže:

Předměty se dělily, prolínaly a doplňovaly.....Řeči kolovaly.....Dým se nevydechuje, ústa vydechujou..... Nulovaný učitel je tam schválně?.... A dny utíkaly..... Předtuchy se vytratily. Léta by se daly označit......Ty íčka ty ýčka....Hrůza děs.

Občas chybí čárka v souvětí. Taky mi nepřijde pravděpodobný, že by nějakej učitel žákům vyhrožoval zabitím...Jestli je to podle pravdy, asi to trošku přehnal. My měli učitelku matiky, taky drsná, a naučila.....vždycky říkala, žák má vždydcky pravdu, a taky" všichni se rodíme jako debilové, některým z nás to bohužel zůstane"..... To vždy při zkoušení, jak jinak. Mám tu čtyřku dávat? Nechám si jí pro sebe........

Ale jinak to nebylo tak zlý :-))))
<reagovat 
fungus2 (Občasný) - 19.3.2003 >

Námět dobrý jen bohužel zaskřípalo provedení, což se stáva i mě. Ale, jak se říká věci se mohou jen zlepšovat!


<reagovat 
Igracek (Občasný) - 20.3.2003 >

sorry, ale takovadle nostalgie mi ssss.


<reagovat 
Sáša (Občasný) - 20.3.2003 > Škoda, že jste neměli podobného učitele na češtinu! Množství chyb mě ťuklo do brýlí, ale jak vidím, nejsem sám (a taky nikdo není dokonalý, že). Ten závěr se dal vytušit už od začátku, ale tady to asi jinak nejde, celkově se mi to líbilo, hlavně některé hlášky (...vyvraždil rodinu i s křečkem..., ...zdravou lesní barvu...). Tomu profesorovi fandím, roste mu adekvátní generace žáků a jinak to asi nepůjde.
Body: 3
<reagovat 
čtenář PK - 31.1.2014 > Více povídek zdarma ve formáto e-knihy ke stažení na http://www.pkweb.eu/prodej/povidka-e-kniha/
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter