Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 25.4.
Marek
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí ve sbírce Válka z kolekce úplně mimo
Autor: Naty (Občasný,Redaktor) - publikováno 20.3.2003 (02:13:08)
další ve sbírce>

Na dveře klepe válka,

ne na naše,

ale co je dnes daleko

a co je blízko?

Odvěká hra na zlo a dobro,

jen pohádka se někam ztratila.

Pravda si ruce umyla

a spravedlnost dál zůstává slepá

a teďko, babo raď!

Na které straně právo stojí?

Kdo spravedlivě řinčí zbrojí?

Kdo bude princ,

a kdo je kat?

Síť zpráv se mění v pevnou mříž

a za ní rozum v temné cele

se rozhoduje neuměle

a rozcestí je blíž a blíž.

Zlo za obzorem už je na mém prahu,

klín klínem, nebo oko za zub

snad byla pravda odvěká,

kdo v tomhle světě žehná právu

jiného zabít člověka?

Moc, mamon, ropa, síla trhu

a přeplněné zbrojnice,

a nebo boj za spravedlnost

a trest za hrůzné ambice?

Snad historie jednou rozhodne se,

co bylo správné a co ne.

Můj rozum ale těžce nese, že neví jak se rozhodne.



Poznámky k tomuto příspěvku
ouvej (Občasný) - 20.3.2003 > Báseň skutečně není excelentní, ale... já šla dneska po shlédnutí zpráv v televizi po ulici, a divila se tomu normálnu, auta, děti do školy, venčící psi, a my si píšeme o láskách, neláskách, když se celý svět otřásá. Takže za to, že cítíš a vnímáš.
Body: 5
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 20.3.2003 > jo, je to hustý
<reagovat 
jarin (Občasný) - 20.3.2003 >

rozhodování umí být dost nepříjemná záležitost. O Iráku rozhodli jiní. My jenom sedíme, vrčíme, ceníme zuby. Jsme vlastně bezmocní...

napsáno dobře, válka je prostě neheski jev...


<reagovat 
 Ripper (Občasný) - 20.3.2003 > jarin> Jsme bezmocní? Žádná menšina neprosadí nic bez tiché podpory pasivní většiny.
Co se týče té básně - Nevím, jak ještě teď může někdo očekávat, že v té válce jde o spravedlivost a svobodu iráckého lidu. Domnívám se, že budoucnost tuto válku odsoudí stejně tak jako všechny, kdo s ní souhlasí.
<reagovat 
Přeslička (Občasný) - 20.3.2003 > mela bych vyhrady k forme,ale obsah me proste dostal...
nejvic asi vezeni tvorene ze zprav... neschopnost rozhodnout, valka, co se nas "netyka"... fakt dobry to je...
Body: 5
<reagovat 
Mildouch (Občasný) - 20.3.2003 > K té historii: Na světě je jedna velmoc, co zbrojí, zbrojí a zbrojí a pak musí zhruba jednou za deset vyprázdnit přeplněné sklady.
Není to úplně přesné, ale rozmezí 10 - 15 tam snad je: Korea - Vietnam - Kuvajt - Somálsko - Irák a co nás čeká v roce 2013? Třeba tu za deset let budeme psát o Evropě...
No nic, to byla jenom menší myšlenková odbočka...
Body: 3
<reagovat 
 Přeslička (Občasný) - 20.3.2003 > Mildouch> v Evrope uz byli a myslim, ze jim tenkrat byli vdecni i naky cesi a nejen z Plzne... a treba i Francouzi, co se jim zas nechce palit si prsty, jako kdysi za nas a za Polsko...
<reagovat 
Rawen (Občasný) - 20.3.2003 > Ten konec to zachránil... Ale dám za 2, je to pořád takový chrstnutí do tváře...
Body: 3
<reagovat 
Miroslav Langer (Občasný) - 21.3.2003 >

Líbí se mi obsah i forma, možná bych někde zvolil jiné slovo, ale to tak bývá. Až na konci mě zarazilo dvakrát slovo "rozhodne", jako kdyby najednou došly autorce slova a nevěděla přesně, co říct či jak to vyslovit. Zde je ten pocit, myslím, na škodu.

 

Navíc celý verš "Snad historie jednou rozhodne se" zní divně, jak nepřirozeným slovosledem, tak dvojí slabikou "je" za sebou. Celý spád téhle básně se na tomhle verši zarazí - zrovna před koncem je to škoda. Tolik můj pocit nikoli básníka, ale spíš recitátora...


<reagovat 
 Naty (Občasný,Redaktor) - 21.3.2003 > Okino> S tím rozhodne máš pravdu doslova a do písmene. Přišla jsem na to hned, jak jsem to dopsala, ale už jsem v pozdní noci, vlastě pár hodin před vypuknutím celé akce, neměla sílu s tím něco dělat. Proto taky ta poznámka o nedokonalosti básně, a nejen proto.
Tady mi opravdu šlo především o aktuální vyjádření a formě jsem nevěnovala moc pozornosti.
<reagovat 
stefan (Občasný) - 21.3.2003 > asi bych opakoval ouvej a okinu.., ale uz i za tu aktualnost..1
Body: 5
<reagovat 
Felipe (Občasný) - 21.3.2003 > Se nam tady s protivalecnou poezii roztrh pytel, koukam. Ale tahle je z lepsich.
Body: 5
<reagovat 
Natalia (Občasný) - 21.3.2003 > Páni...ufff...to je tak pravdivý až mam z toho husí kůži
Body: 5
<reagovat 
DeadKennedys (Občasný) - 21.3.2003 > Fakt des ... kde zustala invence ??
<reagovat 
 Naty (Občasný,Redaktor) - 23.3.2003 > DeadKennedys> Tam, kde inspektorská zahrádka. To se za války občas stává.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný,Redaktor)  
 
 
1 2 3 4 5 6 (7) 8 9 10 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter