Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 20.4.
Marcela
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Nedočkavost
Autor: rabako (Občasný) - publikováno 22.3.2003 (10:18:17), v časopise 17.4.2003
 

Vysoké čelo zavírá zrezivělé dveře

nahnědlé plátky slepené žlučí

cukr rozpustil se jen v sebe

moc brzy proplul žhavý uhlík

nad očima smutných požárů

předzvěst nenávratna

spáč ze tmy vykopal

zaprášené světlo

prudkou touhou letí nad mraky

dnes bude usínat v jiné jámě

snad

sladší než hnědé karamelky

 



Poznámky k tomuto příspěvku
Rawen (Občasný) - 22.3.2003 > Je fajn, ale musel jsem si ji přečíst víckrát...:-)
Body: 5
<reagovat 
rabako (Občasný) - 22.3.2003 > Rawen> To se ti zdála tak složitá?
<reagovat 
Daen (Občasný) - 22.3.2003 > Mně se na ní líbí to, že každý čtenář si ji může vyložit po svém (základní myšlenka - nebo pocit - bude u každého patrně stejný) - ale další výklad se může lišit. A v tom je možná ta "složitost" - ale velmi příjemná. Myslím ten fakt, že čtenář se do ní musí vložit sám, a tak trochu odhadnout co že to je......

Body: 5
<reagovat 
Dommi (Občasný) - 22.3.2003 > Líbí...já si to nijak nevykládám...prostě se mi to líbí :-)
Body: 5
<reagovat 
Naty (Občasný,Redaktor) - 23.3.2003 > Jsem tu už po druhé a musím dát za pravdu Daen i Rawenovi. Ta krásná obraznost může mít opravdu celou řadu významů.
Body: 5
<reagovat 
egil (Občasný,Redaktor) - 23.3.2003 > "cukr rozpustil se jen v sebe";

"předzvěst nenávratna
spáč ze tmy vykopal
zaprášené světlo"

vážně skvělá....




Body: 5
<reagovat 
RadimP (Občasný) - 24.3.2003 >

viz. egil - "spáč ze tmy vykopal

               zaprášené světlo" - úžas!!:o))

Je to tak trošku osmi(a možná i více)směrka, chybí mi větší návaznost veršů, občas se ve vší té fragmentaci ztrácím, ale přesto... Je vidět, jak básnicky rosteš!;o)

Dvojku dávám jen proto, abych mohl později bez výčitek svědomí jedničkovat ;o))


Body: 3
<reagovat 
clovrdik (Občasný) - 24.3.2003 > moc povedená věc .. a vážně asi hodně záleží na momentální náladě čtenáře, jak na něj ta báseň bude působit ...; když k tomu všemu přičtu pěkný obraty a obrazy, dávám za jedna :-)
Body: 5
<reagovat 
Aquarius (Občasný) - 24.3.2003 >

RadimP je mému názoru asi nejblíže, báseň má zajímavé symboly (i když "..slepené žlučí" se mi nelíbí - slovo žluč je značně přepoužívané), ale také bych upozornil na přílišnou oddělenost veršů bez slohové návaznosti. Návaznost myšlenková i obrazová zde je. Čtvrtý verš - "proplul" samo o sobě navozuje pocit klidu a ten příliš nekoresponduje se "žhavým uhlíkem", jakožto synonymem "vášně" vyvolávané i paralelním (ke druhému) třetím trojverším, ale nechci slovíčkařit..

Nepřipadám si nestranný, takže známkovat nebudu.


<reagovat 
rabako (Občasný) - 24.3.2003 >

Radim, Aquarius> ale když jsou nahnědlé plátky slepené žlučí dveře, odpovídá to tomu, že dveře jakožto věc, která odděluje dva prostory, dva časy, dvě místa, dvě události (nebo nevím, co všechno se pod dveřma dá představit) jsou prostě hořké, je to oddělené, ale s hořkým pocitem...

žhavý uhlík nemusel nutně letět pomalu, vždyt to není podmínka slova plout - musí se proplout vždycky pomalu? Taky nechci slovíčkařit, jen jde o to, představit si pod kždým veršem nějakou událost, pak to dává smysl... nechci to tu rozebírat, protože by zas někdo mohl nadávat, že jsem mu ubrala fantazii, kdybych to tu do detailu vysvetlovala...

Každopadne, dekuju za poznamky!!! Potřebuju je!!!  Aspon se nad tím, jak to vidíte vy, zamyslím...

Dík!


<reagovat 
Kelly (Občasný) - 24.3.2003 > akorát "prudkou touhou letí nad mraky" nee, jinak joo :-)))


Body: 5
<reagovat 
yossarian (Občasný) - 24.3.2003 > *
Body: 5
<reagovat 
hermit (Občasný) - 8.4.2003 >

skvělý! šplháš se výš...:o)

jedna, bezpochyby, nadšení!


Body: 5
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 14.4.2003 > do časopisu :-)
<reagovat 
rabako (Občasný) - 14.4.2003 > jůůůůůů!!!!!!!!!!!!! budu slavnáááááá!!!!!!! :o))))
<reagovat 
P.i.k.o (Občasný) - 16.4.2003 > tak to je prvni basen od Tebe, ktere rozumim. Cim to asi bude?
Body: 5
<reagovat 
rabako (Občasný) - 16.4.2003 > p.i.k.o: vím já...?
<reagovat 
farářskej (Občasný) - 18.4.2003 > Asi mi to budeš muset přeložit... jsem jednoduchej člověk, nepochopil jsem nic...
<reagovat 
Zmýlená (Občasný) - 18.4.2003 > viz farářskej - po prvním čtení stejná reakce. po druhým se mi začala dost líbit, ale pořád jí nerozumím. maximálně si můžu začít konstruovat svoje výklady.
Body: 3
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter