Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 20.4.
Marcela
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Novodobí Mesiášové alias Mozkožrouti
Autor: sartre2 (Stálý) - publikováno 13.1.2016 (17:56:54)




                                                         Novodobí Mesiášové alias Mozkožroutí blues.

 

 

 

V čase mezi zatměním a hledáním světla jsem se vyskytl na nějakém semináři.

 

   Přednášející byl větší vzrůstem, měl charisma, které přitahuje a někdy taky vymývá ... takový rádoby „Rasputin“... :

 

   " Včera mě oslovil bůh ... Musíte se uvolnit ...,  zhluboka dýchat a ponořit se do svého vnitra …

   Otevřete třetí oko boha Šivu a uvidíte transcendentální světlo, které vás zbaví utrpení ...

   V myšlenkách se přeneste paprsky na místo, kde pocítíte teplo a zbavíte se svého materiálního „Já“...

   Pak postoupíte do 7. cyklu, kde věci nemají smysl a přetvoříte svou podstatu“... nedalo se to poslouchat, wtf.

   Jeho oči hořeli nadšením a zapálením, možná těm nesmyslům i věřil ...

   Chtěl léčit, ale sám byl bohužel nemocný ... Zasmál jsem se a přemýšlel, kolik oveček ještě najde platících za tuhle show ...

 

   Další novodobý „mozkožrout“ byl ještě legračnější ...

   Našel si mě na jedné z cest, když sám byl ve slepé uličce s potřebou něco mi vysvětlit ...

   Byl vyhořelý, zraněný, něco překonal a někam se řítil ... :

   " Nevěřil bys, jak tenhle business vynáší ... Můžeš si přečíst pár knih, pomixovat a vytvořit si ideologii. Je jedno, co hlásáš - něco vydáš, něco necháš vyrobit a dáš tomu „kosmickou energii“, která nabíjí ...

   Pak si najdeš svůj kámen, nejlépe u řeky, kam můžeš vodit holky. Postavíš na zahradě pyramidu, tam kosmicky nabíjíš dál a nevěřil bys, co všechno pak pro tebe udělají ... tento rok 3 !“

   Evidentně postoupil na vyšší level lží, do kterých se zaplétal ... Jako zadní vrátka měl i členství v nějaké menšinové politické straně, která měla dávno zaniknout. Dokonce se snažil i vyučovat matematiku, ale sám byl   chaosem nevědomostí zneužívající IT technologie zapletený ve vlastním světě ... Opět jsem se zasmál a šel svou cestou dál. 


   " Nevychovávejte své děti, dejte všemu volný průběh ... Podstata štěstí - je návrat k přírodě, vzhůru k nebesům ... Člověk je sám sebe volbou, žijete v iluzi deziluze..“... i takhle se ve finále může vyvinout interpretace nějakého hnutí nebo sekty bez ohledu na název.

  

    V životě potkáte mnoho lidí, kteří cítí potřebu předávat různé „mystické osvícení“. Je úplně jedno, koho to osloví, nicméně zaměření bývá většinou na určitou skupinu lidí, nebo jednotlivce s určitým vzděláním.

   Vhodný objekt osvícení se většinou hledá, nemá svůj názor, ještě „nevyrostl“... v některých případech je možná psychická labilita.

 

   Ve finále jsme to všichni alespoň jednou v životě zažili. Rozchody, očekávání, předsudky a hledání ... bolesti a radosti mezi korelací „ ... Up and Down“ v houpačce jménem Život.

   Jsou lidi, kteří hodně ublíží, ale i potěší ... A co hodně ublíží - jsou bohužel někdy ti nejbližší.

   A paradoxně ti, co hodně potěší - jsou někdy ti cizí.

 

  Jejich počet se mění, proměnné jsou taky v závislosti na čase. Je možné, že některých je víc a je na každém, jak se s tím „popere“ a které si dál do života nechá ...

  Někdy jsme náchylní uvěřit něčemu novému, otevření novým pravdám, to by ještě bylo OK.

  Ale člověk by se neměl nechat „manipulovat šmejdy“ - kteří v nějakém levném provedení prodávají svoje imaginace.


  A že jsou taky různí jiní manipulátoři, kteří ten život rozsekají na kousky, není asi ani nutno psát ... vždyť "Chtějí jenom dobře" ... :-).

 

  Prostě vybrat si - co je dobré, obecně každý může v něco věřit ... je to každého „personal thing“.

  Svého času jsem zažil zajímavou debatu na ostrově s lidmi různých vyznání ... a není třeba úplně odsuzovat něco, čemu nerozumíme.  

  A opačně „neopičit“ se po směrech nebo vírách, které jsou geograficky specifické …

 

 Ve víře není třeba hledat racionální kontext. Pokud si jedna z nejvyspělejších zemí světa dá na bankovky ..“In god we trust“... tak to ale není náhoda.

  Prostě víra v dobro je nadčasová a každý člověk je svým způsobem jedinečný. Není pravidlem, že jen křesťan je dobrý člověk, zrovna tak - že pouze plné kostely nezaručí šíření dobra ...

  Pokud ale teda člověk v něco věří, měl by se tak beze zbytku chovat.


   „Today is life, tomorrow never comes“... tohle mě například kdysi zaujalo. Naštěstí to bylo bez nějakého mesiáše (není to výhradně mužská záležitost) - v ulicích zalitých sluncem, krásně počmáraných chodnících se šuměním moře, pobřežím s jeskyněmi, zaparkovaným broukem a stylovými restauracemi v prostředí božské Mátaly ... 

    A s Dharmovými tuláky v ruce. S myšlenkami na své sútry a vlastní haiku na rtu.


   Žádný extrém není dobrý. V životě, osobním růstu nebo životní filozofii. Ano, kdo překoná začátky a trošku „vyroste“ by se měl smířit s myšlenkou, že proces učení je celoživotní cíl a žádná meta není konečná. Je to jako úporný sport bez vítěze sám se sebou ... překonat hranice. 


   „Můžeš si o tom přečíst cokoliv a hlavně všechno zkusit sám. Dosáhneš maxima, ale stejně nikdy nebudeš nejlepší."


   Jaký je v tom rozdíl ? Ty potom nejlepší se učí od ostatních, případně od prvotně nejlepšího, pokud ho najdou ...


   Jednoduché slova geniálního člověka, který něco dokázal a kdysi mě učil na baskytaru. Bylo to v době, když po mně chtěl Beatles a já jsem ujížděl na Metallice...

   Dokonce jsme měli i kapelu, která jako supernova skončila, když bubeník propil bicí ... ale o tom jsem nechtěl.

  

   Najít svého „Senseie (先生)“... nebo on si najde Vás (možnost i v ženském zastoupení, místo jap. výrazu použijte klidně učitel). Musí mnoho vědět, budit hrůzu, i přirozený respekt a laskavou důvěru ..., přestože se sám např. ponořil do hlubin svého Sin City - odkud čerpal studnu poznání … a vrátil se.

 

  Ten můj po tátovi - si mě našel dávno, dávno ... , když jsem si myslel, že samozřejmě vím všechno. Jeho příběh byl mysticky hrozný s dobrým koncem - a pokud vím,  konečně si užívá radosti života (někdy si ho představím     jako vysmátého prostopášného buddhu hojnosti ... :-)). Jako starší s náskokem 20-ti let mi trpělivě vysvětlil pár věcí, které ve mně rezonují dodnes. Nevěřil jsem - jako malé dítě ve věku poznání – že něco je horké ...   

 

  Tak jsem se svého ohně taky dotkl a svého učitele jsem opustil, když jsem překročil jeho stín a v něčem zažil víc ... i když jsme tak nějak propojeni dodnes.

  Asi měl ve všem pravdu - až na ten typ žen, na které se dá spolehnout. I když jemu to vyšlo. 


   V jakékoliv bolesti (… pokud je podstatou života dle nějakého směru - utrpení ...) - je nutné uvědomit si, že jakékoliv utrpení se dá překonat a jednou končí.

  

  Básník píše dobré věci, pokud tím prošel, spisovatel - pokud svůj příběh možno zažil ...

  

  Existují energie a duchové ?

  Ovšem, ale rád se s Vámi o tom pobavím, až po láhvi fernetu nebo tatranského čaje - a to, když je pak uvidíme a budou nám ty bytosti kompletně létat kolem hlavy ...  :-).


   Kdybych možná mluvil vážně o šamanství, energiích, bílém čaroději versus temno, reinkarnaci a o tom, co nás asi provádí ... a pod. – tak by to bylo asi na delší čas.

   Se subjektivně vlastním pohledem a sám ve stadiu poznání ... a o tom by to právě jednostranně nemělo být.

   Tak jako třeba filosof pokud něco ví, nemá zasahovat, tak ty, - kteří „vědí“, nesmí narušovat koloběh světa ... a mají pouze vyslovit názor.

 


   Podstata života je možno úplně jednoduchá – pomáhat ostatním, najít si milovaného člověka a s ním prožít statečně svůj život.

   I jak pravil R.A. Heinlein : - "Jestli je ve vesmíru nějaký důležitější cíl, než získat ženu, kterou miluješ, a udělat s její srdečnou pomocí dítě, nikdy jsem o něm neslyšel ... “.


   Takže dát lásku dětem a lidem bez ohledu, jestli ji vracejí. Neubližovat. Vytrvat. Tahle podoba je nekonečná a nemá omezení.

   Všichni jsme většinou uzavřeny ve svých „ulitách“ a žijeme ve virtuálních světech bez přítomné reality.

   Podstata altruismu totiž není jenom pouze v té elementární podobě ...



   Ten skutečný, současný problém zdá se – že citově nedali jsme dost lásky a ekonomicky … " nejenom, že nenakrmili jsme chudé, ale nenasytili jsme dostatečný počet těch bohatých“ ...  :-( .


   Není proč váhat a zbytečně přemýšlet, začněte dnes, nejlépe hned. Pokud máte blízko sebe lidi, které máte rádi, darujte jim to objetí a řekněte - co k nim cítíte, mělo by být pohlazení, objetí ...

   Zahoďte nenávist a negativní energii – „postupujte dál“. Možná dostanete pusu od milovaného člověka a narovnají se věci ...



   A do statusu vnitřního fcb si napíšete „Štěstí“...  :-) .





© 2016 Sartre2




Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Stálý)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter