Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 20.4.
Marcela
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
John (Legendary Persona Grata) Lennon
Autor: mystikus (Stálý) - publikováno 12.12.2016 (09:03:27)

Hi there,

enjoy the fact that Ivanka Kumpoštová is golden and silver medaile from Olympic games in Sydney 2000...

and Orion and Kick the shit crew is only poor joke of czech hip hop persons, to me is he and his friends only persona non grata, sorry to hear that kick the shit was playing in Brixton bass balls, oh shit

Be well, I can´t stand only sucker DJs plus sucker MCs... yo.


I love Yeastie Girls: You Suck and Beastie Boys and Bomb The Bass: Dark Heart the message you know. Cheers.




Původní zpráva / datum: 12. 12. 2016 9:13:33
Vy jste se narodila na den vraždy Johna Lennona milá Ivanko




JOHN WINSTON ONO LENNON

 

      9.10.1940    LIVERPOOL            ۞     8.12.1980   NEW YORK CITY

 

 

Jediné, co vám chceme vzkázat, je: dejte šanci míru, bylinkám, lektvarům a všechno, co jako jednotlivec ve schématu dní a nocí potřebuješ, je nezávislá a nezáludná láska… která pospojuje příslušné ingredience k sobě.

 

Bylo zrovna pondělí a John Lennon se svou japonskou manželkou Yoko Ono snažili dát dokupy nový singl v newyorském nahrávacím studiu Record Plant. Na titulní straně mini uměleckého díla se měla objevit Lennonova melodie Walking on the Thin Ice (Soustředění krasobruslařů na tenkém ledě) a John dlouho nebyl spokojen s výsledným zvukem, a tak spolu s nahrávacími techniky snímek znovu a znovu načechrávali stereo skopičinami. Bylo skoro půl jedenácté v noci, když si manželé zavolali taxi a vydali se domů na 72. ulici, kde si to užívali v luxusním nájemním domě zvaném Dakota. Před jedenáctou zastavil vůz u krajnice, Yoko si vystoupila a vydala se ke vchodu, John ji následoval jen několik kroků za ní. Když se blížil k průchodu do Dakoty, někdo na něj vybafl: „Pane Lennone, jenom momentík, prosím.“ Lennon se ohlédl přes rameno – a co neviděl: jednu podezřelou příšerku, která oběma rukama svírá automatickou osmatřicítku. (Později byl tento „cimbál“ identifikován jako pětadvacetiletý nezaměstnaný, amatérský kytarista a zakomplexovaný ničema jménem Mark David Chapman.) Než se překvapený Lennon vůbec stihl vzpamatovat ze šoku, vypálil ten pitomec několik ran a čtyřmi ostrými tak znehodnotil pozemskou pouť citlivého umělce Lennona.

 

Krvácející John Lennon se z posledních sil dopotácel do vrátnice domu, kde omdlel. Yoko objímala hlavu svého manžela, jeden vrátný volal pro záchranku a druhý se v naprostém šoku tázal Chapmana, který se na celou situaci nezúčastněně díval: „Víte, co jste vlastně provedl?“

 

„Právě jsem odkrouhnul Johna Lennona,“ odvětil tichým, ale klidným hlasem parchant.

 

Britská populární hudba na počátku šedesátých let byla z mnoha důvodů (jedním z těch nejpodstatnějších byla nepochybně absence jazykové bariéry) poplatná hudebnímu dění na druhé straně Atlantiku. S nástupem skupiny Beatles ve dvaašedesátém roce se však doslova strhla lavina s rockovými nářezy do všech koutů světa a podstatná část let šedesátých byla ve sféře pop music formována ostrovním hudebním modelem, nebo modlou? Samozřejmě, v čele toho dění zázraků stanuli Beatles, kterým se dokonale vydařilo proměnit do té doby panující hudební ideál. Beatles vrátili světu pop music především jasné, nápadité podsadité melodie, s chytrými aranžemi (zpočátku srozumitelnými, postupem doby stále komplikovanějšími, ale v žádném případě ne samoúčelnými), dokonalé harmonie, obdivuhodnou vokální sazbu. Podobně, jako se s lety proměňovala hudba Beatles, proměňovaly se i textové vzkazy do publika – od nezávazných, klukovsky zamilovaných prohřešků sentimentu z prvního období činnosti této party (na deskách debutovala 5. října 1962 tituly Love Me Do a P.S.: I Love You) dospěl soubor těchto 4 Bratrů popu (parafráze na české výčepní paranormální 3 Sestry) s dalšími lety na kontě k zadumáním nad tímto nespravedlivým světem všudypřítomných přetvářek a násilností, nad jeho nadějemi i obavami, k výraznému humánnímu a myšlenkově obsažnému poselství. Berte si z něčeho podstatný příklad. Fenomén Beatles zdaleka nebyl jen lážo plážo odrazem hudební tvorby, ale šlo rovněž o fenomén sociologický – Beatles se stali hrdiny generace, pro kterou skládali a vyhrávali a která se s nimi ztotožňovala. Také proto, že každý ze členů liverpoolské čtverylky byl výraznou a vyhraněnou osobností; i když po svém a trošku jinak. Není vůbec bez zajímavosti, že plus minus sinus kosinus půl století staré nahrávky kvarteta se nestaly odpadkem do koše jako obnošené seprané prádlo ve vzpomínkách generačních souputníků skupiny, ale že stejně sugestivně promlouvají k současné, výrazně jiné, odlehčenější, posluchačské generaci.

 

Dohady o tom, zda se ještě Beatles někdy zjeví na pódiu nebo v nahrávacím studiu (skupina to definitivně zapíchla v roce 1970), bohužel přervaly střely z Chapmanova revolveru, které tragicky ukončily životní a uměleckou dráhu Johna Lennona, který s Paulem McCartneyem vytvořil nejúspěšnější autorskou dvojku v dějinách pop music. A to právě v době, kdy měl po delší odmlce hlavu plnou tvůrčího elánu, na trhu nové elpíčko (Double Fantasy) a v nahrávacím studiu roztočené další slibné snímky… Kapitola jménem Beatles, alespoň tak, jak jsme ji znali ze šedesátých let, se nenávratně uzavřela do smutečního sepětí…

 

John Lennon přišel na svět v chladném říjnovém soumraku čtyřicátého roku, kdy bitva o Anglii vstupovala do svého třetího měsíce. Noc se právě zvolna měnila na den a Liverpool měl za sebou jeden z nejsvízelnějších náletů německých bombardérů. Nenarodil se do rodiny, kterou by mu někdo mohl závidět. Otec Alfred pracoval jako lodní pingl a do života se vydal ze sirotčince, kde byl vychováván k pořádku od devíti let. Když se John narodil, byl právě kdesi na moři a také matka Julie nebyla právě nejideálnější domácí hospodyňkou, co si budeme namlouvat. Tátu John spatřil poprvé po válce v pěti letech, ale to už jeho rodiče spolu nežili a Johna vychovávala jedna z matčiných čtyř sester, teta Mimi. Do konce života jí Lennon nepřestal být dost vděčný za to, že mu pomáhala objevovat svět, že jí nikdy nebyl v ničem na obtíž, a že mu – pokud je to vůbec možné – nahradila rodiče.

 

Číst a psát se John naučil někdy v pěti letech do it yourself, v sedmi už sepisoval básničky a kratičké povídky, které doprovázel vlastními ilustracemi. Pro pobavení publika (příbuzenstva a kluků ze sousedství) vydával vlastní „ilustrovaný časopis“ – a když zrovna nelítal s kluky po tajemných zákoutích dělnické periferie, seděl někde v koutku a četl. Nejprve jen tak pro zabití času, ale brzy objevil svého autora: anglického matematika a spisovatele Lewise Carrolla, jehož fantaskní obrazotvornost vtělená do pohádkových knížek Alenka v říši divů a Alenka za zrcadlem mu dost zpestřila jeho úděl ve městě. Pod vlivem Carrollowa slovníku a jeho zjitřené fantazie začal vymýšlet nová slova, nezvyklé slovní obraty a situace, kterými rozveseloval spolužáky i starší vrstevníky.

 

Že by se měl stát hudebníkem, po tom netoužil ani v nejmenším, i když teta Mimi občas nadhodila možnost cviku na klavíru nebo hodin houslí.

 

„Nechtěl o tom vlastně ani slyšet. Nebyl ochoten se smířit s čímkoli, co předpokládalo pevný dril vyučovacích režímků. Vždycky chtěl všechno zvládat hned. Nechtěl marnit čas žádným učením. Jediné povzbuzení, kterého se v tomto směru Johnovi dostávalo nezřídka, pocházelo od průvodčího autobusu. Posílali jsme tehdy chlapce každý rok na prázdniny k jeho bratrancům do Edinburghu. Bydlel tam u mé sestry. Jednou dostal od strejdy na cestu starou vyboulenou foukací harmoniku, na kterou to zkoušel během jízdy. Ostatní cestující v autobuse tím asi hromadně přiváděl do splínu. Jenom průvodčí byl nadšen. Když přijeli do Edinburghu, řekl mu: „Stav se zítra ráno na autobusovou stanici a já ti dám pořádnou harmoniku.“ John z toho nemohl dospat. Čekal na zastávce už od rozednění a opravdu dostal pěkný nástroj. To mu bylo asi deset roků. Ten průvodčí určitě netušil, co tím uvedl do pohybu.“ (citováno podle publikace Antonína Matznera Beatles, Mladá fronta útokem, 1987).

 

Ve dvaapadesátém roce ukončil John základní školní docházku a začal navštěvovat střední školu Quarry Bank; a tady také založil svou první kapelu, jejíž název – Quarrymen – inspirovalo jméno gymnazijního ústavu. John Lennon byl momentálně v zajetí písniček skifflového ražení, s nimiž právě slavil úspěchy populární Lonnie Donegan a ze zámoří dotírala na duši vnímavého rozjívence právě se rodící rokenrolová nálož, jakou by nevymyslel proti konkurenci v mančaftu ani Milan Baroš. Hrál už docela obstojně na foukací harmoniku, zkoušel vybrnkávat melodie na stařičkém bandžu a sen o dráze muzikanta nabíral konkrétnější siluety. Na sklonku prvního roku gymnázia uhynul Lennonův strýc George a Mimi zůstala na třináctiletého puberťáka úplně sama. Pravda, někdy v té době se v rodině začala častěji objevovat také Johnova matka, ale zpřetrhané rodičovské pouto už se jí navázat nepovedlo… Když teta koupila Johnovi za 17 liber jeho první kajtru, bylo o Lennonově životě rozhodnuto.

 

V šestapadesátém roce se Lennon seznámil s Paulem McCartneyem, který se po vystoupení Quarrymen k muzikantům hlásil o slovo. Slovo tedy dalo slovo a už za několik dnů se zrodilo embryo budoucího autorského tandemu, který nemá v dějinách populární hudby obdoby až na pár světlých výjimek Hip Hopu (jasně, že mám na mysli Public Enemy, nebo MANTRONIX in the place to be).

 

V osmapadesátém roce srazil Lennonovu matku Julii na silnici zaslepený automobil – podlehla smrtelnému karambolu bolu a osmnáctiletý mladík si teprve nyní uvědomil, že je na světě úplně sám. Těžké depky a sklony k opilství nedokázala rozptýlit ani teta Mimi, byť se o to snažila sebevíc. Na podzim roku 1957 byl Lennon přijat na liverpoolskou výtvarnou školu, ale jeho kontakty s McCartneyem byly stále frekventovanější. Za dva roky školu opustil, ale ze studií mu zbyl kamarád výtvarník a baskytarista Stuart Sutcliffe, který patřil v roce 1959 k sestavě crew, v níž kromě Lennona hráli ještě Paul McCartney, George Harrison a bubeník Pete Best. Jméno Quarrymen se změnilo nejprve na Johnny & the Moondogs, posléze na Silver Beatles. Soubor vystupoval kde se dalo, první stálejší angažmá získal v liverpoolském clubu Casbah a v repertoáru měl kromě slavných rokenrolových pecek ze zpěvníku Elvise, Little Richarda či Chucka Berryho také už první autorské příspěvky by Lennon & McCartney. V létě šedesátého roku získala skupina možnost vystupovat v několika hamburských klubech (to kvůli přičinění Horsta Faschera, let the good times roll, tatínka legendárního mistra světa mixu na gramofonech DJ zlatých schopností Davida Faschera; pro Němce už pod zkráceným označením Beatles), kde také soubor opustil Stuart Sutcliffe, který chtěl v Hamburgu pokračovat ve studiích malířství.

 

Po návratu do Liverpoolu hráli Beatles v dnes už nefunkčním klubu Cavern, kde si začali v místním měřítku získávat renomé a popularitu. Na čas se pak znovu vrátili do přístavního Hamburgu, zde dostali poprvé šanci navštívit nahrávací studio – v sérii dnes už historických nahrávek doprovodili anglického barda Tonyho Sheridana a při této nahrávací frekvenci si poprvé zazpíval sólově také John Lennon.

 

V jedenašedesátém roce se Beatles seznámili v Cavern klubu s manažerem Brianem Epsteinem, který jim pomohl roztočit onen pohádkový kolotoč zvaný beatlemánie. Pod jeho křídly a ve spolupráci s producentem a aranžérem Georgem Martinem (na jeho doporučení Beatles vyměnili bubeníka a na uvolněné místo se těšil, že nastoupí Ringo Starr) natočila skupina první dvě skladby dvojice Lennon / McCartney – a hned druhá deska s tituly Please Please Me a Ask Me Why (1962) katapultovala skupinu do čela britských charts. Od tohoto okamžiku až do rozpadu Beatles je možné hovořit o zlaté éře, která přinášela souboru jeden úspěch za druhým. Všimněme si však psychologické studie Johna Lennona…

 

Jako by mu byl kabát kvarteta těsný od samého startu. V létě dvaašedesátého roku se oženil (v dubnu 1963 se jeho ženě Cynthii narodil klouček Julian, nadšeně kráčející v otcových hudebních šlépějích), ale tolik potřebné zklidnění jeho těkavé duši nezaručilo ani manželství, ani neoddiskutovatelné závratné úspěchy Beatles. S odstupem času se zdá, že dělal vlastně všechno možné, jen aby nebyl svázán s Beatles příliš natěsno. Ve čtyřiašedesátém roce vydal knihu sarkastických, ironických a černě humorných skoro povídek, skoro básniček a jitrocelových malůvek In His Own Write, o rok později se přihlásil s podobně laděným svazkem A Spaniard in the Works. V sedmašedesátém roce hrál ve filmu režiséra Richarda Lestera Jak jsem vyhrál válku a v témže roce se na jedné londýnské výstavě setkal s avantgardní japonskou výtvarnicí Yoko Ono, která se stala jeho femme fatale. V listopadu 1968 se podnikavě rozvedl s Cynthií, v březnu 1969 se prozíravě oženil s Yoko…

 

„Vím, že mnozí tenhle můj krok vůbec nerozdejchali a že měli pocit, jako bych se řítil do záhuby,“ glosoval o tom kdesi v polovině sedmdesátých let. „Ale já jsem se řítil do záhuby tím, jak jsem žil a co jsem dělal. Ano, Beatles byli pop chic, ale samotná popularita není všechno. To Yoko mi podala pomocnou ruku, abych se znovu našel, co jsem já zač a abych mohl začít vymýšlet to, po čem jsem opravdu toužil. Že Yoko způsobila rozpad Beatles? To je nesmysl, jen ho urychlila. Třeba bych se v tom ještě nějaký ten rok plácal, a stejně by to nikam nevedlo. Skončili jsme, jasná zpráva, neboť Beatles už v té době stagnovali – alespoň pro mne jasné znamení konce.“

 

V květnu devětašedesátiletého roku nahrál John Lennon a Yoko Ono v hotelové komůrce v Montrealu svůj první singl bez Beatles. Byla na něm Lennonova hymnická píseň Give Peace a Chance (Dejme šanci míru), do té doby nejpolitičtější skladba, kterou Lennon poeticky myslel. Byli to právě manželé Lennonovi na svérázné svatební cestě, která byla především mírovou kampaní, jež do značné míry rozvířila hladinu veřejného mínění. Lennon nedlouho před svou tragickou smrtí k tomuto nezvyklému protestu proti válce prohlásil: „Když jsme se brali, věděli jsme, že ať budeme dělat cokoli, stejně bude naše svatební cesta věcí veřejnou, a tak jsme to vyjádřili tímhle způsobem. Po celý týden jsme seděli v apartmá amsterdamského hotelu Hilton v posteli a rozmlouvali s reportéry. Bylo to fantastické. Dělali jsme na prvních stránkách předních světových novin reklamu míru. Jindy se na prvních stránkách dělá reklama válce, hanebné válce.“

 

To už měl však John plnou hlavu svého nového projektu, který představil pod hlavičkou Plastic Ono Band. Už v září devětašedesátiletého roku hrál s touto skupinou na velkém rockerském festivalu na stadiónu Varsity v Torontu (živý záznam vyšel na albu Live Peace in Toronto 1969) a Lennon prožíval období, „v němž jednotu vlastního přesvědčení a skutků manifestoval spolu s Yoko Ono nejen hudebními a ostatními uměleckými snahami, ale zejména pokračující mírovou kampaní.“

 

Svět byl dosud plný vietnamského válečného průseru, ve východní Nigérii probíhala občanská válka, ohniskem nepokojů na půdě Spojeného království se stávalo Severní Irsko a IRA… Na sklonku listopadu vrací John Lennon královně Řád britského impéria, kterým byl jako jeden z Beatles před čtyřmi roky slavnostně dekorován v Buckinghamském paláci, sympatizoval totiž s utiskovanými Iry na britském území. Viz povedený film Ve jménu otce… 1993.

 

„Před vánocemi byly ve dvanácti světových velkoměstech instalovány na domech několikametrové bílé poutače s nápisem a výkřikem do tmy: „Válka je za námi! Jestliže si to sami budete přát. Šťastné vánoce přejí John a Yoko.“ Během jejich další cesty se v Montrealu uskutečnilo i půlhodinové setkání s tehdejším kanadským ministerským předsedou Pierrem Trudeauem, během něhož ho John a Yoko seznámili s hlavními principy své kampaně za CELO-světový mír, v jehož rámci hodlali nadcházející rok 1970 vyhlásit „prvním rokem míru“.“

 

Lennon koncertuje, natáčí desky, ve dvaasedmdesátém roce začíná jeho soukromá „válka“ s americkými byrokratickými prďoly, když mu odmítají prodloužit pobytové vízum ve Spojených státech, kde se do té doby s rodinou usadil. Souhlas získává definitivně až v roce 1975… Prochází několika mučivými osobními peripetiemi, čtyřiasedmdesátý rok tráví v Kalifornii – bez Yoko, ve splínu a v umělecké pachuti beznaděje. Až na sklonku roku se znovu odváží vrátit se k blízkým do New Yorku, kde se zničehonic objevuje jako host ve finále koncertu Eltona Johna. Tady ho také jeho publikum vidělo naposledy na koncertním pódiu…

 

Po narození syna Seana (1975) a vydání alba Walls & Bridges (Zdi a mosty) se John Lennon nadlouho uzavřel do soukromí. Nevěřil americké předškolní výchově, a proto se obětoval, že bude svého potomka sám zasvěcovat do všeho, co považoval za žádoucí pro mrňavé dítě. Dobrovolně se rozhodl pro rodičovskou dovolenou. Prý se do své nové role vžil natolik, že dlouhých pět let si na kajtru ani nevzpomenul, jeho zápisník se neplnil útržky zárodků nových vtipných textů a líbivých melodií, roztodivnými karikaturami a malůvkami, kterými předtím pověstně zpestřil nejeden hotelový účet nebo servítek.

 

Na podzim roku 1980 se však objevilo na trhu Lennonovo album Double Fantasy (Dvojnásobná fantazie) a vše nasvědčovalo tomu, že se John Lennon znovu vrací na hudební scénu ze svého dobrovolného exilu. Polovinu desky napsala a nazpívala Yoko, druhou si John rezervoval pro sebe. Písničky jako by byly smířlivější, lyričtější, dýchá z nich závan nostalgie i milostné vyznání (Dear Yoko). Jedna z melodií jako by měla symbolický název: Just like starting over (Právě znovu začínám…) + a co se přihodilo vzápětí? Osud rozhodl dost jinak. Chystané album Milk & Honey (Mléko s medem) vyšlo už posmrtně v roce 1984 a Lennon neměl čas svůj „nový začátek“ doložit další uměleckou invencí.

 

John Winston Lennon (po sňatku s Yoko Ono používal často jméno John Ono Lennon) byl a je nepochybně jednou z nejzásadovějších osobností dějin populární naučné hudby. Osobností nejednoduchou, rozporuplnou, tápající ve tmách, věčně načuřenou a nespokojenou, hledající ono správné a nacházející ono nevyhovující. Jeho přínos světové hudební kultuře v širším kontextu je nepopiratelný, neboť nezasáhl jenom vývoj žánru, ale současně i oblast myšlení a chápání světových pravidel. Lennonova klíčová úloha v moderní hudební subkultuře je všeobecně proklamována a přijímána – a to jako tvůrce, interpreta i revoltujícího nespokojence. Na jeho výsadním postavení nemůže nic změnit ani „neautorizovaná biografie“ skandálního životopisce Alberta Goldmana The Lives of John Lennon (Životy J. L., Morrow, New York, 1988), který již předtím neslavně proslul biografiemi Lenny Bruce a Elvise Presleyho. Ve svém objemném dílku Goldman líčí Lennona jako sadistu, alkoholického vyznavače, bezcharakterního pobudu, heroinovou závisláckou loutku… Všichni recenzenti bez výjimky Goldmanův hnus nebo hnis s rozhořčením odmítli jako „senzacechtivý a pokleslý úpadek žurnalismu.“

 

Zpráva o Lennonově smrti zasáhla svět jako blesk. Je osudovým paradoxem, že člověk, který ve svých písních a prohlášeních zpíval a vyprávěl o dobrotě, porozumění, radovánkách v míru a štěstí, zemřel násilnou smrtí jako zvíře v městské aglomeraci–džungli bez pořádku jako nějaká trofej šílence. Celou noc z osmého na devátého prosince 1980 a celý následující den stály před jeho domem u newyorského Centrálního parku zástupy lidí, které neuvěřitelná zpráva zdrtila. V uslzeném sychravu plápolaly desetitisíce svíček a lidé si tiše pobrukovali Lennonovy písně čistého srdce. Také tu, ve které je zakódováno jedno z nezapomenutelných Lennonových poselství: „Všechno co potřebuješ rozdat i dostat nazpět / je láska / Láska je všechno / co potřebuješ pocítit.“

 

Jan Werich na Kampě tou dobou byl již 38. den rovněž „mimo provoz“ bez života, a přece nezapomenutelný český humanista v srdcích lidí. Tak takový byl pozdní vývoj roku 1980.

 

 


FANG–CHEN CHUNG, narozena 29.1.1995 a spatřena mnou až 16.11.2013… žije kdesi daleko v Taipeh, tedy asi Tchajwan.  


Tahle darebnice údernice vždy vhod na terč vypálí svou dávku přesnosti pojištěnou předností jak Vilém Tell s kuší

téhle levé i pravé ouško při cestách nepřekáží, ale jen nadosmrti sluší

téhle bezbranné hudebnici srdce v procesu 7 statečných not buší

na výsluní každá píle přiléhavá účelně a úměrně hladce hýbe duší

na okraji nezní okrajovátko, z trucu nekazí vykrucovátko ani omšelé ořezávátko

udivuje nás stále, že není zřícenina, ale jen silná odmocnina děvčátko  


Na základě svého předčasného a nepovedeného porodu byla Fang–Chen od samého počátku jako mrně bohužel nevidoucí. Už brzy u ní rozpoznali rodiče zřetelný hudební talent a umožnili jí masivní hudební vzdělávání. Na začátku měli (vševědoucí a vše vidoucí) učitelé těžkosti přijmout a akceptovat zvýšené nároky své žákyně. A přece speciálně vyškolená žačka znala, co jsou zač ty jejich požadavky, takže mohla jako mladá dívenka začít se studiem hudby. V jedenácti letech se naučila hrát na akordeon. Od nejútlejšího mládí navštěvovala Fang–Chen přebory a soutěže. Hudba je pro ni obzvlášť důležitá a spatřuje ve svém životě bez očních kontaktů také jistou přednost. Myslí si, „když vypadne proud, pak mám převahu před všemi ostatními lidmi tím, jak jsem od mala zvyklá pohybovat se ve tmě zcela přirozeně“. S tímto pozitivním stanoviskem přemáhá svůj úděl s velkým množstvím píle a angažmá ve studiu komponování na Tchajwanské národní univerzitě Umění. Ve Vídni zahrála zcela věrně vážnou hudbu na klavír, byla to fantazie na „Ódu na radost“ od Ludwiga van Beethovena a Scherzo č. 1 opus 20 v h–Moll od Frédérica Chopina. Dost se mi líbila její dvacetiminutová pasáž v kostele Minoritenkirche a usedla pak navíc vedle mne do lavice, takže jsem si pochválil i její sváteční módu (fialový třpytivý svetřík s bílými šaty a bílými lodičkami), ačkoliv lidem jako pandám mohu zprostředkovat jen její letmou černobílou podobu. 



LYOR COHEN: 


Měl jste učitele nebo někoho, kdo vás vedl? Pokud ano, co jste se od něj naučil, co vám dal? 


Byl to Russell Simmons – dal mi energii a nadšení. Ukázal mi, že sny se skutečně mohou stát realitou.

Pak mě učil Rick Rubin – vedl mě ke vnímání detailů a zdůrazňoval mi vztah mezi hudbou a fanoušky. Umění je důležité… Tečka. 


Jaká byla vaše první práce v oboru a jak jste k ní přišel? 


Byl jsem koncertní manažer Run–D.M.C. Ten jejich původní, Jeff Flood, totiž ztratil pas. Kapela čekala na letišti a chystala se na první turné do Anglie. A já byl jediný člověk, kterého znali a který měl i ten pas. Zbytek už je historie. 


Co vás den co den motivuje k další práci? 


Naděje, že kterýkoliv den mohu potkat někoho, kdo se vznáší na obláčku slávy a změní mi totálně život k nepoznání. 


Jaké vlastnosti vám nejvíc dopomohly k úspěchu? 


Úcta ke každému talentu a vytrvalá a soustředěná práce na projektech. 


Kdybyste na samém začátku věděl to, co víte dnes, co byste tehdy udělal jinak? 


Víc bych si užíval začátky. 


Jaké největší ponaučení jste si odnesl? 


Život je křehký a pomíjivý – viz Jam Master Jay (přišel o život 30.10.2002 zastřelením ve studiu v Queensu dosud od neznámého pachatele). 


Která alba vás oslovila?


Yo! Bum Rush the Show, Public Enemy.

Johhny Cash.


Která představení, akce nebo koncerty vás nejvíc zaujaly? 


Slayer v Olympic Auditorium.

Run–D.M.C. v Detroitu a v Madison Square Garden.

Public Enemy v Brixton Academy.

Jay–Z v Madison Square Garden. 


Zkuste uvést maximálně deset rad pro ty, kteří se chtějí prosadit v hudebním průmyslu. 


Pracujte s hvězdami.

Nikomu nelezte do zadku.


 


 

„PAINTED WORLD“ (WESTBAM & DOROTHEA BREIK) / VYMALOVANÝ SVĚT KOLEM DOKOLA

 

Tentokrát jsem přišla dost brzy

raději jsem ještě měla zůstat ležet v posteli

zaslechla jsem, jak můj soused mlátí svoji choť

zatímco lidi hltají rybízový a pomerančový džus

 

Láska je víc než zrudlé či snad zchudlé časy

Láska je víc než zrudlé či snad zchudlé časy

 

Loudám se po chodníku, na své vydlážděné fantazii

a jediní hrdinové se mi pokoušejí vstoupit do cesty

a já se ptám, jestli je tohle přesně co já očekávám od života?

 

Láska je víc než zrudlé či snad zchudlé časy

Láska je víc než zrudlé či snad zchudlé časy

 

 

„WHY SHE LEFT ME?“ (PROČ MI JENOM ZDRHLA ZA LEPŠÍM KAVALÍREM?)

 

Dokážu dobře porozumět,

proč mi zdrhla jednoduše za lepším kavalírem

no a stejně nerozumím příčině,

proč mi zdrhla jednoduše za lepším kavalírem

tak mi řekněte, proč?

 

Oh miláčku, prozraď mi to

viděl jsem tě v časopise

že jsi líbala čiperu

já nikdy nezapomenu

co mi na to opáčila ona

 

Oh holčičko, prosím buď rozumná (nebo: mluv srozumitelně)

neumíš vyčíst z mých dlaní, porozumět z mých rýh na dlani

že v nich držím květiny čiperné romantiky

 

 

„MUSIC“ (STARRING THE VERY KENNY)

 

Laškovná paní Hudba

stejná včera, dnes i zítra

pojmenovali jsme ji prostě jen: Hudba

no jasně, soustřeďte se na ní chvilku

my zníme stejně dnes,

včera i navždy

byl jsem tam

a jsem tam

s hudbou nikoliv jen lakonickou

s hudbou, s hudbou, s hustou hudbou

která si nedává žádné zábrany

má originální jazyk pro sdělení

vysvoboďte se díky ní

nechejte se dobrovolně hudbou obklopovat

jako děti před rovnými tisíci lety

 

Kapička sladkosti dokápne až na těžké nitro duše

díky adrenalinu se dostává krev k bodu varu

podnět vzrušivosti na vyšší úrovni

máš pocit sympatie jako Pán Ježíš, promptně se houpeš

přines mi to jako dárek

dovol, ať mě to rozpohybuje

ať to okupuje můj chtivý organismus

jak tomu budeš dneska říkat? – House? –

my tomu říkáme jen Hudba

 

Hudba

pochop, co jsme všechno díky ní poznali

já jsem tam byl

myslel jsem si, že´s to věděla

 

Rozproudi mé tělo, rozproudi můj organismus

dovol hudbě, ať Tě začne okupovat, nadnášet

neměj žádné zábrany, žádné hříčky, jen čipernou hudbu pro uši

pojď a hraj ji s optimální hlasitostí do sytosti

 

Pochop, co jsme všechno díky ní poznali

všechno začíná i končí v hudbě jako symfonický klíč

vyjádři to pocity, vysvoboď se a zůstaň jí oddán

paní Hudba, tak krásná, je to jasné

paní Hudba, máte ji zde, už se to nese pod nos

Hudba, přines mi ji jako dárek

jsem jí zcela plný

 

Děti křepčí

stejným způsobem jako křepčily už před tisíci lety

buďte v tranzu, neomezujte se zbytečně

lidstvo v budoucnu

protože hudba jim takhle dovede vyprávět

provádí to tak, čiperně provádí to tak

 

Byl jsem tam s ní u všeho, byl jsem tam vedle ní u všeho

já jsem kamarád s hudbou

dovol hudbě, ať se Tě zmocní

yeah řekni mi něco o tom, jaké to je

dosáhni tranzu

nejdříve se nadchni, otevři svou mysl

a postupuj na vyšší obrátky s námi

vyjádři to tancem, osvoboď se od upjatosti, jednoduše tanči

měj s ní vyjadřování důvěrné vazby; vyjadřuj její proudy not svými ladnými pohyby

 

Hudba

tak jste připraveni?

dovedete ji vnímat?

buďte v uvolnění, vysvoboďte se

tančete, skákejte, halekejte

dovádějte ještě víc, Ty a já

a rytmus a impuls

a kouzlo této Hudby

 

Potřebuji Tě

potřebuji Tě zrovna teď

 

Já chápu, jaké vědomosti o ní máme

 

Tohle je hudba

nezastavujte proudění hudby

 

Tak se chovej, jak nejlíp dovedeš

nedá se nic dělat, nic naplat, nezbývá než se podrobit její výzvě

buď nezávazně rozzářena vrť se trsej a dováděj na laskominu hudby, užívej si

 

Nezastavuj pulsy hudby

chceme Ti dát ještě víc

udržuj laťku hladiny hudby vysoko

 

…teď jsem v naprostém souladu s Hudbou!

 

 

„MAKE IT HAPPEN“ (UDĚLÁM VŠE PROTO, ABY NÁM TO VYŠLO)

 

Přišel jsem ze Západu

dorazil jsem na Východ planety

žádní rusáci, žádný blahobyt

dnes večer jsem přišel sem

aby se povedlo, že nám to vyjde

 

Dělám vše proto, aby nám to klapalo

hybaj a neflákej se

 

Přišla jsi na můj večírek

prostory sálají ve sváteční bujaré a nakažlivé náladě

DJ je bombardér, co nešetří Tvé uši

tak se omotej kolem jeho rychty, zachumlej se do té jeho slušně strhující pomůcky

já zpívám svoji píseň oděnu do nekostrbatých slušivých vokálů

nezabere mi to moc času

udělám slušný decibel jako provaz na laně

a vypadá to parádně jako tenhle odvaz

 

Rozkmitej svoji kořist, no tak rozkmitej ji

 

Stál jsem na mostě

sledoval jsem terén

dostal jsem se sem pro dnešní noc

abych vám zachránil vaše životy

abyste díky mně vyslovili heslo – DJ (životabudič)

všichni mají na rtech dvě hlásky – DJ (kamarád životabudič)

 

Dělám vše proto, aby nám to klapalo

hybaj a neflákej se 




S TROCHOU MODRÉ ORCHIDEJE POMYŠLENÍ V ELEGANTNÍM POKUŠENÍ NAPRUŽENÉ LILIE 


Tak dává nám život smysl? Jako nejedno smyslné políbení od včely?

kóje z Tróje natěšené na kobylky, kam až jejich šance na klus dospěly?

a uťali by pochybnostem tipec, jako Jupiter dostane zálusk pro Velkou Pardubickou žížalu?

Krista zmohl zkrvavený kříž, společnice večernice, ta ráda absorbuje nejednu křížalu

modrá orchidej je znak indiánských přísloví a lilie snad chloubou

nikdy nezaměňujte odvahu za bakterie, dobíjejte skutky ráznou touhou

honba za senzací není honitbou a kvaltem ke zvýšené vášni

pokud holka Johna Lennona není senzace a nevysloví ani důvod zvláštní

Sherlock Holmes od ranního kuropění miloval pekařky s preclíky prý pod lupou

nevybral by si žádnou „fidorku“ zkomolenou zbabělou ani tupou

ženská je jak Fidorka před upotřebitelností i opatrným rozbalením

chutná a taky křupe s příchutí jogurtu či cherry rtů s oboustranným zenovým povzbuzením

ženská je jak živá voda pro atletické přebory nenáročný úděl na hubnutí

vyhecuje, vyrajcuje i mnohé horoskopy aniž by receptářsky u kartářky projevila pnutí

ženská je ideální rostlinka v říši obětavé studie i kořenů bez plevelů

protože velké pivo má ideály, tak nestrpí pletení zřetelů badatelů

ženská je jak zpěvačka Neneh Cherry po berlínském tahu

s vojáčkem se promenádují pod Lipami až na mondénní Prahu

ženská je jak šanson v netušené podobě už 3D filmových šlágrů

a hádáte, co bude dál, jestli půjde spojit houževnatá s terapií jaguárů Jágrů

ženská je jak tenis při podávání servis záručních lhůt eso Elvis s raggatóny na kurtu

sledujete přihrávky, počítáte aporty s rýmy v celofánu bestsellerů na pultu

ženská Vás nevykolejí, ukáže Vám hezkou nezapomenutelnou projížďku

přes hory a doly, přes údolí mohykána, přes kouzelné strže kožíšků

pochvala pro čin kudlanka nábožná zmate neomylnou chůvinku k pohledání

motýly mají své dny záletů do rozkvetlých hájemství bez častých uvadání

víte co, život je nadílka s klasikou a kamera s roztáčením kola štěstěny

život není kosa na kameni, leč pohozená kosa v trávě s odpovědí ozvěny

život je namáčení při plavbě na hladině, výskyt vůně v tenké kopretině

ženská je pohled na povícero požitků pěstěná krása znázorněním mistrů v Albertině

žádné muzeum neumí skloubit budoucí jev s prožitky velké noci

ale to dokáže ženská jak květina a prozřetelní plantážníci proroci

ne, já neznamenám pouhou napodobeninu esejí rapu a Vy jste Beruška s Ferdou vedle Ferdinanda Peroutky

takhle populární tandem na kole by Annie Londonderry předjel i jak PSH: ordinary oriony ori coule poseroutky

vždyť to víte, Ivanko, vochechule v molekule je nezáživná nechutná nedůstojná forma zásahu do kultury

PSH jsou neštěstí nastříkané na zdi, posměch proudící z lože, cože, Bože? Jen tupost naostřené Sepultury

Jules Verne odžil svou fantazii, takže já svůj svůdný nerv jako sci–fi zásah prožiju

u šenkýřek nebo štamgastek přání, že s nimi skleničku nejednou dopiju

v Tuilerijských zahradách culení na chrličových postavách Paris rozuzlení

nedobytnost dráždí rytíře pro chvíle souznění peprnost pokušení pro rty v našpulení

s inspektorem, jenž není CIA špionem, neshledáte to hlavní koření pro balet bez pozdvižení

s trochou tolerance v taktu a s taktikou magicky z extravagance zůstáváte věrná napružení 

♥ ☻


hello for the 101 of Frank Sinatra today, peace





Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Stálý)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter