Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 27.4.
Jaroslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Touha
Autor: toyenka (Občasný) - publikováno 31.3.2003 (14:35:33)
 

Probudila jsem se v katedrále snů. Touhou mi narostla křídla a já vzlétla až do síně pocitů  Života. Sladké vábení hvězdné oblohy ve mně rozehrálo smutné nokturno samoty. Má hvězdná Galaxie je tu právě teď. Tančím tou svou Galaxií, střevíčky poseté hvězdným prachem a v očích odlesky vzpomínek,  touhy.. Ovládá mě vůně divokého tymiánu a vzpomínky na zítřek.

Zašumělo to. Právě teď.. To jsem jen zkoušela pevnost svých nových křídel. Ráno jsem se narodila a večer umřu.. Do té doby chci všechno poznat. Slyšíš šumění? Jsou to jen má křídla. A má touha toužící po poznání..

Mimoděk jsem si  setřela ten hvězdný prach s čela, promnula lehce oči a zamrkala. Najednou jsi tu na chvíli stál, ale možná se mi to jen zazdálo. Odlesk krásné vzpomínky.. Tak jak to bylo? Letmý dotyk tvých horkých rtů rozpoutal peklo vášnivého flamenga v mém nitru. S lehkostí tančím modrým šerem Galaxie a konečky prstů se snažím dotknout třpytu hvězd. Stříbrošedé přítmí mrazivého nekonečna. Myšlenky jsou jen fluidum pulsující v těchto galaktických prostorách.. Chci objevit krásu ledové země, její půvaby, něžnosti i zrádnosti, protože každá lákavá krása v sobě skrývá nějakou tajemnost. Možná, že i destrukci!

 Jen tak pohozeného, zatoulaného ledového krystalu se  dotkl tajemný sluneční paprsek.. Rodící se křišťálová fontána skotačících krůpějí vykouzlila mlžný opálový obláček. Zastavila jsem se uprostřed svého tance a přiblížila nesměle ukazováček k vábivé tříšti mlhoviny. Mlha opálu mě obestoupila a já v ní nyní bloudím. Sama.. Podáš mi ruku? Kde jsi? Možná ti ale právě popadaly do očí barevné šupinky motýlích křídel. Víš, oči.. Umějí říkat víc než ústa slovy. Jen se vyznat v řeči očí.. Odečítat pocity z pohledů, nevyslovená slova. Chtěla bych v tvých očích číst a najít v nich tvou odpověď:  „Tak přeci zkus, zda jsou tvá křídla dost pevná. A rozhodni se pro svůj let snů, někam, kam jsi chtěla, ale dosud to nešlo....“



Poznámky k tomuto příspěvku
Lian (Občasný) - 31.3.2003 > Opakuješ slova, oči, křídla, galaxie, hvězdy.......a je to tak nějak o ničem.... o pocitu, ale tak nějak ......prostě je to divný...moc růžový? Já nevím.....Radši neznámkuju.
<reagovat 
toyenka (Občasný) - 31.3.2003 > Víš, je to skutečně pocit vytržený z kontextu děje. Je to okamžik, kdy se začíná růžová sytit barvou. Počátek něčeho.. co pokračuje, ale tady je jen ten moment pocitu.. díky za názor.
<reagovat 
Ta dyta (Občasný) - 31.3.2003 > Jo, je to jaksi .. přepocitovělé (pro mě). Počátek tedy ano, popis pocitu, a dál? ... šeptem volám po pokračování, abychom nezbloudili v růžovělých větách bez příběhu. Což znamená: ráda si to přečtu.
<reagovat 
toyenka (Občasný) - 31.3.2003 > Příběh? Ten jsem pro dnešek nechala doma, abych vás nezdržovala prostotou děje. Ale je a je moc dlouhý.. Nechtěla jsem vás připravovat o čas, tak jsem poslala jen pocit ze slov..
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 31.3.2003 > Velká slova pro popis velkého citu - na mě příliš patetické a rozvláčné...
<reagovat 
toyenka (Občasný) - 31.3.2003 > Tenhle text je příliš těžký. Bez odlehčení celkem, který jsem uřízla, z toho může jít i mráz po zádech. Ale právě tohle místo je použití barvy v příběhu. Té růžové šmouhy, jak už si tu někdo všiml.. je to žůžový tah štětcem v obrazu.. nic víc.. díky za písmenka..
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 31.3.2003 > Promiň, ale mně těžký nepřijde, a mráz se nedostavil... :-)
<reagovat 
toyenka (Občasný) - 31.3.2003 > Tak to je bezvadný. Vždycky mám ztrach z lidí, kteří takováto místa v textu preventivně přeskakujou. Asi si budu muset udělat čas a mrknout se na tvá písmenka..

:-))
<reagovat 
Felipe (Občasný) - 31.3.2003 >

Mila Toyenko, nerad bych Te zranoval, ale tohle tu bylo v podstatne profesionalnejsi verzi pred dvema tisici lety, napsal to Platon a je to soucasti dialogu Faidros...

Faidros se mi nelibi, povazuju za zbytecne psat takove veci, ktere ctenare vycerpavaji. Mraz po zadech z toho mozna beha Tobe - nepopiram tu moznost, zvlast pokud vis s jakym konkretnim zazitkem je text spojen. Bohuzel jakykoliv umelecky pokus je hodnocen nikoliv nadsenim autora, nybrz nadsenim konzumentu.

Odvolavat se na nekolik umelcu za sveho zivota neuznanych by take neproslo. V drtive vetsine meli alespon obcas kladnou odezvu.


<reagovat 
toyenka (Občasný) - 1.4.2003 > Milý Filípku, jen do mě, miluji, když se do mě někdo strefuje. Ještě tě neznám, ale boduješ u mě, neboť jsi (nebo jsi býval?) ve škole jistě pilným žákem. Nemyslíš, že si po tisících letech občas můžeme něco i připomenout v trochu jiném zabarvení? Já si všímám, že žijeme v poněkud uspěchané době, která přeje poněkud rychlejším a méně barevným textům, leč každý jsme nějaký, a ne každý zase chce číst, co vyhovuje třeba tobě. Prostě autorů bude vždycky málo a čtenářů spousty, a pokaždé se najde čtenář, který si i rád přečte rozvláčnější text, který cosi evokuje. Už se těším, až mi zase něco hezkého napíšeš. To tvoje přirovnání k Platonovi (i když jsi správně připomenul mu nedokonalost) mě tedy polichotilo, myslím, že budu dnes nosti nos poněkud nahoru. Typuju tě, že Dickens nebude patřit mezi tvé oblíbené autory. On skutečně každý konzument je jiný, v tom s tebou maximálně souhlasím.
<reagovat 
Gerhard (Občasný) - 16.4.2003 > Asi jsem staromódní, ale já se moc rád nadechl v tom šedivém pachtění trochu hezkého snění...možná že by chtělo docítit ten nekonečný prostor skrývající se za slovem...pak třeba porozumíš...
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter