Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 19.3.
Josef
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

  SEZNAM RUBRIK
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí v kolekci "...ad ..AD ..J.G. atAT plantáž PLANTÁŽ, ..., ..TD td. . " z kolekce nezařazen
Autor: Zeanddrich E. (Stálý) - publikováno 25.11.2007 (01:29:55)
další v kolekci>

"(( 


Místo hlídače otroků je již obsazeno. Ale -je to sice neobvyklé, úrody je ovšem mnoho, a ženců málo- nabízíme ti brigádu přímo v bavlně. Pracuj pro nás na slouvu přímo v poli, na plantáži, a to každý den, jak dlouho chceš! Zaplaceno prostě dostaneš tolik hodin, klolik odpracuješ. Odpracuješ-li ovšem alespoň 12 hodin, máš jídlo a tamhletu chýši sám pro sebe ten den zdarma .


 


-Hm, má díru ve střeše -. ..ale dobrá. Zkusím to tedy, řekl J. G. .


..ř


TY jsi z nás ten , kter ý -alespoň prozatím tedy- nemá okovy. Jsi tedy asi předurčen k tomu, aby jsi spravil Velkého bílého otce ve Washingtonu o naší situaci !


..Zatím jen jednou -co já pam. jsem zde - se nám HROMAdně podařilo zbavit se okovů, ale narazili jsme hned u plotu ještě před Velkou řekou na jednoho zaměstnance zde působící nezisk.ovk.y, který nás poznal a zburcoval stráže, jelikož se prý bál -jak nám později vysvětlil-, že se nebude mít o koho starat, a že tak ztratí nejen svou práci, ale i velikou část smyslu ..jeho svého života . Dodnes nám oƅBĚtavě na plantáž nosí každé úterý sušenky a čaj.. .


našem


..nám prozradil ..


 


Přineste mi Ukaž ..d te mi tu smlouvu !Jellym. G.)=


-Mám ji tamhle v brehu u řeky, řekl po ůpravdě J., spolu s výplatami ..y za minulý týden.. , . Kousl se do jazyku, ale už to bylo venku.


Nový dozorce š č. 1 zavětřil. No.. ..jsem měkký, a gtak ti dovolím si tam zajít i teď, v době práce. Ale otroků je málo -i když celkově jejich počet narůstá, to zase ne že ne- a tak s tebou pošlu stráž, aby nepDLO pláchnouzt- !


K k J. G. se připojila stráž dvojice ramenatých chlapíků s biči a flintami, a s tímto doprovodem ve trojici se vydali k nedaleké řece.


J,G, ze své stráže neměl dobrý pocit. Vrozená poctivost mu ovšem nedovolovala couvmnout - byl narozen v býku -, a tak jen zpomaloval svůj krok, ale nezastavil. Když ovšem přišli k břehu, překvapil jej hukot a divoké peřeje po bouřce rozvodněné řeky - zastavil se tedy až teď, i když na tak úplně z ..a e své vůle.


-Co když moji skrýš vzala velka voda ? blesklo mu hlavou.


-Nevzala náhodou tu tvoji skrýš velká voda ? všiml si jeho úleku lepší z těch dvou mužů, a kopl jej z boku do holeně.


Nevím , zadrmolil J. G. , a očimam pátral po známém keři, od kterého přesně dvě stopy a jeden palec kolmo od vody byla štěrbina se schránkou.


Je tam !, chtěl vykřiknout radostně, ale další anděl se zjevil přímo před jeho obličejem, a svou v tu chvli jen zdánlivě etérickou pěstičkou mu ucpal ús ..ů ta.



J. G. se začal dusit.


- T ..si to jsem ti přinesl za tvý dřívější zásluhy , ty vole ! , zdálo se mu, že mu třpytivě řekl ten anděl, než ..a zase zmizel.


- TI dva muži toho anděla ovšem asi neviděli, jelikož po chvíli ten lepší z těch dvou mužů povídá: raději jej odveĎme zpět, než nám tu zkolabuje. Je vidět, že voda pořád stoupá, přšelo asi i na severu.. . Než se utrhne břeh i s námi.


-Počkat! napadlo J. G. . Pokud by skrýš měla odnést voda, bude snad přeci jen lepší, aby peněz užíval i třeba jen nepoctivý otrokář.. !.


 


Nějaké to andělské pírko mu ovšem asi uvízlo v krku či napatře, či co, a tak se místo slova mohutně zase rozkuckal.


-dostává asi možná astmatický záchvat, řekl starostlivě ten lepší z těch dvou můužů, a silně udeřil J.mezi lopatky.


J. přestal kašlat, zpříčil se mu ovšem tím nárazem můstek v ústech, a tak na jakékoliv ..nějaké proslovy přestal myslet.., .


Byla to asi ta nejandělštější rána do zad, jakou jsem kdy dostal, napadlo ho potom několikrát později při meditaci apod., ale nepředbíhejme.. .


V ten okamži toiž J. G. ještě nevěděl, že sotva se svými dozorci odvrátil hlavu od řeky, voda stoupat přestala.. .


Všechno, co se děje, děje kvůli Tobě, ..ty --r troubo..................... ., vzo ..p mněl si v nastalé mezeře kdoví proč jen na jedno z úsloví svého milovaného strýce z dětství, když


-Ještě že jsem si udržel tu lajnu od dětství, a nem usel jsem zalhat, liboval si již po chvíli.


Vrátili se k tomu novému dozorci číslo jedna.


 


Ten mezitím posvačil ..uzené s chlebem a rajčatama, a zrovna si i zapálil oblíbené viržinko, takže upadl do určitého stupně dobré nálady až rozšafnossti .., .


 


-Ale to je mrzuté, jestli ná,m skrýš opravdu vzala voda, pane..,, . Tak ale bez smlouvy budete muset jít asi pracovat, pane. PO prvé jsem vas uviděl v bavlně, tak tam také asi patříte.


 


-To je ale bezpráví ! vykřikl J.G. ..,


-Otroci v této zemi


-K právům otroků v této zemi se smějí vyjadřovat jen neotroci, zabafal spokojeně


-Aostatně, vaše práva jsou přeci vypsaána táhlé e na té tabuli, jestli teda umíš číst.. .


-J. s ..r...N e přesunul několik kroků stranou, a zahleděl se do oprýskaného lakobvaného plakátu, přibitého na stěně hlídací boudy.


-..otrok má při práci právo mít okovy na nohou povolen eé na vzdálenost nejméně dvou stop a jednoho palce, četl od prostředka.


-Ale tohle jsem tu četl přeci minulý týden ! Já rozhodně protestuji proti nehorázné svívoli, páchané btady na.. .


-NOtak vidíš, tak to znáš, zabaval zase tak mocně, že mu virřinko téměř vyklouzlo z koutku úst, a musel si ho přichytit rukou.


-Neznám.., zaípal J. g.


-Minule jsem tomu nevěnoval příliš pozornosti, jelikož jsem myslel, že ..tohle se mne .. ..to v životě týkat nemůže, řekl si spíše jen pro sebe, a vz .. opmněl si na Choseho ..Josefa ,, jak k ..do něj ..hučel němu celý minulý týden pro mlouval.


-A navíc - to se zde asi nepše, jelikož to pro vás tady nemá praktický význam, ale - ..teoreticky se můžeš přeci z otroctví vykoupit, dodal kápo bafající chlapík potměšile.


-Jak se ale, když nedostává výplatu ?


-No právě, ale ta možnost tady je,


Teoreticky za tebe může zaplatit třeba nějaký neotrok ..š.


-A jaká je vlastně ta částka za jednoho otroka ?, vzo ..p mněl si J. G. na svou snad ještě trvajici fungujici. skryš.


 


-Částku operativně u.rčuje majitel,


-Jak tomu mám rozumnět?


-..0 Kuopříkladu, když majitel uvidí, že mu přinášíš nějaký ovbolus, pomyslí si, že jsi asi bvelice schopnej otrok, když i za otroctví dp okážeš přijít k penězům, a částku asi hned navýší, jelikož by byl přeci hlupák, kdyby se pod cenou zbavolal tak schopného otroka.. .


-Ale s takovou je potom asi nemožné vykoupit sám sebe !


-N o to ..nO asi jo. To by tady i ti nejschopnější neotročili našemu pánu už třeba i pátou genera ..v b ci.. .


-To je ale bezpráví, čiré bezpráví !, rozlobil se znov ..b i J. G. .Ještě dnes se vy dám k ..Velkému bílému otci.. ..ehm, ..tedy chtěl jsem říci k prezidentovi do W.. .


 


-Je nedůležitý vědět, co máš ..v životě dělat - důležitý jen je to dělat, na to nezapomínej, ty troubo, vyvstalo mu v mysli další úsloví jeho strýce. -Protože jestliže to neděláš, tak to poznáš podle facek na ty tvý blbě zvol ..r ené cestě, ..ty troubo.. .


 


-Cože , k velkému bílému otci ?, zvážněl nový dozorce č. 1.


-A ty mně chceš tvrdit, že nepatříš tamh.le k těm v poli, když mluvš jeji ..k ch jazykem , ty nepoctivč ..š e?


 


-A jaktože vlastně nemáš na nohou řetězy, ty útěkáři ?!


-Hej, vy tam chlapi, okovejte ho !


 


zvážněl opět .


-To je ale hrubé, velice hrubé bezpráví, vykřikl zoufale J. G. . -Já jsem v ž ..ý ivotě zatím byl ten nejpoctiv. z poctivých .. !


-V tomto státě ..Tady pra


otročí jen ti z nejpoctivější poctivých, zabafal opět již zpokojeně ten růžolící chlapík ve vysokých holinkách.. .


(( ...))


..


..


 


Osmý den -to bylo po té bouřce- ovšem přišel na plantáž později.


 


J. G. ale poslouchal jejich stesky jen tak napůl ucha, jak se říká.. . Mám přeci právo vydělat také nějaké větší množství peněz, říkal si pro sebe.


A nahlas potom: ..ano ano, ale nechte mne ještě vydělávat do konce tohoto t ..g ýdne, prosm


 


NA podlahu dopadal svazek paprsků ..do paprsek Slunce skrze otvor ve střeše. Tudy by sem mohlo napršet, l kdyby pršelo, přemtal J. D G.n

))



."



Poznámky k tomuto příspěvku
Zeanddrich E. (Stálý) - 25.6.2017 > "


."
<reagovat 
anae (Občasný) - 28.11.2018 > v tomto státě otročí jen ti nejpoctivější z poctivých ... taktak ... a pořád to dáváš do Seznamu rubrik :-)
Body: 5
<reagovat 
 Zeanddrich E. (Stálý) - 28.11.2018 > anae> 

..to mi ..tak nějak ..uteklo


z ..úložiště -zapomněl jsem trošku, že to tam je;

:).
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Stálý)  
 
 
0 0 0 0 0 0 0 1 1 1 3 4 5 6 7 8 9 13 14 15 16 17 17 18 18 21 22 24 26 26 27 28 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 41 42 43 44 45 47 48 50 51 53 55 56 57 (58) 59 60 61 62 63 63 65 65 67 68 69 70 71 72 73 74 75
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter