Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí ve sbírce EPOS O VINĚ A ODPUŠTĚNÍ z kolekce ABSOLUTNO
Autor: VEČERNICE (Občasný) - publikováno 3.4.2003 (02:21:08)
další ve sbírce>

Vařící světlo přetéká přes okraje stínu
A já v hloubi své duše cítím vinu
Rozlévá se mi tělem jako hořkost blínu
Opustíš- li mne, bídně zhynu!

 

Mramor žil na mých stehnech, míří k severu
Kát bych se chtěla za svou nevěru

Když den se chýlí k večeru
Zbytky své odvahy seberu

 

Troufalé věci snad páchají jen zoufalí lidé
Co však ve světě bez lásky mi zbyde?
Osud ruku v ruce s trestem pro mě přijde
Dopadnu, já nebohá, jak v Osvětimi židé

 

Už svíci došel vosk a stále hledíš do plamene
Hledíš na mé srdce steskem roztavené
Tušíš však, že již brzy nikdo nevzpomene
Na naše duše hříchem popálené

 

Má touha zmírá, křičí: "Víc!"
Drtí slunce do odlesků nefritových náušnic
Však tuší, že po smrti nečeká ji nic
Jen duše promění se v křídla holubic

 

Jsi mi tak podivně dvojrozměrná
To jsi mi řekl tenkrát, když byla jsem ti ještě věrná
Snad pro ta slova malicherná
Já spustila se - vdova černá

 

Tvý tělo stárne, kouzlo však neztrácí
Ale dneska i pro jiné mé srdce burácí
Já chtěla změnu, já chtěla legraci
Však pozdě jsem zjistila, že jsou to čuráci

 

Mám péro dlouhý půl metru
Řek' mi ten v zeleným svetru
Co se stádečkem setrů
Poletoval v metru

 

Z kopců přišly jalovcové sny
Takhle nelze trávit další dny
Tíží mne smutek bezedný
Kéž dal by se zavřít do bedny

 

Opojena Bikaveru další číší
Jež bolest moji lehce ztiší
Já dneska večer tato slova píši
A doufám, že opět jsme si bližší

 

Rozcuchaný křik vran vrací se
Křivka mé naděje lomí se
Mé svědomí zamítá demise
Kéž můj milý zprávu tu dozví se

 

Zpoza obličejných okenic se neuhýbá
Co stalo se, to byla  velká chyba
Však dneska zní zas hudba libá
A milý opět rty mé líbá

undefinedundefinedundefined

 



Poznámky k tomuto příspěvku
DeadKennedys (Občasný) - 2.4.2003 > Kvalita, jako vždy.
<reagovat 
jelen (Občasný) - 2.4.2003 > Sakrapráce, ty si děláš srandu a já se nachytal, jednanula pro tebe. Teď jsem půl hodiny tvořil opatrný vysvětlení proč mi to přinde špatný a pak jsem se podíval na ty další věci. Dostalas mě. Jediný na čem trvám z původního hodnocení je to, že ty gify jsou uplně nechutný a že sloka se setrama v metru mě dostala na lopatky.
<reagovat 
Felipe (Občasný) - 2.4.2003 > Bajecne, teprve tehdy, kdyz se nekdo pokusi vasi basen zesmesnit, zjistujete, ze je velka... Priste si vyprosuju neoznacene vykradani svych versu, slusnosti je uvest to do poznamky.
<reagovat 
probably (Občasný) - 2.4.2003 > Ale fuj
<reagovat 
Venuše (Občasný) - 2.4.2003 >

smíchy hynu...z toho se poseru....kdož to tu kydé...krásnou máš líc...ty jsi kus vemene...báseň nádherná...čest buď tvé práci...poroučíš větru...až je to úděsný...ocásku myší...z tvých veršů zvrací se...rozkol mnou hýbá - ne, dnes to na tu vytouženou kouli není!

(vykrádačka i u mne, hola hoj!)


<reagovat 
Ripper (Občasný) - 2.4.2003 > Všechno jsem už pochopil. Je to bezvadné. Dal bych Ti pětku, ale vždycky jsem vybočoval z řady.
Body: 5
<reagovat 
Tanein (Občasný) - 2.4.2003 > Vlastně ani nevím za co :o)
<reagovat 
centaur (Občasný) - 2.4.2003 > škoda, že nečtu totemí poezii, to bych si to asi užil dvojnásob (rámcovou představu mám:) hergot, která ty vlastně seš? kterej...
<reagovat 
zirael (Občasný) - 2.4.2003 > také vykradena ! juchůů ! držím palečky a ptám se jako ten nademnou: kdo ty vlastně seš ?
jedničku za pusinku
Body: 5
<reagovat 
farářskej (Občasný) - 3.4.2003 > Jsem sráč. Nikdo mě nevykrádá :-)
<reagovat 
Angelinna. (Občasný) - 3.4.2003 > tak špatný to neni:)
Body: 3
<reagovat 
Cid (Občasný) - 3.4.2003 > 12 strof, což je délka slavné "La belle Dame sans mercy" od Johna Keatche. Radil bych drahé Večernici, aby si tuto baladu nalezla a přečetla. Existují minimálně dva dobré překlady do češtiny. Dvě strofy jsou naprosto odporné. To není vzpoura, ale pouhé hulvátství. Všechny rýmy jsou typu "láska x páska". Jestli to myslíš vážně, tak zační trochu číst. Ale musím Ti přiznat, že jsi mě dokázala vytočit a to není tak časté.:)))

J.
<reagovat 
Lian (Občasný) - 3.4.2003 > Sem dobrá, sem vykradená, juchéééj!!!!!! :-))) Díky, kotě.
<reagovat 
marjanka (Občasný) - 3.4.2003 > taky vykradena:) ale ten gif... no fuj:)
<reagovat 
egil (Občasný,Redaktor) - 3.4.2003 > vykraden!! pomóoóc!!§§§§§ policiéééé:))))))
<reagovat 
Přeslička (Občasný) - 3.4.2003 > Prvni sloka... Opustis-li mne, nezahynu... ta veta ma v ceske poezii prilis zazity smysl
Treti sloka... To neni humor, to je drzost a cynismus
Ctvrta sloka ... promin,ale nech me napady na pokoji
sesta sloka ... tos vykradla prozmenu koho?
7.a8.sloka ... ubohe, lascivni, vulgarita pro nic...
9.sloka... z bedny ses asi zblbla, z ty s kmitajicima obrazkama
prosimte k cemu je tenhle kompost odpadku vseho druhu?
A kde beres ty odporny obrazky?
Priznavam,vytocilas me, jestli se tim ukajis,tak gratuluji... nedelej srandu,kdyz to neumis...


<reagovat 
RadimP (Občasný) - 3.4.2003 >

viz. farářskej. Já chci taky vykrást!!! Fňuk...

Jak říkával můj matikář: PĚT!!! PĚT JAKO BRNO!!! ;o)))


<reagovat 
ouvej (Občasný) - 3.4.2003 > Nezklamalo. Od začátku do konce jednolitý blábol. Ale - pozor, objevují se metafory, což vnímám jako pokrok. A ejhle - ony ukradeny. A nic svého jsem nepoznala.
Body: 1
<reagovat 
jarin (Občasný) - 3.4.2003 >

je to xmíchu, ale na smíchu přece není nic špatnýho, ne?

Tolik rozruchu kvůli jedné poezii....


<reagovat 
Kelly (Občasný) - 3.4.2003 > "Mramor žil na mých stehnech, míří k severu" bych prosila bez čárky :-))
ale fakt je, že se stáváš jedním z nejčtenějších autorů, a o to asi jde ;o))))))
<reagovat 
loomy (Občasný) - 3.4.2003 > Však pozdě jsem zjistila, že jsou to čuráci
To jsi mi řekl tenkrát, když byla jsem ti ještě věrná

(tohle by sem chtel aby si mi sepkala do ouska) :-)
<reagovat 
loomy (Občasný) - 3.4.2003 > zajimalo by me esli si Vecernice vubec cte nase poznamky k jeji "splozeninam".. ani jednou totiz nepodala vysvetlujici komentar.. tak nevim esli to nepiseme zbytecne ...
<reagovat 
Leora (Občasný) - 3.4.2003 > Úžasné, krásné .. pozoruji zlepšení v některých verších, ale ta nechutná pusa s jazykem? Co to je ??? No, raději nebudu plýtvat slovy.
<reagovat 
DeadKennedys (Občasný) - 3.4.2003 >

Přeslička : Ale třetí sloka je přece nejlepší !  

 

Už jsem to dočet do konce a tuším v osmý strofě jsem taky vykradenej  - ale jenom úvodem a ne moc cynicky - no snad se příště polepší. Každopádně jsem se zařadil mezi známé autory a nejsem už kdejakej sráč :o)))


<reagovat 
 Přeslička (Občasný) - 3.4.2003 > DeadKennedys> no mě napadlo, ze treba vykrada ty,co ji nejvic kritizujou a nechapou jeji citlivou dusi/zvracenej humor/uchylku na tyrani ctenare...
<reagovat 
 jelen (Občasný) - 3.4.2003 > Přeslička> Souhlasim s tebou, co se týče toho, že z některejch věcí neni správný dělat srandu, ani nepřímo, myslim tim tu třetí sloku. Nicméně je tady otázka, z koho že si Večernice dělá srandu, z nás (čtenářů), z nás (kritizujících čtenářů), z vás (postižených autorů), obecně z blbosti (je sama blbá?), ze Židů v Osvětimi (to se mi nezdá, tak blbá snad není), z nějakejch imaginárních nich (proti kerejm se tady víceméně vymezujem a který nikdo nepojmenuje a který asi ani neexistujou), nebo snad z toho vymezování (který okamžitě někdo popře)? Toto není absolutní názor, jen příspěvěk k diskuzi.
<reagovat 
Rawen (Občasný) - 3.4.2003 >

Jsi mi tak podivně dvojrozměrná

Paráda!!!!!!

Též jsem byl vykraden, nevím, kdo za projektem "VEČERNICE" stojí, ale je to zatím celkem zábava...:-)))


<reagovat 
DeadKennedys (Občasný) - 3.4.2003 > jelen : nechápu proč není správný si z některých věcí dělat srandu ... to naopak může lidi zburcovat víc než tisíce zbytečnejch blábolů ... no nic, to ostatně případ Večernice sotva bude, takže už zavírám klapačku.
<reagovat 
 jelen (Občasný) - 3.4.2003 > DeadKennedys> 

Neni nic špatnýho dělat si srandu z některejch věcí, ale dělat si srandu jmenovitě z židů v Osvětimi mně připadne na hranici etiky, alespoň mně to bylo od dětství vštěpováno. Jestli ti to nedochází, tak to může bejt v zásadě dvěma věcma: a.) já jsem konzervativní suchar

                                                                                   b.) ty seš blbej a nedocházej ti holt některý vcelku zásadní věci

                                                                                   c.) další možná vysvětlení, pro která tu nechávám prostor vzhledem k tomu, že se nepovažuju za suchara a tebe bysem nerad urazil.


<reagovat 
DeadKennedys (Občasný) - 3.4.2003 > jelen : asi o tom něco splodím, i když se druhý světový a nacismu vyhejbám a považuju ho za uzavřenou kapitolu. Na net debatu se teď necítím :o)
<reagovat 
 jelen (Občasný) - 3.4.2003 > DeadKennedys> Rád si to přečtu, oceňuju, že se neštětíš a že jsme došli ke konsensu. Taky se druhý světový vyhejbam, namam rád války.
<reagovat 
ouvej (Občasný) - 4.4.2003 > Jo, dělá si srandu z kritizujících čtenářů a z autorů zároveň. :-))) Stačí si přečíst názvy děl, které tu vložila, vložil. Témata, která se tu často objevují. Podaná tak hovadsky, jak jen to jde. Jaro je jaro je jaro. Válka v Iráku, láska, dětství, zhrzenost v lásce, sebeovniňování a tak dál. Křivé zrcadlo. Hodně křivé.
<reagovat 
Troplis (Občasný) - 5.4.2003 > Díky za použití, tohle není totiž vykrádání, ale geniální koláž. To už z tebe ten chlast, požitý v ranném dětství, vyprchal? Jak dlouho nás sleduješ, provokuješ a chystáš tajné strategické výpady, neznámý/á/? Nádhera, jak rdící se myšky, motýlky a naivňoučké rýmování vystřídala čuráčí přímočarost a skrývaná vaginálně-lízací animovaná trojjazyčnost. Tvůj verš se mění, kouzlo však neztrácí.

Koukám na to zleva zprava

od jihu i severu

z tebe básník již se stává

údivem teď seru

/obvyklé blití nějak mi tentokrát se nedostavuje/

 


<reagovat 
yossarian (Občasný) - 6.4.2003 > ty jazýčky super,spravila jsi mi náladu a proto"na nic nečekej - jeď stovkou"
Body: 5
<reagovat 
Raboire (Občasný) - 11.4.2003 > Nejlepší co jsem tady zatím četl.
Body: 5
<reagovat 
g morr (Občasný) - 13.1.2004 > johohohohohohohohohoho! tebe chci!
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 2 3 4 5 6 7 (8) 9 10 11
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter