Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 28.4.
Vlastislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Myšák
Autor: toyenka (Občasný) - publikováno 3.4.2003 (08:43:24)

          Cosi mě probudilo. Pomalu otvírám oči a snažím se upamatovat, kde to jsem. Bože, já usnula zase u stolu nad knihou. Ale co to bylo za zvuk, který mě tak řízně probral k životu? A nyní znova.. harašivě chroustavé šramocení. Hlavou položenou na předloktí ani nepohnu, jen očima nenápadně koulím po okolí. A najednou s sebou skoro cuknu. Něco cítím na předloktí. Mé oči filmují temně stříbřistou šeď rozverného myšího kožíšku a každá buňka kůže mé paže vnímá šimravou měkkost jemňoulinkých chloupků myšího bříška. Cestovatel za sebou zanechává stopu po špičce svého pitoreskního ocásku. Malý neposeda právě schroustal sladké piškotové drobky, které tu zbyly po Míťovi a nebojácně se rozeběhl přes překážku. Nevadí, že ta překážka jsem já. Myšáček divoce koulí svými černými korálky, sklopená tenounká ouška přitisknuta těsně k protáhlé hlavičce. Neposednost chvějících se vousků na miniaturním čumáčku a lechtivé škrábání ostře měkkých drápků tlapiček rozehrála mé rty do úsměvu. Šedivinka se rozhlíží, důležitě mele tlamičkou a cení na mě s odvahou zoubky, procházeje se po hřbetu mé ruky. 


          Vrzly dveře. Nikdo je nazavírá, takhle přicházívá jedině Míťa. Osobitý velikán mého života má své zásady, dveře pouze vrzavě otevírá..


           Instinktivně jsem ucukla rukou a šedivý váleček sametu se rozvlnil pohybem, ocásek jak vyšívací jehla tančil v závěsu. Jen o zlomek okamžiku později jsem vytušila výbuch energie skoku a spoutaný předstíraný nezájem a lenošivé pohyby se rázem proměnily v dravou sílu lovce. Na stůl vedle mé ruky s lomozem dopadla obrovská chlupatá potvora a kulaté kocouří oči barvy lesního medu s obrovským temným smaragdem uprostřed se nechápavě dívaly na mě. Mohutná tlapka sekla a na ukazováku mi zaperlil rubín krve. Slízla jsem jazykem rudou kapičku a sladký pocit ze skoku lovce mnou prostoupil.

"Míťo, ty syčáku kocouří, jednou se ti zase něco nepovedlo.." Usmívám se. "Zvykej si hochu, v životě je spousta skoků do prázdna. Určitě ti to vyjde příště, ale dnes tu budeme ve třech - já, ty u mě na klíně smotaný do klubíčka za chvíli zlenošíš a malý myšáček pod skříní s bříškem plným sladkých drobečků.. zvykej si, kocouřisko chlupaté, někdy bývá režisérem Náhoda, zvlášť, když jí někdo pomůže..."   



Poznámky k tomuto příspěvku
Lian (Občasný) - 3.4.2003 > Vadí mi tam ta stříbřistá, spíš stříbřitá ne? A rubín krve SE zaperlil. Jinak, dcerce se to určitě líbilo a máš asi velkou slovní zásobu :-)))
Body: 3
<reagovat 
Quotidiana (Občasný) - 3.4.2003 >

 Souhlas s Lian - máš velkou slovní zásobu, ale nemyslím si, že právě spousta přídavných jmen, přirovnání a klišé (černé oči jak korálky, instinktivně ucuknout, rubín krve, režisér Náhoda, lenošivé pohyby, předstíraný nezájem) jsou jedinou zárukou dobrého textu

 

+ nechápu ty "kocouří oči barvy lesního medu s obrovským temným smaragdem uprostřed" to jako že má kocour ty oči hnědé a uprostřed zelené? Takovou kočku jsem ještě neviděla

 

+ něco mi připadá podivně formulované "výbuch energie skoku" "dravá síla lovce..."


Body: 1
<reagovat 
toyenka (Občasný) - 3.4.2003 > Ahoj,  kočky jsou moje hoby. Mají nejrůznější barvy očí, dokonce jsou kočky s jedním okem modrým a druhým zeleným.. je to takové zvláštní plemeno... Asi jsi toho neviděla ještě víc.. Do pohádek patří přirovnání, i barevnost. Jsou pro malého čtenáře a musí probudit jeho fantazii.. A na druhou stranu, nesmíme ty malé čtenáře podceňovat..
<reagovat 
toyenka (Občasný) - 3.4.2003 >

Díky za rychlou rakci. Ale patří tam stříbřistá, stříbřitá tam byla původně a musela pryč. Vidělas někdy myš? Není stříbřitá.. A rovněž to SE tam nepatří. Rubín zaperlil na ukazováku. Tak to je správně. Trochu nezvyklé, ale chci, aby malá slyšela nezvyklá slova a slovní spojení. Posledně jsem se otřásla u Smolíčka (Drda), kterého Jeskyňky svlékly, daly do korýtka a chtěly zabít... Klasika je pod lupou někdy krutá.. jako život..


<reagovat 
 Lian (Občasný) - 3.4.2003 > toyenka> Taky mi pohádky přijdou leckdy krutější než horory. Je dobře, že jí rozšiřuješ obzory, obrazotvornost, fantazii a slovní zásobu, ale neuč jí nesmysly, je ještě malá aby to pochopila, zbytečně jí pleteš, aby s tím pak neměla problémy ve škole. Uč jí to až se naučí, jak to být má, pravidla. Pak teprv je může porušovat. To je teda jen můj názor.....
<reagovat 
Venuše (Občasný) - 3.4.2003 > nedej se a kráčej cestou, kterou sama cítíš jako tu pravou...
Body: 5
<reagovat 
toyenka (Občasný) - 3.4.2003 > Díky, dobrá vílo z dob minulých. Neboj,  nikomu na celém světě se nepodaří mě změnit, nikdo ve mě nezastaví barvy písmen a já dál budu rozčilovat ostatní tím, že prostě jsem..
<reagovat 
Quotidiana (Občasný) - 3.4.2003 >

no jasně :-)

ale smaragdovou panenku.... to jsem vážně ještě neviděla (máme doma taky kočky - zelenooké, žlutooké, a kdysi jsme měli i hnědookou)


<reagovat 
toyenka (Občasný) - 3.4.2003 > Stačí se podívat v noci, když kočka běží před reflektorem auta a jen tak mimoděk na tebe otočí hlavu.. pak ten smaragd uvidíš..
<reagovat 
Quotidiana (Občasný) - 3.4.2003 > .... bajoooo... máš pravdu, teď mi to konečně došlo! Nějak mne nepadlo, že kočičí oči vypadají v noci jinak
<reagovat 
fungus2 (Občasný) - 3.4.2003 > Hm. Mě se to líbilo
Body: 3
<reagovat 
ouvej (Občasný) - 3.4.2003 > Myslím si, že je to skvěle propracované dílo. Skutečně mě zaujalo.
Body: 5
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 3.4.2003 > Když to srovnám s tvou srací věcičkou a s dnešním dílkem Filipovým, zdaleka mi to tolik nedává. Asi to bude tím, že nemám ráda pohádky... a je tam na můj vkus moc zdrobnělinek. Ohledně klišé - souhlas s Quotidianou. Prostě sis sama nastavila vysokou laťku... ;o))
Body: 1
<reagovat 
toyenka (Občasný) - 4.4.2003 > Ale to přeci úplně zapadá do skládanky tvého puzzle, že nerada pohádky.. To jsi přesně ty, Kelly. Ale jedno mi není jasné, proč ten text vůbec čteš, když jsem tě již u názvu varovala, že to je pro malé děti? No nic, napadl mě dnes ráno v autě příměr k vínu, který se týkal tebe. Možná to hodím na papír (rozuměj do noťase) a přilepím na totem.. Dám vědět, bude to pro tebe..
<reagovat 
DeadKennedys (Občasný) - 3.4.2003 > Kelly : Ty určitě z pohádek nejradši H. Ch. Anderssena :o)
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 4.4.2003 > DeadKennedys> Jo :-))) a taky toho... bratra Grimma :-))))
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 4.4.2003 > A proč bych ten text neměla číst, když mě zajímá, co jsi napsala? :-)
<reagovat 
Lenki (Občasný) - 12.2.2006 >

No, k narozeninám jsi měla 3 měsíce zpoždění...

jinak ten Míťa byl ten náš Míťa?

Máš tam moc přirovnání, tím pádem to ztrácí na přehlednosti... Myslím, že Nája má dost velkou slovní zásobu i tak

Proč už nepíšeš? Už půl roku tu nic nemáš...


Body: 4
<reagovat 
toyenka (Občasný) - 24.3.2006 >

Je to sice pro ni, ale.. nečetla jsem jí to.. právě proto, že je to text pro jinou věkvou kategorii... ale přesto je její..  :-) Je to myšlené jinak.. to pro ni.. :-)) Není čas.. moje milá Lenki... :-)) neboj, zase budu psát.. jen co.. :-))


<reagovat 
najny1 (Občasný) - 22.4.2010 > ctu to sice az tet ale diky mami
Body: 5
<reagovat 
toyenka (Občasný) - 30.4.2010 > .. to nevadi.. cekalo to tady na tebe.. :)
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter