Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 25.4.
Marek
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Slečna a měsíc
Autor: Aquarius (Občasný) - publikováno 3.4.2003 (14:09:47)

 

 

Vivéry opil

mlhostinný hlas druida

Tleskem prošla noc



Poznámky k tomuto příspěvku
jarin (Občasný) - 3.4.2003 > toto haiku potěšilo moji duši, protože haiku je prostě haiku a vždycky mě dostane ta jednoduchost a výřečnost...
Body: 5
<reagovat 
ouvej (Občasný) - 3.4.2003 > Tleskem prošla noc. ********
Body: 5
<reagovat 
loomy (Občasný) - 3.4.2003 > kratke
<reagovat 
Naty (Občasný,Redaktor) - 4.4.2003 > Líbí.
Body: 5
<reagovat 
Venuše (Občasný) - 3.4.2003 > Hmm...ten druid mi vyvolává spíš představu Bretaňe, než Paříže
<reagovat 
 Aquarius (Občasný) - 4.4.2003 > Venuše> Napsal jsem, že Paříž byla inspirací, není to portrét..
<reagovat 
rabako (Občasný) - 7.4.2003 > však víš, co si myslím,....
<reagovat 
Francois_Villon (Občasný) - 3.4.2003 > no tom sem z toho v prdeli...
<reagovat 
 Aquarius (Občasný) - 4.4.2003 > Francois_Villon> Aspoň, že ses neztratil, ale stejně nechápu, jestli to je kladná nebo záporná kritika : )
<reagovat 
 Francois_Villon (Občasný) - 9.4.2003 > Aquarius> ... kritika je to vesměs kladná, já jsem si dal totiž takovou malou soukromou prácičku a těch pár slov si rozpracoval na papír podle svého a zjistil jsem, že jsem se u toho docela slušně opil a následně jsem si připadal naprosto mlhostinný... závidím Ti to slovo a navíc vůbec nechápu, jak je možné, že jsem na něj nepřišel sám...
<reagovat 
 Aquarius (Občasný) - 9.4.2003 > Francois_Villon> ..no, je fakt, že takovej starej harcovník, jako Ty, by na něj měl přijít už dávno : ) Cucákovi jsi udělal radost, když ses opil nad jeho básničkou : )))) Přeju krásný Den!
<reagovat 
RadimP (Občasný) - 3.4.2003 > Ehm, ono to vlastně haiku není - je to báseň o 17 slabikách ;o)
<reagovat 
 Aquarius (Občasný) - 4.4.2003 > RadimP> Tos mi toho řekl Radime.. tak proč to podle tebe není haiku?
<reagovat 
 RadimP (Občasný) - 7.4.2003 > Aquarius> 

Haiku to není zcela objektivně, ne jenom podle mě. Doporučuju nastudovat něco o teorii ;o)

Haiku a) by mělo obsahovat odkaz k roční době,

         b) by mělo obsahovat přírodní prvek, 

         c) se vyjadřuje spíš pomocí symbolů než metafor - kouzlo z pohledu čtenáře je právě v tom, spojovat si jednotlivé symboly, aby si do nich reflektoval vlastní zkušenosti, zážitky ap., - už jsem se k tomu na T. několikrát vyjadřoval... Haiku je prostě klasický útvar japonské poezie a jako takové je dosti těžko zvládnutelné... rozhodně to není jenom sedmnáct slabik...


<reagovat 
 Aquarius (Občasný) - 7.4.2003 > RadimP> 

ad a) je fakt, že odkaz k roční době tam nemám : ) ; četl jsem nějaké haiku a rozhodně ho němělo každé ani náhodou..

     b) deštivá měsíční noc ti nepřijde jako přírodní prvek?

     c) v celé téhle básničce je asi jeden symbol a jedna metafora, takže fiftyfifty

Rozhodně si nemyslím, že haiku je jen sedmnáct slabik.. nepodceňuj!


<reagovat 
 RadimP (Občasný) - 7.4.2003 > Aquarius> 

ad a) potom to nebyla haiku ;o),

    b) "deštivá měsíční noc" tam není explicitně obsažena (a stejně bych váhal),

    c) pokud to jde, tak úplně bez metafor.

Nepodceňuju - dokaž!;o)


<reagovat 
 RadimP (Občasný) - 20.5.2003 > Aquarius> Tak Ti, Aquarie, dlužím omluvu! Trošku jsem se pročítal teorií, abych se ujistil, že Tě nemystifikuju (nedala mi ta báseňka spát!;o)), a vyčetl jsem, že haiku vůbec není o symbolech - je to prostě jenom těch sedmnáct slabik... ačkoli, podle mě je to taky otázka chápání termínů - například květinu, kvetoucí na jaře (nemůžu si teď zrovna na žádnou vzpomenout), tj. jeden z často používaných prvků v haiku, mohu, myslím, označit za "symbol" jara...
<reagovat 
HACKMAN (Občasný) - 3.11.2003 > ***
Body: 5
<reagovat 
BELA1 (Občasný) - 26.7.2005 >  LÍBÍ
Body: 5
<reagovat 
zochrova (Občasný) - 22.9.2008 > Tohle už je lepší.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter