Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Středa 29.5.
Maxmilián
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
48 hodin
Autor: Oplatka (Občasný) - publikováno 7.4.2003 (00:49:12)


Oplatka (Občasný) - 8.4.2003 > Pokusím se něco ke své povídce napsat. Úvodem se omlouvám za tečky, jimiž jsou promluvy uvozovány - byly tam původně pomlčky, ale při vkládání se nějak samovolně změnily. Nevím, jak tomu zabránit.
Zadání povídky znělo Poslední volba. Vybrala jsem si formu, kterou už jsem si dříve vyzkoušela - rozhovor bez uvozovacích vět. Z toho tedy vycházejí i výrazy jako Vaúúú. (Pravda je, že jsem přemýšlela, zda jej tam vůbec dát.) O parodii se v žádném případě nejedná, tu máme za úkol až tento týden. Pokud ji v tom autor Igráček vidí, pak ať mi klidně dá pětku. V tom případě jsme se totiž 100procentně minuli. Pokud se týká formy, myslím (soudíc podle mých spolužáků a profesora ze semináře, abyste nemysleli, že se chválím sama), že jsem se s ní vyrovnala vcelku dobře.
Pokud jde o obsah, chtěla jsem ukázat situaci člověka, kterému nikdo není ochoten pomoci, který ví, že ať udělá cokoli, bude to špatně, a který nakonec nevidí jiné východisko než odchod ze života. Nevím, nakolik zde můžeme mluvit o autenticitě, nezažila jsem to, co hlavní hrdinka, ale situaci, kdy mi sebevražda připadala jako jediné možné řešení, znám. (Byť se toho na mne sesypalo mnohem méně než na Mariku). Připouštím, že výchozí situace - rodiče vyhazují dospívající dceru z domu, protože je těhotná - není nijak výjimečná a člověk se s ní už zřejmě setkal ve více dílech. Určitý rozdíl spatřuji v tom, že partner je nejen ochoten vzít na sebe všechny závazky, ale hrdinku k rozhodnutí nutí - stejným způsobem, byť v opačném směru, než její rodiče. "Přítelkyně" jí také není schopna nijak pomoci, je schopna ji víceméně vyhodit na dlažbu. Nicméně podstatné mi na mém příspěvku připadá, že partner ji, přestože jí slibuje zajištěnou budoucnost, vlastně jen vhání do další slepé uličky. Důležitá je tu myslím také skutečnost, že dívka se cítí příliš mladá a nezralá pro zásadní životní rozhodnutí, které ale musí udělat, nikdo ho za ni neudělá. (Tady lze najít určitou autobiografičnost.)
S tím, že dílo by se dalo více rozpracovat a prodloužit, souhlasím.
Budu ráda, když budeme pokračovat v diskusi. Zdravím vás.
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli Oplatka
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter