Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Mystérium krve
Autor: romann (Občasný) - publikováno 7.11.2017 (17:21:14)
Naše krev obsahuje nejkoncentrovanější informaci o nás. To věděli už v pravěku šamané i bojovníci. Obřady spojené s krví se táhnou dějinami ve všech kulturách. Symbolem přátelství byl rituál smíšení krve.
Jsme to, co jíme. Zejména židovské náboženství je známo zákazem požívání potravin z krve zvířat. V Novém zákoně je to uloženo i křesťanům, ale kromě jehovistů se tím nikdo neřídí. I maso musí být odkrveno, ale to nedělají ani oni.
Správně však říkají, že transfúze může být škodlivá. Nevědí proč, ačkoliv odpověď není tak těžká. Krev totiž může příjemce negativně ovlivnit.
Přijímání krve je i v pozadí křesťanského rituálu Večeře Páně. V něm kněz mění víno na krev Krista a podává lidem. Pití krve Krista symbolizuje vůli stát se Jím. Nikoliv však přijmout jen Jeho duchovní aspekt, ale celého Krista z masa a kostí... Oslovuje to naše nevědomí, mnoho mystických zážitků věřících bylo právě přitom.
Proč ale právě víno? Je tu vizuální podobnost, ta je velmi důležitá. Předsudky nejsou na místě, nejde přece o opilost. Ale jedno, dvě deci vína znatelně zlepšuje vnímavost. Alkohol zesiluje přechod do transu, tedy vytržení ducha a o něm obřad Večeře Páně hlavně je.
Je to tak silný zážitek, pokud je správně proveden a přijat, že vzbuzuje strach. Proto ho katolická církev zeslabuje. Víno při bohoslužbě pije pouze kněz.
Protestanté to kritizují, ale sami pod různými výmluvami podávají v kalichu pouze víno bílé. To ovšem nelze proměnit na Kristovu krev. Ta jistě byla rudá. Nebo víno nahrazují moštem. Je za tím strach z Boha.


Poznámky k tomuto příspěvku
P.V.Ctihodný (Občasný) - 7.11.2017 > Děkuji za zajímavý text, ale dovolím si upozornit na několik nepřesností :
1.Jehovisty bych příliš nevyzdvihoval. Kvůli své povrchní znalosti Bible a vytrhování z kontextu nechali vykrvácet již tisíce svých dětí
2.V Písmu svatém se nepíše o barvě vína, a tak víno při mši nemusí být červené
3.I při katolických bohoslužbách se občas podává laikům víno.Navíc se již několikrát stalo, že při proměňování chleba začala z hostie kapat krev
Doporučil 
<reagovat 
 romann (Občasný) - 8.11.2017 > P.V.Ctihodný> já nikdy bezbarvou krev neviděl.
Pokud víno kněz promění na krev, mělo by být červené, ale toho se všichni panicky bojí...
O tom, zda transfuzi ano či ne, bychom se měli ptát Boha. Ten je Autoritou, ne my...
Copak On je mýtus, nebo je snad němý?? Ne, je Všemohoucí. Ptejte se Ho a bude vám odpovězeno... a zcela jasně...
<reagovat 
 P.V.Ctihodný (Občasný) - 13.11.2017 > romann> No, dobrá, ale souhlasíte s mojí připomínkou č.1 ?
<reagovat 
romann (Občasný) - 21.11.2017 > O jehovistech si nedělám iluze. znám je...
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter