Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Divadlo
 > Divadlo
 > Recenze
 > Zajímavosti
 > Dramata
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí v kolekci "H2O" z kolekce Dramata
Autor: barlach (Občasný) - publikováno 7.4.2003 (15:09:37)

Michal Bärlach

 

"H2O"

 

V místnosti jsou tři umyvadla stojící na podstavci(jedno je zcela vpravo, dvě více vlevo). V pravém portálu je stolek, u kterého na židli sedí žena v unylém oblečení. Na stolku má misku s drobnými mincemi, knihu, sušenky, kafe. Čte si knihu. Po chvíli sáhne pro sušenku a zvrhne přitom na sůl kávu. Začne stůl utírat hadříkem vytaženým z kapsy. Vše podmalovává milá hudba, Jde k jednomu z umyvade(tomu vpravo) a umyje si ruce. Utře ruce ručníkem a jde si sednout, doopraví stůl do počátečního rozložení. Do místnsti vtrhne postava v bezpohlavním oblečení, chová se jakoby potřeboval nutně na záchod, ale nedrží se za inkriminovaná místa, jen si žmoulá dlaně. Tváří se zničeně, unaveně. Do misky hodí drobnou minci. Hudba se v momentě jeho příchodu mění v zběsilou! Doběhne k umyvadlu(úplně vlevo) a obřadně si umyje ruce a opláchne obličej. Neutírá se do ručníku, odchází mokrý, ale s úsměvem a jeho držení těla i mimika prozrazují duševní i tělesnou pohodu. Jeviště pohasíná a propadá se do naprosté tmy. Po chvíli ticha začně tiše hrát radio. Jeviště se rozsvěcí, žena sedí za stolem a čte si knihu, do místnosti vchází Muž...

 

Muž                 Dobrý den vhodí do misky drobné

 

Žena                Dobrý dobrý. Jak se dnes máte?

 

Muž                 Jak by... jako vždycky jde k jednomu z umyvadel(z těch vlevo)

 

Žena               No jo. chvíli počká a pozoruje počínání Muže, který si sudnává kabát a tričko,pak s trpkostí upozorňující na Mužovu neomalenost.Já se mám zase dobře Muž nereaguje Do práce?

 

Muž               hraje si s kohoutky Do práce. stále cosi šteluje na kohoutcích Do prdele.

 

Žena               Co prosím?

 

Muž                Neteče!

 

Žena               Neblázněte, ještě před chvílí tekla. zvedá se a jde k jinému umyvadlu, také neúspěch. No jo, je sucho.

 

Muž                 Kašlu Vám na sucho... Kdy poteče?

 

Žena               To nemůžu vědět, nezlobte se.

 

Muž                Jak to nemůžu vědět, nemůžu vědět! Vy tady zodpovídáte za pořádek a správný chod zařízení. Musí téct. začne zuřivě otáčet kohoutky Musí.

 

Žena               Neblázněte, utrhnete to. Už včera hodinu netekla. Nemůžu s tím nic dělat, prostě je venku sucho a tady je i normálně malý tlak. Za chvíli to určitě začne, nebojte. Zavřete to, ať se to natlakuje.

 

Muž                zavře kohoutky Hodinu netekla. A co mám dělat já?

 

Žena               Bože tak jděte do práce a přijďte potom.

 

Muž               nevěřícně na ni hledí, pak se zvedne, otevře všechny kohoutky ... nic. Kopne do umyvadla Teč!

 

Žena                vystřelí ze židle a běží k umyvadlu. Odvede Muže na své místo a podá mu šálek kávy Za chvíli začne, nebojte. Skočím nahoru, zatím to tu pohlídejte! odejde ze scény

 

Muž se napije kávy a opře se o stůl, žmoulá si spánky. Do místnosti přijde další postava - Chlapec.

 

Chlapec          Dobrý den vhodí mince do misky Paní Tomášová tu už nepracuje? zeptá se zvědavě, ale nevěnuje pozornost odpovědi, protože okamžitě míří k umyvadlu (z těch vlevo)

 

Muž                 zdrceně Neteče...

 

Chlapec           zarazí se Cože? zkusí kohoutky u všech umyvadel Neteče?

 

Muž                Teď jsem to zkoušel. Prý je sucho.

 

Chlapec           Nesmysl stále zkouší kohoutky Přece musí téct, zkoušel jste to pořádně?

 

Muž                s posměškem Ne sedím tady jako hromada trusu prostě jen tak ze zájmu. To je snad jasný, že jsem to zkusil!

 

Chlapec           nadále zkouší kohoutky, je stále zbrklejší Poteče, určitě je to jen nějak vypnuté!

 

Muž                vystřelí se židle a odtrhne Chlapce Prostě neteče, copak jsi pitomej? Říkám, že neteče, neteče! Tomášová letěla nahoru to vyřídit, tak si dřepni do kouta, drž hubu a čekej. Nebo vypadni, ale hlavně už drž hubu - neteče, neteče, neteče!

 

Chlapec           Propadne se do beznaděje, začne brečet

 

Muž                chvíli ho poslouchá, pak vystřelí a chce jeho kňourání utišit násilím, cloumá s ním Vypadni ty parchante!

 

Chlapec           Nesahej na mě! Nesahej na mě!

 

Perou se na jevišti a Muž tlačí Chlapce k východu. Když se válí blízko stolku, ozve se kápnutí z umyvadla. Oba vystřelí k umyvadlu.

 

Muž                 Sedni hajzle já tu byl dřív!

 

Chlapec           Dej mi pokoj.

 

Muž                praští s Chlapcem o zem, ten jej chytne za nohu. Vstoupí Žena

 

Žena               Za chvíli poteče...všimne si peroucí se dvojice a běží je roztrhnout, chvíli se s nimi přetahuje, pak z chumlu vyletí a drží se za nos, jako když teče krev. Muž odpálí chlapce pryč od umyvadla a sám hrábne pro kapku. V ten moment se spustí voda. Oba si vlezou k jednomu umyvadlu a obřadně se umyjí. Žena sedí na zemi a drží se za nos.

 

Muž                Domyje se první Paní Tomášová copak se Vám stalo?

 

Žena               jakoby to zažila už mockrát Nic, to je v pořádku, uhodila jsem se o stůl.

 

Chlapec          i on mezitím dokončí očistu Paní Tomášová... Vstaňte pomáhají jí na nohy měla byste si to opláchnout.

 

Žena               Ne ne, to je dobré. Děkuji Vám.

 

Muž                Nesmysl, stačí jen trocha vody a budete zase fit.

 

Žena               dvojsmyslně Vody.

 

M + Ch          Jistě.

 

Muž               Tak pojďte. zvedne ji, nabere trochu vody z jednoho z levých umyvadel do kapesníku a přiloží jej na nos pí Tomášové.

 

Chlapec           No, ukažte. prohlíží si zranění Jak jste se mohla uhodit o stůl všichni tři se zasmějí To je dobré, jen to chvilku poteče. Musím do školy. Zvládnete to?

 

Muž                 Jistě, zvládneme. Mějte se, nashledanou.

 

Chlapec           Nashle, nashle paní Tomášová.

 

Žena               Nashledanou. Chlapec odejde, na Muže Běžte také do práce, já to tu zvládnu. Už je to dobré.

 

Muž                 Určitě? Nemám raději někoho zavolat?

 

Žena                Prosím Vás ne, jakoby Vám nikdy netekla krev z nosu.

 

Muž                 Dobře, tak se tu mějte krásně a zase někdy. odejde

 

Žena                Já vím, zase někdy...  ...zítra

 

Jeviště se propadne do tmy. Rádio pomalu pohasíná. Ozývá se opět ona zběsilá hudba. Žena sedí za stolem. Je roztržitá a co chvíli se podívá na umyvadla. Po čase se zvedne a jde k

umyvadlu zcela vpravo. Opláchne se. Nic, je stále roztržitá. Jde k umyvadlu vlevo a obřadně si umyje obličej i ruce. Hudba se zklidní, je to ta, kterou začínala hra. S vyrovnaným

pohledem i duší si sedá zpět na své místo. Jeviště pohasíná.

 

KONEC



Poznámky k tomuto příspěvku
probably (Občasný) - 12.4.2003 > Není to tak zlý. Mně se to docela líbilo.
<reagovat 
stanislav (Občasný) - 27.4.2003 >

přiznám se, že po prvním přečtení trochu tápu...

jakési drama mezi Mužem, Ženou, Chlapcem a tři umyvadla, voda teče, neteče, teče, muzika funguje podle nálad, přiznám se, že mě teď napadá jakási souvislost mezi souvislostmi a propojení synchronní všeho vůkol, takové to, co prožívá psychotik...

zatím jsem do toho moc neproniknul, zkusím to ještě jednou, ale jakýsi feeling to má rozhodně, ale chce to asi číst s větším nasazením a soustředěností...

jak je to napsané, k tomu výhrady nemám nijaké...

možná bych potřeboval trochu nějakou tu vysvětlivku, ale absurdní drama vysvětlovat asi nemá cenu, že jo? :o))

 


Body: 5
<reagovat 
 barlach (Občasný) - 1.5.2003 > hubert> No, ono to má jednoznačné prvky absurdity, ale přesto jde o konkrétní záležitost, o které mluvím. Mrzí mě, že je tak těžko pojmenovatelná. Díky moc za přečtení. Když se vrhnu na přepis, dám Ti pak zase vědět.Díky.
<reagovat 
Lian (Občasný) - 7.4.2003 > Mno, já Ti nevím.....nepřijde mi to nijak zajímavý. Vcelku vo hovnu, abych citovala....:-)) Nic ve zlým, asi to o něčem je, ale já v tom nic nevidím.
<reagovat 
 barlach (Občasný) - 7.4.2003 > Lian> Proboha neomlouvej se! Mně to zase přšlo příliš jednoznačné, ale asi není. Každopádně děkuji za přečtení i za názor.
<reagovat 
 Lian (Občasný) - 7.4.2003 > barlach> Něco jako, voda nade vše?:-))
<reagovat 
 barlach (Občasný) - 20.11.2003 > Lian> 

Objevil jsem to až teď, ale stejně odpovím.

 

Klíčová informace je v tom, že voda v levých dvou umyvadlech je "zvláštní". Je to vlastně něco podobného jako má povídka Teflonace, zabývá se to stejným problémem současných vztahů mezi lidmi... Já to nechci polopaticky vysvětlovat, protože by ten text ztratil všechno, co jsem mu chtěl dát. (Ale nevím, jestli alespoň něco má).


<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 2 (5)
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter