Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 23.4.
Vojtěch
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Pomlčka
Autor: rabako (Občasný) - publikováno 9.4.2003 (07:39:47), v časopise 6.5.2003
Koberec vykřičníků
pálí mě do nohou
Odcházím!

Budu zelenkavý les
vnímat jako slepý chuť
hladově posbírám
smůlu ze tří teček...

Jsem
V naivních zákoutích
plná nahých otazníků
Nedočkavá zaoblené tečky

.



Poznámky k tomuto příspěvku
Lian (Občasný) - 9.4.2003 > No, dobrý :-))
Body: 5
<reagovat 
P.i.k.o (Občasný) - 9.4.2003 > To je ... med kolem huby Ti mazat nehodlam:.o)))))))))))))) stejne to mam zakazany. :o)))))))))))))
<reagovat 
egil (Občasný,Redaktor) - 9.4.2003 > Na moje gusto moc přívlastků (v poslední strofě 5 př. z 10 slov).. ale jinak moc fajn; moje připomínka byla formální. Jako celek se mi to líbí - pěkné metafory..
Body: 5
<reagovat 
Pierre Bosquet (Občasný) - 9.4.2003 > -!!!!!!!...????. moc líbí...hlavně poslední strofa...a interpunkční vychytávečky !
Body: 5
<reagovat 
jarin (Občasný) - 9.4.2003 > celkem zajímavý. Jo.
Body: 5
<reagovat 
rabako (Občasný) - 9.4.2003 > egil> jo, dik za pripominku, ale nejsou to ty privlastky, co byly v "Malířům..." , že ne? tam ti vadily vic, ne? Dík moc za poznamky!!!
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 9.4.2003 > dobrý nápad, ale něco malinko mi chybí ;-)
<reagovat 
rabako (Občasný) - 9.4.2003 > a co? nelibi se ti konec nebo se ti to zda cele takove nedodelane? ;o)
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 9.4.2003 > fakt je, že poslední strofa se mi zdá slabší, trošku mě ruší opakování "teček" ve druhé a "tečky" ve třetí;
první vykřičníková je hezky úderná, smůla je taky pěkná... ale ten konec je takový rozmělněný nebo co, možná jsou to ty zatr. přívlastky? :-)))
<reagovat 
rabako (Občasný) - 9.4.2003 > diky moc, jo, mate asi pravdu s tema privlastkama... kdyz ja je mam v basnickach strasne rada, ale musim se je naucit pouzivat, to je fakt.... dik za pripominky! :o)
<reagovat 
Aquarius (Občasný) - 9.4.2003 >

No, začnu asi nejdřív pohledem ostatních (egil, Kelly a posléze bohužel i Rab): pokud je celá báseň postavena na přívlastcích (jako že je..), nejde hodnotit zvlášť jejich množství a zvlášť báseň samotnou.. egil i Kelly mluví o poslední strofě, podle mne není problém ve slohu, ale ve fonetice - "naivních", "nahých", "nedočkavá". Je to jako s fotbalisty kteří opravdu "hrají" - je jich najednou "plné hřiště". Rozsříštěnost (Kelly) není podle mne v samotné myšlence, ale výrazových prostředcích 2. a 3. strofy (např. použití bud. času u slovesa 2.strofy - báseň sama má schopnost posouvat čas..).

Mě se nelíbí použití některých slov: "zelenkavý", "smůlu".. jedno je navíc, u druhého mi chybí nějaké pojítko k verši, kde stojí.

Bohužel čas volá.. otázky sem : )


Body: 3
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 9.4.2003 > Aquarius> smůla v lese je jasná, ne??? a zelenkavý bude možná proto, že ještě není úplně zelený... ;o))
<reagovat 
rabako (Občasný) - 9.4.2003 >

Aquarius> je to zvlastni, cekala jsem neco jineho...

asi se ta basnicka tak jak je libi jenom mne, ale nevadi :o) No, nevim, kdyz mi egil s kelly napisou , ze jsou tam spatne pouzite privlastky a ty mi napises, ze se ti tam nelibi par slov, z te basnicky pak uz nic dobreho nezbyde... :o(

Pritom je to jen takova hracka s interpunkci, ale asi se nepovedla. Nemam patent na basneni, ucim se, jsem rada za kazdou radu..

ohledne fonetiky: naivnich, nahych, nedockava...  - libi se mi to, asi mam uz fakt divnej vkus... ale nezda se mi ani nic divneho ;o) nebo ti to zni divne kvuli tomu, ze to jsou vsechno slova zacinajici na "n" ?

P.S. podobnost s fotbalisty je ciste nahodna, ze? Nebo jsi vzal "zelenkavost" doslova? :o)))

 


<reagovat 
Cedrik (Občasný) - 9.4.2003 > Mě se to líbí tak jak to je...
Body: 5
<reagovat 
rabako (Občasný) - 9.4.2003 > cedrik > jo, mně taky! :o)
<reagovat 
Čtenář - 9.4.2003 > cedrik> jo, mně taky! :o))
<reagovat 
egil (Občasný,Redaktor) - 9.4.2003 > :) výraznej genitivní přívlastek tam máš jenom jeden: "Koberec vykřičníků", ale to nevadí, protože ta básnička není postavená na přívlastcích v genitivu. Ale běžných adjektiv je v ní víc než dost (hlavně v už zmiňované poslední strofě). Pokud je v básni přívlastků moc, kradou jí dynamiku a celek pak působí zamlženě a rozpopisovaně do všech stran. Někdy se tomu člověk nevyhne - malinko se do přívlastkování namočit. Ale není - podle mě - dobré, přívlastky používat jako cihly.:) Jo. Svádí to k přívlastkům.. Taky s tím mám v básničkách problémy:)..
<reagovat 
probably (Občasný) - 9.4.2003 > a mě se to jednuduše líbí - víc říkat netřeba
Body: 5
<reagovat 
barlach (Občasný) - 9.4.2003 > Mně se to docela zamlouvá. Ale nevím, co mi na tom nesedí.Ačkoli bylo řečeno už dost,to, co mi nesedí tu ještě nikdo nepojmenoval.A já to také nesvedu.Bohužel.

Ale líbí se mi "nahé otazníky" - jsem jich také pln.
<reagovat 
rabako (Občasný) - 9.4.2003 >

jej, dik, no, myslim, ze na tehle basnicce je videt, jak tezke je pojmenovat to, co "nesedi" .... :o)))

Ale dik! :o)


<reagovat 
Dommi (Občasný) - 9.4.2003 > Pěkňoučký
Body: 5
<reagovat 
Miroslav Langer (Občasný) - 9.4.2003 > Jen hříčka, ale nerýmovat Ti sluší.
<reagovat 
čtenář Bobek - 9.4.2003 > Chápu to :-))))) Jsi šikula, budu Ti dělat do sbírky ilustrace, jestli budeš někdy chtít :-)))))
Body: 5
<reagovat 
Naty (Občasný,Redaktor) - 9.4.2003 > Milá Rabako, já, která cpu přívlastky kam se dá, si myslím naprosto upřímně, že všechny tvé přívlastky jsou na místě.
Kromě toho se mi líbí jak to bereš od vykřičníků, přes tečky k otazníkům. Zdá se mi to být velmi promyšlený postup.
A nahé otazníky, nedočkavé zaoblených teček... ty mě prostě dostaly.
Body: 5
<reagovat 
Naty (Občasný,Redaktor) - 9.4.2003 > A to jsem si teprve teď uvědomila, že se to jmenuje Pomlčka. Interpunkční paráda.
<reagovat 
rabako (Občasný) - 10.4.2003 >

jeee, dekuju  vsem!!!! :o)

Bobek: Dik! :o) Jsem rada, zes to pochopila. Ty se das ted na malovani? To budu mit ve sbirce(pokud kdy nejaka bude... ) same zuby, ne? :o)

Naty: Jo, trosku jsem si pohrala s interpunkci, je zvlastni, jak meni vety!

 


<reagovat 
hermit (Občasný) - 14.4.2003 > dám 2, což znamená, že se mi to hodně líbí a jsem z toho téměř unešen. čili prima. a kde a co? závěr na mě působí slabším dojmem, proto ta dvojka a nevíc se necítím být stoprocentně básní dotknut. ale je to fajn, jdi si svou cestou, fandím...:-)
Body: 3
<reagovat 
yenda (Občasný) - 26.4.2003 >

::

dvě dvojtečky od yendy:-) do čtverečku...

ta tvá nahota otazníků...

mi zní přitažlivě.

Deformace?


Body: 5
<reagovat 
stefan (Občasný) - 1.5.2003 > souhlas s naty..-))trochu nejasne jsou ty tri tecky; jine znamenko by se nenaslo..?(viz kelly) i kdyz chapu, vyznam tech tri..-)
<reagovat 
Oplatka (Občasný) - 6.5.2003 > Je to zajímavé, nechám to v sobě ještě doznít...
<reagovat 
Norik (Občasný) - 12.5.2003 > Je to uzasne lehka hricka, ktera urcite stala nejakou tu namahu. Mozna tomu nerozumim tak jako ostatni, ale cim vicekrat basen ctu, tim vic mi prijde napadita, vymalovana, proste bomba. (stahnul jsem si ji abych ji mohl jeste nekdy v klidu vychutnat.)
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter