Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

  SEZNAM RUBRIK
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Po stopách knížete Sáma
Autor: assage (Občasný) - publikováno 16.8.2019 (00:01:24)
Mapa s rozmístěním pětí Kubratova synů na bulharském území rodu "Dulo".
Tzv.kupec Sámo (Šam bat), byl snad dobyvatelem?
Český kníže Sámo měl bratra Kubrata knížete (kana) bulharského lidu ze slavného rodu Dulo, který své velké území Velká BolgAria rozdělil a obsadil svými pěti syny. Jejich matkou byla Akdžan, otcem Albury. Proto musel Sámo jít dál na západ, až na zdejší území...
Mohl být Sámo Slovanem, jak tvrdí „Spis o obrácení Bavorů a Karantánců“? Nelze to zcela vyloučit ale pokud porovnáme staré písemné zprávy ze západu Evropy o „našem“ Sámovi a písemné zprávy o starobulharském Sámovi z východu, pak lze tvrdit, že se zřejmě jedná o jednu a tutéž osobu, které v souvislosti se Sámem, uvádějí staré letopisy.

Tedy mladší bratr kana Kubrata , jménem Šam bat ,kníže Sámo. Později byl také pojmenován Kij, kvůli tomu, že neuposlechl knížete Kubrata nezůstal a nesloužil mu, ale odešel dál a vytvořil další zemi kterou nazval Duloba. V letech 668-669, ještě za života Kana subigi Kubrata došlo k rozdělení území mezi jeho nejstaršího syna Bajana a mladšího syna Asparucha a jeho strýce knížete Sáma (Šama) v letech 593. - 653. Poslední vládne na západě, Bajan v centru a Asparuch na východě říše.

Historik Cagfar Taríxı, výslovně odkazuje na knížete Sáma jako na Šam-bata, bratra knížete Kubrata, synovce Organa a strýce Chána Asparucha. Na žádost jeho bratra Kubrata založil v místě Axal v roce 620 město, původně pojmenované Baštu a posléze Kijoba, pak se název změnil na Kyjev (pozor, takhle se to úmyslě nikde neuvádí)...
...Bat Organ zamířil do Říma a řekl, že Kara-Bulgar rozbil všechny vazby s Avary a byl připraven vytvořit svaz s Římany proti Avarům. Nadšený římský vládce okamžitě přitakal a souhlasil. Bulhaři si vybrali jako vůdce knížete Kubrata syna otce-Alburyho. Nazývali ho „Baštu“, tak se okamžitě začal připravovat na válku s Avary. Pod jeho velením jeho mladší bratr kníže Sámo (Šam bat) postavil v roce 620 na místě Askal ve výškách Kujan-tau, město Baštu.
Oddíl Bulharů vyrazil z města Baštu v čele s knížetem Sámem a s nimi Ančijci a Saklani-rusi proti nepříteli. Rychle porazil Avary a zmocnil se jejich země, pak se kníže Sámo (Šam bat) prohlásil za nezávislého vládce a stát nazval Dulo ba. Ve střední Evropě Duloba pokrývá území Polska, České republiky, Slovenska, Rakouska, Srbska, Bosny a Černé Hory. Vedle svého strýce s územím Duloby, panoval Asparuch. Kubrat se dozvěděl toto a nařídil bratrovi, aby se vrátil k jeho službě, ale on odmítl a přijal jméno “Kij“ ,(oddělený ) od Baštu. Kníže Sámo (Šam bat) zůstal v Dulobě 33 let a získal si vznešenou slávu mezi Čechy se svými vítězstvími nad Franky a Almance, přesto byl v roce 658 na stará kolena Franky poražen, pak se vrátil do služby ke Kubratovi.
Balthazar přikázal knížeti Sámovi (Šam baťa), aby se ujal svého bývalého postu v Baştu. Lidé ho milovali natolik, že nazvali citadelu z původního Baštu na "Šambat" a posléze celé město s přezdívkou "Kij..".
Mladší syn Kurbata - Atilkese, zvaný Asparuh, nebo Aspererich se pohyboval mezi Burdjanem a Bechtašem, bojovníci Utigiové a Murdasijové byli také podřízeni jemu...
(Cagfar Taríx, Orenburg, 1993)

Potvrzení tohoto všeho, že jde o zmíněného knížete Sáma , poukazuje na to Konstantin VII. Bagrenorodni v jeho práci pro pravidlo říše, pak původní jméno Kyjeva je “Sambatas” (město Sam-bat), který odpovídá bulharskému Šam bat .
Kronikář Nestor v počáteční ruské kronice také píše, že poté, co šel do Konstantinopole a byl poctěn císařem, poté žil krátce při Dunaji, pak se vrátil a vládl ve svém městě Kyjev, kde dokončil život v roce 672. Po Sámově smrti se dříve jím ovládané rozsáhlé území rozpadlo na malé územní celky, ovládané pravděpodobně Sámovými potomky, z nichž vznikly velmi pozvolna, v průběhu cca 150 až 200 let, velké a známé státy starých Slovanů, Velkomoravská říše a stará Rus...
V roce 1908 Vikentiy Vyacheslavovic Chvojka( Čeněk Chvojka) objevil kamennou úpravu suchého zdiva z oválného tvaru o rozměrech 4,2 x 3,5 výšce 0,4 m se zářezy do čtyř světových směru. Na jižní straně se nacházel obětní oheň, umístěný uprostřed knížecího dvora. Historik zvažuje, že je to Sámův (Kijovo) oltář.
Stát "Duloba" ve střední Evropě pokrývál území Polska, České republiky, Slovenska, Rakouska, Srbska, Bosny a Černé Hory...

Název státu DULOBA má velmi jednoduché vysvětlení - znamená jednoduše DULOVA (z rodu Dulova) a znovu potvrzuje to, že „Slované“ jsou Bulhaři. Název „slovanského“ kmene DULEVI se neliší: jednoduše to znamená DULEVI (Dulovi potomci) a ukazuje, jak daleko od pravdy byli Turkologové, doufali, že bulhary dostali do jejich bažiny.
Kde byl bulharský stát Duloba?
Informace o takovém bulharském státě jsou v západních análech a zmínka o tomto bulharském státě jako je Duloba, je uvedena ve Volžsko-bulharské kronice ze 13. století. Jak zde uvidíme, má autentický původ.
Proslulý vládce země na Západě od Volž-bulharska byl podle západních análů nazýván „Samo“ a ve Volžsko-bulharském rukopisu byl známý jako „Šam bat“ a byl označován za bratra Chána Kubrata.
V ruských rukopisech Nestora z 19. století je „Dulevi“ jméno slovanského kmene.
Zprávy ze západních análů o Sámovi také tvrdí, že vytvořil první stát ve kterém je většina Slovanů. Nicméně, tyto anály neuvádějí jméno Sámovo státu, ale pouze zaznamenávají “Sámovo stát”. Předpokládáme, že jméno “Duloba” je tvořeno dynastickým jménem Sámovým, tj z rodu Dulo a slovanské slovo „lob“, v bulharštině „čelo“. To znamená, že můžeme předpokládat formu „v čele s rodem Dulo“, nebo prostě Dulo-vá země.
Podívejme se na podobný příklad stavby slov. Později od starého bulharského “Burdžan” tj.malá Skytia a spojením se slavným bulharským rodem „Dulo“, vznikla Dobrudža, to je severní Bulharsko, Dunajská nížina.

Vraťme se k Sámovi. Jeho stát byl vytvořen v Karintii (teď porovnejme s ruskou legendou o Kij-ovo bratru jménem Choriv?) A Štýrsko-Rakousko (v porovnání s ruskou legendou pro Kijovo bratru jménem„Šček“).
Podle latinské kroniky „Spis o obrácení Bavorů a Karantánců“ z roku 871, porazil pouze Avary a vytvořil svůj vlastní stát, který podle Assemaniho (ХVІІІ stol), Který citoval kroniku ve svém díle „Kalendáře círk.universa“, existoval celých 35 let.(str.129, Assemaniho's English Edition). Na západě měl také několik bitev s králem Dagoberem, „který bojoval proti Sámovi ze třech stran“, píše se v kronice od 871 roku (str. 126, podle Asemaniho).
Rozloha Karintie je 9536 km² (5.místo mezi rakouskými zeměmi). Na severu Karintie hraničí se Salzburkem a Štýrskem, na východě se Štýrskem a Slovinskem, na jihu se Slovinskem a Itálií, na západě s Tyrolskem.
Asemani poznamenává, že v odstavci 1 své práce „Svaté Německo“ (str. 103 104) obdivoval natolik Sáma, že byl přesvědčen, že nemůže nebýt frankem. Dokonce prý: „narodil se zřejmě ve vesnici Senogag, která se nachází v Belgii, poblíž Bruselu“ (Asemani, s. 129).

J. S. Asemani odvážně napsal na str. 102 svého „Svatého Německa“: „Slované nebyli ovládáni jedním člověkem, ale ve starověku žili v naprosté svobodě. Ale poté, přitisknutí Avary, přijali za krále Sáma, který prý byl frankem, přišel za nimi obchodovat. V roce 622 vypukla válka mezi Slovany a Avary, jejichž příčinou byla nesnášenlivost k nadvládě Avarů. Protože v této bitvě byla statečnost Sáma obzvláště nápadná, Slované ho zvolili králem. Sámo vládl po dobu 35 let (přesněji 36 let) vládl této zemi aktivně a šťastně s četnými porážkami Avarů a Franků. “ (str.129 Asemani).
Od osmnáctého století se tak s pomocí Henryho Hanziciho stal Sámo frankem . A to je vlastně zakladatel Kyjeva, známý ve spisech Konstantina Bagryanorodniho jako „Sambatos“ a v „Jagfar Tarikh“ jako „Šambat“.

Státník dynastie Dullo, který vládl své zemi 35 let ve Karintii, Štýrsku a na Moravě v r.622, zůstal v evropské historické vědě jako obchodník.

V kronice „Spis o obrácení Bavorů a Karantánců“z roku 871 se uvádí, že „byl původem Slovanem“ (str. 126, Asemani).

Jaké informace o Samu (v textu „Šambat“) poskytuje Baraj Tarikh?

V roce 620 podle Baraj Tarikha poslal Organ mladšího bratra Kubrata, Šambata, aby vytvořil hraniční přechod na řece Dněpru.

Pevnost, na jejímž základě vyrostlo pozdější město Kyjev a které neslo jméno „Sambatos“, uvádí pojednání z desátého století.

Baraj Tarikh zmiňuje, že Shambat obdržel „velké oddělení Bulharů, Ancianů a Saklanů“ (str.22, ve vydání 2005 Jagfar Tarih,vyd.Kama) měl k dispozici nejen Bulhary, ale i antijce (proto-Ukrajince) a Slovany. Podle kroniky vytvořil pevnost, ale nesplnil vůli svého strýce. Shambat pokračoval na západ do Panonie, porazil Avary a vytvořil svůj vlastní stav Duloba. Z kroniky Nikifora z devátého století je zřejmé, že v roce 619 „vládce Hunů“, tzn.Organ navštěvuje Constantinopol, stává se přítelem Herakleios . To znamená, že bulharský dynastický klan Dullo opoušti spojenecký svaz s Avary založený v roce 568 v Panonii.
Organ byl s celým rodem v Konstantinopoli a formálně přijaly křesťanství jako znamení přátelství. Kubrat zůstal v Konstantinopoli a - jak vidíme - Šambat v příštím roce 620 vytvořil stát v zadní části Avarů. Byzantium odpočívá a Herakleios vede válku na východě s Persií. V roce 626 Avaři provedl další útok na Byzanci. Zaútočili na Byzanci od r.568 desítky krát. V r.626 to byl jejich poslední útok, protože Sámo / Šam-bat je v týlu.
Je tedy zřejmé, že v roce 619 Organ nejen oficiálně navštívil Konstantinopol, ale stal se skutečným spojencem císaře Herakleiose. Proto, když v roce 629 Organ a Kubrat obnovili Velké Bulharsko a osvobodili ho od turkického útlaku zavedeného v roce 565, Heraclius a jeho dvorní historici poprvé přiznávají a píši o „starověkém Velkém Bulharsku“...


Sámovo otec byl Albury, Akdžan je matkou.
Kubrat starším Sámovo bratrem a následník trůnu (carského rodu).
Kubratovo synové
KOTRAK, BAT BAJAN, ASPARUCH, KUBER, ALCEK.
Bulharský carský rod Dulo se datuje minimálně z konce prvního tisíciletí před naším letopočtem do dnes...)



Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter